z5500 rechterfront speaker geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02
Hallo audio experts,

ik heb net even gezocht hier in het audioforum maar kon niemand vinden met hetzelfdeprobleem als wat ik nu heb met mijn logitech z5500: een aantal weken geleden viel mijn rechter front speaker eventjes uit. nadat ik even had gecontroleerd of de kabels etc nog wel goed zaten deed ie het weer. Vandaag kreeg ik echter hetzelfde probleem alleen de oplossing werkte nu niet meer. Ik heb de speaker al verwisseld met een andere (linksachter) en ook beide kabels omgewisseld. Dit hielp beide niet (alsin: de speaker en de kabel blijken wel goed want omgewisseld doen ze het wel).
Als ik echter de testfunctie op mijn z5500 aanzet krijg ik wel signaal/ geluid uit alle 6 de kanalen. zie ik iets over het hoofd? help?

BVD!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoe sluit je de set aan (op de pc)? Klinkt alsof er een kabeltje kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
op de pc inderdaad maar als ik de kabel dus wissel met een andere speaker werkt het ook wel. ook als ik de test setting gebruik hoor ik uit alle 5 speakers wel een signaal.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
sluit je hem via de Directe stekkers aan (analoog) of via coax/optisch?

als je de 3 analoge stekkers gebruikt, verwissel die dan is.
Kan goed zijn dat dan één van de achter speakers het niet doet, of de center/sub niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
via de directe stekkers inderdaad maar ik snap de rest van je beredenatie niet... mijn rechter voor speaker doet het niet en dan denk je dat een van de achter speakers het niet doet? of bedoel je als ik ze verwisseld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 23:04
De beredenatie is als volgt.

Als je speakers en hun bekabeling omwisselt, dan heb je geen problemen.
De conclusie die daaruit volgt, is dat het probleem niet binnen de keten "receiver" ---> speakers ligt. Mogelijk dat het aan de aansluiting van bron ----> "receiver" ligt. Dus dat kan de bekabeling van pc naar receiver zijn, of de audio outs in je moederboard. Als je de post van Scratch nog eens leest valt het kwartje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
ah zo, een van de kabels tussen pc en receiver. tuurlijk *facepalm. dat is inderdaad een goed idee waar ik nog niet aan gedacht heb. Ga ik proberen! (eerst koken en eten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
ok, ik heb het ondertussen geprobeerd:

als ik de front met de rear stekker verwissel hoor ik uit beide achterste boxen gewoon geluid/muziek. Wanneer ik hem echter op stereo zet hoor ik niets en op 2x stereo hoor ik ook niets.

als ik ze weer normaal probeer hoor ik bij 2x stereo ook mijn rechter achter speaker niet...

edit. als ik de front en rear kabels dus geswitched heb en via windows->speakers properties->advanced de test doe hoor ik wel over alle speakers het test geluid.

edit terwijl ik aan het editten was: ik wilde via windows ook nog eens andersom checken en het werkt nu gewoon weer 8)7

ik snap er helemaal niets van maar nu lijkt ie het weer gewoon te doen.

bedankt voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 38% gewijzigd door superwashandje op 18-11-2012 14:14 ]

Pagina: 1