Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail via Gmail en het 'vervallen' van account

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo tweakers,

Hierbij een ietwat lastige vraag; en hopelijk in het goede topic.

Ik gebruik sinds een tijdje Gmail, maar heb daarnaast ook nog steeds een hotmail account (Windows Live dus). Daarom laat ik gmail automatisch inloggen op hotmail en eventuele mail die daarop komt nog binnenhalen. Ik weet alleen ook dat een Windows Live account na ± 270 dagen inactiviteit zal vervallen.

Mijn vraag is nu: telt 'inloggen' op hotmail via Gmail ook gewoon als 'echt' inloggen voor Microsoft? Dan kan ik alles nl. gewoon zo laten als het is; anders zal ik iets moeten verzinnen om niet te vergeten om de zoveel tijd in te loggen.

Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is. Alvast bedankt!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik denk dat je hiervoor beter Microsoft even een mailtje kunt sturen.

• Evil_king
JDTeunis schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:05:
Ik denk dat je hiervoor beter Microsoft even een mailtje kunt sturen.
Heb ik gedaan. Toen kreeg ik een mail dat ik ze kon bellen. Gedaan, en ze begrepen er niks van. Vandaar dat ik toch maar even bij de tweakers ben komen vragen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou zeggen dat het als een login geldt, hotmail maakt volgens mij immers geen onderscheid of je het download via een client (zoals outlook) of via gmail. En als je het download via Outlook wordt je account ook niet na zoveel dagen afgesloten.

Ik heb het al best wel een tijdje op die manier lopen en ik heb nog niet gemerkt dat het voor problemen zorgt. Al komt het nog wel eens voor dat ik WLM gebruik dus dat zal ook wel meespelen.

Na even googlen kom ik dit tegen:
If you access your Windows Live Hotmail account in an email program or service via POP or have Windows Live Hotmail forward your mail, this is not the same as accessing your account via the web.

To keep your Windows Live Hotmail account active, you have to log in via the web every 8 months, at least. Mark it on your calendar or to-do list perhaps.
via

Je zal dus wel degelijk af en toe in moeten loggen

[ Voor 40% gewijzigd door Rupie op 12-11-2012 17:06 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

heb je in hotmail doorsturen aanstaan?
Dan vervalt hij namelijk wel gewoon.

• Evil_king
@Rupie: Goed gevonden, thanks! Dan moet ik dus idd maar iets op de kalender zetten ofzo. Jammer....
@ Denskie: Ja, zo doe ik het op dit moment. Dus toch actie van mij nodig zo te zien.

Iemand nog advies hoe dit praktischer kan dan? Het tegelijk gebruiken van hot/gmail zonder risico op vervallen?

Verwijderd

Ik doe dit nu al ruim een jaar denk ik. Gewoon lekker doorsturen en instellen in GMail en in Hotmail. Account is nog springlevend en alles werkt super.

• Evil_king
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:46:
Ik doe dit nu al ruim een jaar denk ik. Gewoon lekker doorsturen en instellen in GMail en in Hotmail. Account is nog springlevend en alles werkt super.
Typisch, gezien bovenstaande. Ik heb nu voor mezelf maar een reminder ingesteld, dat is denk ik toch de simpelste oplossing.

Pagina: 1