MBP.. Scherm uitbreiden HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479598

Topicstarter
Wie kan helpen?

Aangezien het scherm van mijn MBP te klein is voor mij (13"),heb ik een extra beeldscherm gekocht (24")

Dus ik heb gekocht:
  • Een DisplayPort --> HDMI adapter
  • Valueline High-Speed HDMI kabel 1.3 verguld 1,5 meter
Nu, mijn extra beeldscherm zoekt altijd de juiste source en als hij op HDMI komt krijgt mijn MBP een blauw scherm. Op mijn extra beeldscherm komt niets.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:47

Bob Popcorn

Plop!

Is de minidisplayport op je mac misschien vies...?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479598

Topicstarter
Neen, hij is niet vies.
Ik heb even mijn HDMI splitter ertussen gezet en nu werkt hij wel xD

Van MBP --> Scherm .. Werkt niet
Van MBP --> Splitter --> Scherm .. Werkt wel.

In de splitter zit natuurlijk wel een versterker, maar normaal moet dit ook werken rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ja normaal moet dat ook rechtstreeks werken. Je probleem is vooralsnog opgelost, da's mooi, maar waarschijnlijk heeft je beeldscherm problemen met de output van je MBP. Dat lijkt me vooral de schuld van je scherm (DHCP?). Werkte het ook niet als je handmatig de juiste input selecteerde via je monitor? En waarom HDMI en niet DVI?

Overigens; het versterken van een HDMI signaal is totaal nutteloos en kan zelfs averechts werken. Je kúnt het verschil tussen een 0 en een 1 wel versterken door het voltage van die 1 te vergroten (en de 0 op of rond de 0 V te houden), maar dat pikt de HDMI input van de beeldscherm vaak niet en dan gaat 'ie stuk. Het lijkt me dus sterk dat jouw splitter ook versterkt. Wat die splitter waarschijnlijk wél doet, is een deel van het signaal van de MBP niet doorgeven (iets met DHCP misschien?) waardoor het scherm ineens wél reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even een vraag. Wat heeft DHCP met een scherm te maken?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
BillSpaarbank schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:09:
Even een vraag. Wat heeft DHCP met een scherm te maken?
Hij bedoelt HDCP ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1