Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke laptop met goede resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 15:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ben een fervent linux gebruiker en deze zal dan ook voornamelijk gebruikt worden voor browsen, mailen, programmeren en dergelijke onder Linux. Dat betekent dat de systeemeisen niet erg denderend hoeven zijn.

Wel heb ik graag een goede resolutie. Hoewel er geen games op gespeeld gaan worden is het wel fijn als er veel tekst op het scherm staat dat deze ongeacht de grootte van de tekst er (redelijk) goed uit blijft zien.

Een tweede, en net zo belangrijke eis, is de degelijkheid. Ik heb nu een dell laptop en die begint het na vier jaar te begeven. Ik ben erg tevereden over deze laptop, de prestaties zijn nog steeds ruim voldoende voor mij. Echter begint de behuizing het te begeven. Vooral het plastic rond het scherm en rond de scharnieren heeft zijn beste tijd gehad. Ik zou nu een laptop aanschaffen die dit probleem niet heeft.

Nu ben ik zelf ook een hollander in hard en nieren en dus een ongelovelijke krent. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ik blut ben maar dat klinkt minder goed ;) . Mijn budget is variabel maar ik zou graag onder de 700 euro blijven, mocht dat mogelijk zijn.

Ik heb zelf twee laptops gevonden die aan 2 van de 3 eisen voldoen:

Lenovo Thinkpad L520:
  • Intel Core i5 (2410M) Processor 2.3GHz with 3MB L3 Cache
  • 4GB (1333MHz) DDR3 memory
  • 320GB (5400RPM) Hard Drive
  • 15.6 inch WXGA (1366 x 768) TFT HD display
  • Microsoft Windows 7 Professional 64-bit
Dit is een erg degelijke laptop met prima specs, echter deze is "maar" 1366x768. Dit vind ik geen hoge resolutie maar misschien wel afdoende.

BTO V•BOOK 15CL13
  • 15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / NON-Glare, (res. 1920x1080), 95% color Gamut optioneel
  • Intel® HD Graphics 4000 vanaf Core i3 Processor, (B970 / i3-2370 Processor = Intel® HD Graphics 3000)
  • Mobile Intel® HM77 Express Chipset
  • Intel® B980 Dual Core™ Processor (2MB Cache, 2.4 GHz)
  • 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
Dit is een laptop met een Full HD scherm maar ik heb twijfels over de degelijkheid.

Ik hoop dat de experts van tweakers me met deze keus kunnen helpen!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dell Inspiron 15R SE

- FullHD
- i5 3210M
- 6GB
- 750GB

Start vanaf 749,- maar met kortingscodes zo'n 650,--

Daarbij, BTO is crap ;)

Edit:
Meer informatie over Dell is hier te vinden: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Klein rekenvoorbeeldje:
5% kortingscode, 5%EPP korting maakt de 749,- versie €676,- wat je aan Dell betaald.
Van shopkorting.nl krijg je nog eens 7% extra korting op bedrag excl. BTW (€ 558,65). Dus krijg je nog eens € 39,- korting. Wat totaal maakt van € 637,-.
Strak prijsje voor een degelijke vlotte laptop met een FullHD scherm :)

Bij Shopkorting.nl krijg je tot 18November 9% korting op order excl. BTW in plaats van 7% :).
Wat dus tien euro meer oplevert.

[ Voor 80% gewijzigd door Quad op 12-11-2012 23:44 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

^ Wat hierboven staat dus.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• pharz
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben me aan het verdiepen in BTO wegens mogelijke aanschaf dus ik ben wel benieuwd waarom dit crap zou zijn...

alle componenten die te configureren zijn, dat is aallemaal van normale merken en als basis gebruiken ze Compal.
Chipset: Intel
CPU: Intel
Memory: Kingston
SSD: Intel / Samsung / etc.
zo kan ik nog wel even doorgaan.

Enige wat verder niet specifiek benoemd wordt is keyboard en touchpad enzo..

Nogmaals: het maakt mij niet uit. Ben alleen erg benieuwd naar het negatieve sentiment omdat ik overweeg een BTO aan te schaffen.

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Daar is een heel topic over met een vergelijking:

BTO gaming laptop VS de rest van de laptops

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Componenten zijn prima maar als je een touchpad wilt die vrij snel slijt, een koelingsysteem wat niet goed is, slechte chi-mei schermen en nog wat dingen meer dan kijk je er niet meer naar.

Ik ben benieuwd met wat voor intentie de laptop wordt aangeschaft, basis werk of richting gaming kant? Dan heb je meestal twee keuzes, de Inspiron 17R SE of de Dell Alien Ware.

Tevens koop altijd in een basis configuratie en zet er zelf extra geheugen en SSD in.

Ben wel benieuwd wat voor keuze de TS heeft gemaakt.

[ Voor 47% gewijzigd door Quad op 25-11-2012 11:41 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

pharz schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:14:
Ben me aan het verdiepen in BTO wegens mogelijke aanschaf dus ik ben wel benieuwd waarom dit crap zou zijn...
Het gaat ook niet om de componenten, maar om de behuizing.

De inspirons zijn maar matige notebooks. Het touchpad is erg goed, maar voor de rest... Ik kan moeiteloos 5 punten opnoemen waar bijvoorbeeld de N56 beter scoort. Bij de clevo's is dat niet zo. Het toetsenbord je gewoon totale junk. Het touchpad slijt enorm snel, de koeling is bagger, de accuduur is nog lager dan de inspiron 15R SE en de bouwkwaliteit is simpelweg ruk in vergelijking met een gelijk geprijsde concurrent.

Het enige wat dan nog over blijft is de service, ze doen daar flink hun best om het zo goed mogelijk te laten lijken. Maar tegelijkertijd gooit het gros van de verkopers letterlijk met de pet naar de consumentenrechten... Ik geef vaker het advies om maar een rechtzaak te starten tegen notebooktotaal dan tegen dell/sony en co omdat je er anders simpelweg niet uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 12:13 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Hier dezelfde praktijk ervaring omtrend deze schitterende mensen.
Heb zelf een 17cl35.. Ik kan hier 10 paginas over tikken... Maar ik heb mijn punt vaker duidelijk gemaakt dan me lief is.. Mocht je het hele verhaal incl documentatie willen staat mijn pm box open

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1