Toon posts:

Win7 wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb zojuist op mijn PC Win7 Pro geinstalleerd, maar nu krijg ik geen internet via m'n huisnetwerk. Wel verbinding (alles automatisch).

Het gekke is, dat als ik m'n telefoon op tethering zet en dan daarop 'inlog' ik wel gewoon verbinding krijg, maar ik kan maar niet vinden waarom het huisnetwerk het niet doet. Want op deze laptop, win7 home, werkt het prima.

Ik hoop dat iemand een briljant idee heeft.

hardware:
Sitecom 300N 3X WL-345
draadloos modem van Telfort.

Thx!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
wat is je gateway adres op je pc en op je laptop?
Ingesteld dat je pc een thuisnetwerkpc is bij de vraag thuis,werk of public netwerk?

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-11 19:17
Klinkt als een DNS-probleem. Deelt je DHCP servert de juiste DNS gegevens uit?

Probeer het eens met fixed IP-gegevens met de DNS-servers van Telfort (KPN).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van deze laptop al manueel in de PC gezet, maar dat was geen oplossing helaas. En heb hem op thuisnetwerk staan, ja.

Als ik via m'n laptop in de router kijk, dan denkt de router trouwens ook steeds dat er verbonden is via kabel, terwijl het via draadloos is...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 13:33 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
HEEEL raar,

in andere USB poort doet ie het nu wel gewoon.... 1 netwerk doet het dus wel in de andere usb andere niet. En in de ander eUSB poort doen beide netwerken het wel... WEIRD!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-11 19:17
Als je probeer je een netwerkkabel in een USB-poort te proppen zal dat waarschijnlijk niet lukken.

Verbind je je PC bedraad via een USB adapter? Wat is het verschil tussen de USB poorten? Anyhow, dit topic kan uit het netwerken forum denk ik, want dit zit meer op client niveau en hardware dan op netwerken.

[ Voor 69% gewijzigd door Eddo-79 op 12-11-2012 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
draadloos sticky zoals gemeld

• barry457
Als je de instellingen gelijkt hebt getrokken, dan snap ik dat het niet werkt. Dan heb je in IP conflict.
Deze heb je toch niet hetzelfde gedaan?

Zet alles eens op automatisch

Verwijderd

Topicstarter
alles hetzelfde, alleen de ene had 192.168.1.32 de andere 192.168.1.33

toch werkte het niet. Maar nu met de sticky in een andere USB poort wel, dat is het vreemde vooral...

• barry457
USB 2 stick in een USB1 poort. Misschien te weinig stroom. Weet niet of daar een verschil in zit.
Eens ff zoeken.
Pagina: 1