Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ben een fervent linux gebruiker en deze zal dan ook voornamelijk gebruikt worden voor browsen, mailen, programmeren en dergelijke onder Linux. Dat betekent dat de systeemeisen niet erg denderend hoeven zijn.
Wel heb ik graag een goede resolutie. Hoewel er geen games op gespeeld gaan worden is het wel fijn als er veel tekst op het scherm staat dat deze ongeacht de grootte van de tekst er (redelijk) goed uit blijft zien.
Een tweede, en net zo belangrijke eis, is de degelijkheid. Ik heb nu een dell laptop en die begint het na vier jaar te begeven. Ik ben erg tevereden over deze laptop, de prestaties zijn nog steeds ruim voldoende voor mij. Echter begint de behuizing het te begeven. Vooral het plastic rond het scherm en rond de scharnieren heeft zijn beste tijd gehad. Ik zou nu een laptop aanschaffen die dit probleem niet heeft.
Nu ben ik zelf ook een hollander in hard en nieren en dus een ongelovelijke krent. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ik blut ben maar dat klinkt minder goed
. Mijn budget is variabel maar ik zou graag onder de 700 euro blijven, mocht dat mogelijk zijn.
Ik heb zelf twee laptops gevonden die aan 2 van de 3 eisen voldoen:
Lenovo Thinkpad L520:
BTO V•BOOK 15CL13
Ik hoop dat de experts van tweakers me met deze keus kunnen helpen!
Wel heb ik graag een goede resolutie. Hoewel er geen games op gespeeld gaan worden is het wel fijn als er veel tekst op het scherm staat dat deze ongeacht de grootte van de tekst er (redelijk) goed uit blijft zien.
Een tweede, en net zo belangrijke eis, is de degelijkheid. Ik heb nu een dell laptop en die begint het na vier jaar te begeven. Ik ben erg tevereden over deze laptop, de prestaties zijn nog steeds ruim voldoende voor mij. Echter begint de behuizing het te begeven. Vooral het plastic rond het scherm en rond de scharnieren heeft zijn beste tijd gehad. Ik zou nu een laptop aanschaffen die dit probleem niet heeft.
Nu ben ik zelf ook een hollander in hard en nieren en dus een ongelovelijke krent. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ik blut ben maar dat klinkt minder goed
Ik heb zelf twee laptops gevonden die aan 2 van de 3 eisen voldoen:
Lenovo Thinkpad L520:
- Intel Core i5 (2410M) Processor 2.3GHz with 3MB L3 Cache
- 4GB (1333MHz) DDR3 memory
- 320GB (5400RPM) Hard Drive
- 15.6 inch WXGA (1366 x 768) TFT HD display
- Microsoft Windows 7 Professional 64-bit
BTO V•BOOK 15CL13
- 15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / NON-Glare, (res. 1920x1080), 95% color Gamut optioneel
- Intel® HD Graphics 4000 vanaf Core i3 Processor, (B970 / i3-2370 Processor = Intel® HD Graphics 3000)
- Mobile Intel® HM77 Express Chipset
- Intel® B980 Dual Core™ Processor (2MB Cache, 2.4 GHz)
- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
Ik hoop dat de experts van tweakers me met deze keus kunnen helpen!