[Internetradio] Alternatief voor Squeezebox Radio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik had tot vorige week een Squeezebox Radio. Een mooi apparaat, als die het deed. Door voorturende problemen met de Wifi-verbinding (lag echt niet aan de router), heb ik hem naar de winkel teruggebracht. Omdat Logitech dit apparaat niet meer maakt, heb ik mijn geld teruggekregen. En nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe Internetradio. Ik vind het alleen heel lastig een alternatief voor de Squeezebox te vinden. Hij moet voldoen aan de volgende eisen:

* Moet via Wifi internetradio kunnen afspelen.
* Moet een betrouwbare Wifi verbinding maken, die niet uitvalt.
* Moet een wekkerradio-functie hebben, dus dat ik wakker kan worden met een specifieke internetradio-zender.
* Liefst met een wek-functie voor meerdere dagen.
* Moet draagbaar zijn, met een accu of losse batterijen (eventueel los aanschaffen is geen probleem).
* Max ongeveer 200 euro.
* Het liefst met fysieke knoppen, touchscreen als je in je bed ligt is gewoon niet zo handig vindt ik.
* Het liefst met een poort voor audio Line-in, zodat ik een filmpje op mijn telefoon kan kijken, met de audio over de boxen van het apparaat.

Na lang zoeken kwam ik op een paar kandidaten:
De VTech IS9181 Wi-Fi Internet radio - Deze voldoet aan alles, alleen kan je geen specifieke internet-radiozender als alarm kiezen, alleen de laatst beluisterde. Dit is geen dealbreaker. <- Deze valt af, want heeft alleen AM/PM tijd voor zover ik kan vinden, en maar 1 alarm.
Terratec Noxon iRadio 300 - Deze heeft alles, maar is niet draagbaar.
Terratec Noxon iRadio M110+ - Deze voldoet overal aan, maar is aan de dure kant (225 euro).
Sangean WFR-20 - Deze heeft ook alles, met een alarm voor meerdere dagen, maar is niet draagbaar.
Logitech UE Smart Radio - Deze heeft eigenlijk alles wat ik wil, maar door alle problemen met de Squeezebox ben ik een beetje huiverig voor Logitech. En ik zie weinig verbeteringen tov de Squeezebox Radio eigenlijk.

Weet iemand nog andere wifi-internetradio's die aan deze eisen zouden voldoen?

Heeft iemand 1 van de kandidaten hierboven, wat zijn je ervaringen? Hoe betrouwbaar is de wifi-verbinding? Zijn Vtech, Terratec en Sangean goede merken?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB