Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 10:00
Ik heb nogal wat rondgekeken maar weinig gevonden. Een analog tuner voor mijn (tunerloze) monitor. Nu heb ik de hoop opgegeven dat dit bestaat (ik heb er wel een gevonden maar die was duurder dan de monitor).

Toen dacht ik, een digitale tuner (dvb-t oid) zal vast wel analog ondersteunen (in de trant van backwards compatibility. Ook hier heb ik geen info over kunnen vinden.

Kortom mijn vraag.

1. Zijn er oplossingen voor een analoge tuner naar een hdmi aansluiting? (behalve deze dan http://www.ambery.com/anvitodvcowi.html)
2. ondersteunen digitale tuners ook een analoog signaal?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs33
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 20:11
allereerst, met digitale tuners kun je enkele digitale signalen decoden.

Als je kabel tv wilt op een hdmi scherm is de (enige) oplossing een kabel set top box van vb samsung.

Als je er een laptop/computer hebt bijstaan kun je ook gaan voor vb. een TERRATEC H5. Deze ondersteund zowel digitale als analoge kabel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er geen digitale tuners die analoog ondersteunen. Ik heb ze nog nooit gezien. Waarom zouden ze ook bestaan: een tv heeft altijd al een analoge tuner, hoe oud hij ook is, je koopt zo'n kastje om digitaal te kunnen kijken.

Heel misschien dat er ooit videorecorder/dvd-combinaties zijn uitgebracht met een hdmi-aansluiting, maar waarom inderdaad geen tv-kaartje kopen? Tweedehands zijn er volgens mij meer dan genoeg tv-kaartjes te koop. Zeker als het alleen analoog hoeft te ondersteunen is er meer dan genoeg keuze. Daar zit overigens meestal ook een afstandsbediening bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 13-11-2012 06:27 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards