Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgrade naar een PCI-e 3.0 kaart op een PCI-e 2.0 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Hondekoekje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 07:39
Vraagje, heeft het zin om een Asus GTX 480 te vervangen door een PCI-e 3.0 kaart?

Ik gebruik een Asus p6t Deluxe v2 mobo en die heeft alleen PCI-e 2.0.

Na lang wikken en wegen denk ik om de 480 te vervangen door een GTX 650 TI.

Maar ik twijfel sterk of ik nu een upgrade moet gaan doen (met budget +/- €200,-) of dat het verschil het geld nog niet waard is.

Verder kan ik met dit budget nog alle kanten uit, bv GTX 550 in SLI of misschien eens een keer een AMD Radeon proberen. Altijd nvidia fanboy geweest maar in de best buy guides staan 9 vd 10 keer toch de radeons.

Bedankt voor het advies.

Mocht iemand de rest nog willen weten:

CPU i7-950
Voeding cooler master silent pro m 1000 watt.
SSD OCZ vertex 2 128 gb.
Geheugen: 12 gb corsair

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik denk niet dat er een GPU bestaat die niet voldoende heeft aan PCI-e 2.0, misschien de dualGPU kaartjes, maar die liggen niet echt in je budget. Op zich lijkt me de HD7850 (of iets duurder de HD7870) de beste koop voor jou.

Wie heeft trouwens de rest van die PC aangeraden? 1000w voeding en een OCZ SSD? ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:07

Quad

Doof

Het gaat werken maar de GTX 650 ti is zijn geld niet waard. Eerder de HD7850/70 of een GTX 660.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hondekoekje
Een eenduidige advies! bedankt beide!

De 1000 wat voeding was op voorzorg omdat ik ooit nog de GTX 480 in SLI wilde. Tot ik BF3 ging gamen en de buren kwamen klagen of ik niet de hele avond wilde stofzuigen. ;) Verder heb ik naast de SSD nog 3 HD's erin en ben ik gewoon een debiel met geld teveel kennelijk. :-D

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
In de V&A hier gaan de 480's voor 125-160 euro van de hand, dus als je hem kunt verkopen zou je dat geld bij op je budget kunnen tellen. Dan komen de HD7950 en GTX 660 Ti ook in beeld, dat zijn ook goede kaarten. Daar zijn ook stille exemplaren van, zodat je buren ook niet meer klagen :)
Goede 7950: pricewatch: Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top V2
Als je ooit nog CF wilt draaien is dit wellicht een betere keuze omdat dit een 2-slots kaart is: pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Voor de 660 Ti: pricewatch: MSI GTX 660Ti Power Edition

Rest van je systeem is nog goed genoeg :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Hondekoekje
Power edition!!!! klinkt goed voor een debiel met teveel geld. ;)

Verwijderd

Zou je sowieso niet gewoon de beste GPU kopen die binnen budget valt ongeacht de versie van je PCI-e slot? Als je je systeem upgrade zit je anders weer met een PCI-e 2.0 kaart...

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Er worden toch kaarten aangeraden die PCI-e 3.0 ondersteunen? Of lees ik dat weer verkeerd...

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Van een GTX480 naar een 650Ti is geen upgrade, behalve voor je energiegebruik en geluidsniveau.
Een 650Ti presteert minder dan een 'oude' 560Ti, die op zijn beurt vergelijkbaar is met een GTX470.

Voor een echte upgrade kijk je inderdaad eerder naar GTX660Ti/670 of een HD7950.

• Hondekoekje
Had idd de vraag of een upgrade nu het geld waard is en alleen met een hoger (hoogste) segment videokaarten zou dat de moeite zijn blijkt uit jullie alle antwoorden.

Blijft alleen nog iets in het antwoord van inrage hangen:

"Ik denk niet dat er een GPU bestaat die niet voldoende heeft aan PCI-e 2.0, misschien de dualGPU kaartjes"

Is PCI-e 3.0 dan onnodig voor de enkelvoudige gpu kaarten?

• mivako
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-12-2023
Ik heb een Asus P6T deluxe 2.0, 24 GB geheugen, voeding 450watt, processer I5.

Ik probeer een Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/v2(lp) videokaart te installeren op dit bord. De kaart werkt perfect in mijn oude systeem. Op het Asus P6T bord krijg ik via de speaker een lange toon gevolgd door 3 korte tonen. Mijn beeld scherm geeft aan "Green video"

Asus geeft het volgende aan:
One long and tree short beeps from speaker:
An anomaly is detected in the graphic card. If the graphic card needs an extra power supply, please ensure the power supply can provide enough wattage

Op de video kaart zit geen extra aansluiting om hem te koppelen aan de voeding??

Heeft iemand een oplossing

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09
@mivako
Dit topic is al 11 jaar oud en jouw vraag heeft weinig van doen met de titel:
"Upgrade naar een PCI-e 3.0 kaart op een PCI-e 2.0 mobo?"

Je mag best je eigen topic starten in:
Forum => Harde waren => Videokaarten en beeldschermen
Pagina: 1