Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 20:09
Hoi mensen,

Ik kreeg dit mailtje vandaag:
"Dear Martijn ,

Based on your company having no relationship with them, we have suggested they should choose another name to avoid this conflict but they insist on this name as CN/Asia domain names (.asia/.cn/.com.cn/.net.cn/.org.cn) and internet keyword on the internet. In our opinion, maybe they do the similar business as your company and register it to promote his company.
According to the domain name registration principle: The domain names and internet keyword which applied based on the international principle are opened to companies as well as individuals. Any companies or individuals have rights to register any domain name and internet keyword which are unregistered. Because your company haven't registered this name as CN/ASIA domains and internet keyword on the internet, anyone can obtain them by registration. However, in order to avoid this conflict, the trademark or original name owner has priority to make this registration in our audit period. If your company is the original owner of this name and want to register these CN/ASIA domain names (.asia/.cn/.com.cn/.net.cn/.org.cn) and internet keyword to prevent anybody from using them, please inform us. We can send an application form and the price list to you and help you register these within dispute period.

Kind regards

John
<adres info van een chinese registrar>"

Hiervoor had ik al een mail gekregen (2 weken geleden) met de melding dat een bedrijf PictoSelector voor de china en azie wou registreren met de vraag of ik een relatie met de aanvrager had.
Vorige week kreeg ik een mail van dat bedrijf (een yahoo email adres) dat ze toch echt de naam willen gebruiken.
En vandaag kreeg ik dus deze mail.

Ik vraag me af of dit echt is, of dat ze proberen me te laten registreren. Ik vind het een raar verhaal.

Wat denken jullie, kan ik dit beter maar helemaal negeren en zien wat er van komt?

Martijn

PS: ik heb zowel www.PictoSelector.eu als www.PictoSelector.com geregistreerd

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:03
OK, dit heb ik dus een jaar geleden al mee gemaakt.

heb toen gewoon netjes geantwoord met de vraag waarom.
kreeg daar een nette reactie op dat iemand in china een bedrijf wou openen met dezelfde naam en als ik het er niet mee eens was kon ik dus zelf de namen claimen.
de domeinnamen dan wel te verstaan. ik kon deze registreren tegen de normale prijzen (dus zeg 10 euro per domein).

het lijkt mij op zich dus geen scam en puur een mailtje uit netheid.
inmiddels is het domein ook echt geregistreerd door een of andere chineze toko.

maar goed, zeker weten doe je het nooit.
heb je er geen belang bij je naam te beschermen in china dan zou ik het mailtje laten voor wat het is.
of gewoon beantwoorden dat je er geen belasting voor hebt.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb deze mail de afgelopen maanden meerdere keren van verschillende afzenders gekregen. Aangezien wij in ons bedrijf dezelfde merknaam gebruiken met meerdere TLDs en ik de enige ben die de mail kreeg (dus voor .NL), leek het me eerder willekeurig en heb dus niet gereageerd.

Do what you love, do it often

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 20:09
macciez schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:01:
Ik heb deze mail de afgelopen maanden meerdere keren van verschillende afzenders gekregen. Aangezien wij in ons bedrijf dezelfde merknaam gebruiken met meerdere TLDs en ik de enige ben die de mail kreeg (dus voor .NL), leek het me eerder willekeurig en heb dus niet gereageerd.
Blijkbaar gaan ze dus het who-is register af om te kijken of ze op die manier mensen kunnen "stimuleren" om een domein bij ze te kopen. Best bijdehand eigenlijk.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu