Flash & Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:18
Hallo Tweakers,

Ik ben eigenaar van de website www.*irrelevant*.nl Deze website heb ik gemaakt in flash en werkte prima op mijn HTC desire (classic). Nu ik mijn nieuwe telefoon de HTC Desire X heb, werkt de website helaas niet meer op android. Ook op de Samsung Galaxy S3 lijkt de website niet te werken.

Is er iets wat ik aan mijn website kan veranderen, waardoor ook de mobiele versie van Flash weer werkt? De telefoons lijken we, flash te hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 13-11-2012 13:03 ]

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De beste oplossing: maak je site niet in flash. Als ik het zo zie heb je hier helemaal geen flash voor nodig. Als je je site zo bouwt dat je niet meer afhankelijk bent van flash (of andere plugins), dan zul je die op vrijwel ieder apparaat goed kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Tja, full screen plaatjes bij veranderende venster groottes en tweens zijn volgens mij nog niet mogelijk in html 5. Wel raar dat het op mijn oude desire nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:33
Het kan ook zijn dat de foto's niet gekopieerd mogen worden. Met Flash kan je dat voorkomen.
Maar ik ben het eens dat sites niet meer in Flash mogen worden gebouwd.
Misschien dat er andere manieren zijn om foto's te beveiligen op een site.

Op mijn Padfone kan ik trouwens niet genoeg uitzoomen om op de rechterkant van de site te klikken.
Ach heb je in ieder geval weer twee views :P

[ Voor 23% gewijzigd door Xyphoid op 12-11-2012 17:36 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

High Quality king schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:33:
Tja, full screen plaatjes bij veranderende venster groottes en tweens zijn volgens mij nog niet mogelijk in html 5.
Met javascript kun je meer dan je denkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
High Quality king schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:20:
Hallo Tweakers,

Ik ben eigenaar van de website www.floren.nl Deze website heb ik gemaakt in flash en werkte prima op mijn HTC desire (classic). Nu ik mijn nieuwe telefoon de HTC Desire X heb, werkt de website helaas niet meer op android. Ook op de Samsung Galaxy S3 lijkt de website niet te werken.

Is er iets wat ik aan mijn website kan veranderen, waardoor ook de mobiele versie van Flash weer werkt? De telefoons lijken we, flash te hebben.
Het grootste deel van smartphones bestaat uit iPhones, vele mensen hebben een iPad, mensen op het werk zitten vaak achter een firewall/VPN die flash tegenhoudt... Waarom zou je het nog in flash willen hebben?
Zoals al gezegd: lees je in in javascript en weet dat alles wat met flash kan, ook met javascript zou moeten kunnen.
Op die manier pak je een veel grotere doelgroep en kunnen veel meer mensen van jouw specifieke site genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 15:45
Daarnaast heeft adobe ook al bekend gemaakt dat flash voor android geen lang leven meer heeft. Het lijkt mij dus verstanding om je website tijdig geschikt te maken voor flashloze apparaten.

Met degenen boven mij; Javascript kan meer dan je denkt.

EDIT: flash is dood

[ Voor 16% gewijzigd door Tarilo op 13-11-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xyphoid schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:34:
Het kan ook zijn dat de foto's niet gekopieerd mogen worden. Met Flash kan je dat voorkomen.
Nee. Foto's uit flash kan ik ook prima rippen. Kost me misschien ietsje meer moeite, maar het is echt niet zo dat het veilig is op die manier.
Tja, full screen plaatjes bij veranderende venster groottes en tweens zijn volgens mij nog niet mogelijk in html 5. Wel raar dat het op mijn oude desire nog wel werkt.
Wat wil je dan precies doen? Je plaatje een grootte meegeven in % kan al schelen dat hij meeschaalt met de venstergrootte. En anders kun je met JS inderdaad een heleboel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de nieuwste versies Android wordt Flash ook niet meer officieel ondersteund overigens, waarschijnlijk heeft je nieuwe telefoon dus simpelweg geen Flash player meer aan boord en je oude telefoon nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

rekenen maar dat dat kan:

fullscreen is mogelijk met javascript (element.requestFullScreen(), of browser specifiek .webkitRequestFullScreen() of .mozRequestFullScreen()).
en fullsize beelden en transformations gewoon met CSS3.

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 13-11-2012 12:02 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Dankuwel allemaal. Mijn telefoon heeft nog flash player 11.1, maar kennelijk is dat niet goed genoeg. Wel balen dat alles wat ik kon in flash nu totaal nutteloos is geworden en ik dus een nieuwe taal moet gaan leren. Ik ga het uitzoeken hoe css, html5 en javascript werken.

Nog suggesties voor goede boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat Flash op sterven stond is natuurlijk wel al jaren bekend. En vergeet ook niet dat iOS het bijvoorbeeld al nooit ondersteund heeft. Het is dus niet alsof je niet de kans hebt gehad om je voor te bereiden. :)

Wat boeken betreft hangt het een beetje van je ervaring als programmeur af. Heb je genoeg aan een naslagwerk of moet je een lesboek hebben? In beide gevallen zijn boeken van O'Reilly meestal wel een aanrader.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Nou ja ik heb wat qbasic gedaan in dos vroegah. Wat C++ op hello world niveau en verder flash vrij uitgebreid actionscript en XML. Met een naslagwerk moet ik er wel komen denk ik.

Ik was nooit eerder overgestapt vanaf Flash, omdat ik had verwacht dat Apple ooit wel toe zou geven met Flash, omdat veel nog niet mogelijk was met andere talen. Nu Adobe de handoek in de ring gooit moet ik dat ook maar doen.

Ik heb al een beetje rondgekeken en denk dat PHP het dichtste aansluit op mijn programmeerervaring. Kan ik alles wat ik wil in PHP doen of moet ik nog appart javascript leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:35
HTML + CSS zijn voor de opmaak van je website.
Javascript is voor dynamische content op je website.
PHP is serverside: dit houdt in dat PHP code op je webserver uitgevoerd wordt zodra een pagina wordt geladen, met eventueel HTML output. Hiermee kan je bijvoorbeeld templates van pagina's maken zodat je bijvoorbeeld niet voor iedere pagina dezelfde header moet hebben (dat wordt nogal vervelend als je dingen wil gaan aanpassen). Ook kan je hiermee dingen opslaan op de server d.m.v. databases.

Je hebt dus sowieso HTML+CSS nodig. Javascript maakt je website een stuk interactiever - als je Flash gewend bent heb je vooral Javascript nodig om vergelijkbare websites te kunnen maken.
PHP maakt je leven vooral een stuk makkelijker maar is niet direct noodzakelijk voor de meeste zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Merethil schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:41:
Het grootste deel van smartphones bestaat uit iPhones (...)
offtopic:
'Slechts' 14, hoogstens 15% volgens IDC en Gartner.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1