• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:02
Hallo,

Het trinity platform leent zich wederom weer uitstekend om HTPC´s mee te bouwen, en met de kracht van de GPU zelfs nog voor een redelijk spelletje.

Deze generatie bied echter ook de mogelijkheid om Eyefinity (3 schermen) aan te sturen zonder extra videokaart.

Het platform is al enige tijd uit, maar de moederbordjes blijven uit.

Tot op heden zie ik enkel een MSI (pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53) en een Asrock (pricewatch: ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA) bordje staan die echter niet beschikken over deze mogelijkheid vanwege maar 2 videoaansluitingen (waarvan 1 analoog).

Ik meende in de 'wij gaan deze moederborden introduceren'-tijd dat er veel meer fabrikanten waren (kan ze echter niet meer vinden) met ITX fm2 bordjes.

Zie ik wat over het hoofd of zijn ze gewoon nog niet uit?

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 20:25
Ik heb zelf wel aardig bijgehouden wat er aan ITX mobo's voor FM2 in 2012 ging komen en dat is verrassend weinig. Voor de voorloper socket FM1 waren er in Nederland maar 3 modellen beschikbaar.

Waarschijnlijk komt Gigabyte tegen het einde van dit jaar / begin volgend jaar met een ITX bord (ik verwacht dat deze vergelijkbaar is aan de FM1 ITX, maar dan socket upgrade). Van Asus heb ik helemaal niks gezien, terwijl deze bij de FM1 een zeer luxe ITX mobo had.

Je kunt proberen naar de mobo fabrikanten een mailtje te sturen of ze uberhaupt zoiets in de pijplijn hebben. Anders moet je toch al snel naar mATX of toch een losse gpu bij prikken.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:02
Helaas is het laatste geen optie. Het is voor een PS3 mod, en daar is geen ruimte voor een (low profile) videokaart. Wellicht wel met een pci-e riser 90 graden.