Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toegeven vs bevestigen

Pagina: 1
Acties:

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De directe aanleiding is nieuws: Valve bevestigt ontwikkeling nieuwe game-engine , maar het is me al vaker opgevallen: T.Net gebruikt het woord toegeven in een context waar het niet thuis hoort.
Gabe Newell hoeft zich helemaal niet te schamen voor het feit dat hij een nieuwe engine aan het ontwikkelen is. Hij is niet door iemand betrapt ofzo; het lijkt er niet op dat er extreme druk op hem uitgeoefend is tot hij het los liet. In dit geval dient er, net als in de titel, gewoon 'bevestigen' gebruikt te worden. Ik snap dat je voor de afwisseling soms liever een ander woord wil gebruiken, maar toegeven heeft een lading die hier absoluut niet gepast is.
Daarin gaf de directeur toe dat...
Daarin kwam aan de orde dat...
gaf Valve ook toe dat het bedrijf werkt
kondigde Valve aan dat het bedrijf werk...

In deeze zin staan drie fauten

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Gabe Newell hoeft zich inderdaad niet te schamen voor het ontwikkelen van een nieuwe engine. Hij mag er trots op zijn.

Ik heb hier voor toegeven gekozen omdat er eerder al aanwijzingen waren dat er aan een nieuwe engine gewerkt werd (zie bericht). Valve reageerde destijds op de geruchten met een oorverdovend 'geen commentaar'. Dat maakt het (in mijn ogen) nu gerechtvaardigd om de term toegeven te gebruiken in plaats van aankondigen.