Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een stille! UPS bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers
Ik ben op zoek naar een stille UPS, de reden dat ik hierin geinteresseerd ben is dat de stroom nogal eens wil uitvallen, of als ik te lang uit 1 stopcontact veel stroom trek schakelt ie zich even uit.
Is waarschijnlijk geautomatiseerd ik woon in een appartement met niet dermate veel luxe. Behalve de lift dan 8)
Maarum, het is meer hypothetisch want ik heb het geld voor een dusdanige UPS waarschijnlijk niet, maar bestaan er stille "slimme" UPS'en, ik heb het dan liever niet over een SPS die min of meer uitstaat totdat er een stroom uitval is.
Deze UPS bijvoorbeeld, is die "stil"? (totdat er een stroomonderbreking is uiteraard)
pricewatch: APC Smart-UPS X 3000VA Rack/Tower LCD 200-240V with Network Card

Of misschien weet iemand het gemiddelde geluidsniveau wel van een PSU die "op standby staat", uit ervaring ;) bij voorbaat dank :)

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 15:30
Hoeveel stroom trek je weg dan? Sowieso handig om eens te kijken of er ook stopcontacten binnen je bereik liggen die dan op een andere groep zitten, want als je (zoals je zegt) te lang teveel stroom trekt dan is een UPS ook niet een verstandige 'oplossing'.

Tevens is zo'n dikke UPS ook niet echt verstandig om op een normale groep te zetten waar ook nog (waarschijnlijk) andere stroomtrekkers zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij slaat bv af als de elektrische verwarming van 1kWh al een tijdje op volledige verwarming bezig is.
Vandaar het idee om dan toch maar voor een zware UPS te gaan.
Ik was sowieso al op zoek naar een UPS voor mn servertje is zo'n 600a700watt met de NAS en dergelijke meegerekend
Een UPS, maakt die ALTIJD lawaai? Als in >32db op 1 meter afstand?
Dat is mn voornaamste vraag eigenlijk.
En alleen specifieke types/merken;welke:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 20:14 . Reden: een smiley er bij maakt je blij ;) editjeeee duss ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Voor zover ik weet maken die UPS' die bij ons staan helemaal geen geluid. Tot de spanning wegvalt that is.

gewoon nee.

• rookie no. 1
  • Laatst online: 25-11 15:30
Een UPS maakt wel wat geluid, vaak licht zoemend zo goed als niet hoorbaar. Wat dikkere UPS-en, zoals zo'n 3000va hebben vaak nog een ingebouwde fan die je licht hoort en bij hogere belasting wat meer.

Overigens kun je op een UPS niet zomaar alles aansluiten, voornamelijk apparatuur met gloei-elementen (waterkoker, koffiezet apparaat, electrische kachel, CRT TV/monitor) horen er niet op.

Edit: inderdaad, als de stroom eraf valt begint hij vrolijk (irritant!) te piepen. Ik heb alleen (goede) ervaringen met APC UPS-en overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door rookie no. 1 op 12-11-2012 21:57 ]

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

is het geen optie om over te schakelen op een laptop, die dingen zijn ontwikkeld om zonder stroom te werken.
een desktop verbruikt veel meer..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
MikeVM schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:08:
is het geen optie om over te schakelen op een laptop, die dingen zijn ontwikkeld om zonder stroom te werken.
een desktop verbruikt veel meer..
Nee natuurlijk niet.
Of betaal jij de laptops die tesamen de server gaan vervangen.. :P

Verwijderd

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:56:
Een UPS maakt wel wat geluid, vaak licht zoemend zo goed als niet hoorbaar. Wat dikkere UPS-en, zoals zo'n 3000va hebben vaak nog een ingebouwde fan die je licht hoort en bij hogere belasting wat meer.

Overigens kun je op een UPS niet zomaar alles aansluiten, voornamelijk apparatuur met gloei-elementen (waterkoker, koffiezet apparaat, electrische kachel, CRT TV/monitor) horen er niet op.

Edit: inderdaad, als de stroom eraf valt begint hij vrolijk (irritant!) te piepen. Ik heb alleen (goede) ervaringen met APC UPS-en overigens.
Hm oke, als ik het goed lees zeg je eigenlijk;
Een UPS "kan eigenlijk geen gigantische pieken danwel dalen hebben"
Hier kan ik me wel wat bij voorstellen, ik had het ook weleens over een fax/laserprinter gelezen, maar dit is om de accu een normale lifecycle te geven neem ik aan? ;)
Die vrolijke piepjes ken ik inderdaad maar al te goed van mn NAS :D maar is instelbaar/uitschakelbaar bij de NAS iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 14:03 ]

• Mr_gadget
  • Laatst online: 07:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:13:
Hij slaat bv af als de elektrische verwarming van 1kWh al een tijdje op volledige verwarming bezig is.
Vandaar het idee om dan toch maar voor een zware UPS te gaan.
Ik was sowieso al op zoek naar een UPS voor mn servertje is zo'n 600a700watt met de NAS en dergelijke meegerekend
Een UPS, maakt die ALTIJD lawaai? Als in >32db op 1 meter afstand?
Dat is mn voornaamste vraag eigenlijk.
En alleen specifieke types/merken;welke:)
Dit klinkt als een stop die doorslaat als je verwarming + pc teveel stroom trekt en zichzelf weer hersteld ofzo? Of zet je zelf de stop weer om? Dan zou ik idd gewoon proberen je server ergens op een andere groep aan te sluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:03:
[...]

Dit klinkt als een stop die doorslaat als je verwarming + pc teveel stroom trekt en zichzelf weer hersteld ofzo? Of zet je zelf de stop weer om? Dan zou ik idd gewoon proberen je server ergens op een andere groep aan te sluiten :)
UPS Powered Room :P _O-
Nee ik hoef geen zekering te vervangen of schakelaar om te zetten, enkel dat ene stopcontact geeft dan schijnbaar even geen stroom meer, waarbij de server op een ander stopcontact zit nu uiteraard, mja.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 14:06 ]

Pagina: 1