Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8 internet security: Beste keus?

Pagina: 1
Acties:

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Sinds ik een paar weken geleden overgestapt ben van Windows XP naar Windows 8 Pro ben ik er nog niet uit wat de beste beveiligings-software is. De FAQ op deze site is nog niet ge-update voor Windows 8, vandaar dit nieuwe topic.

Ik vindt bij een internet-security pakket de detectie - plus verwijderings-graad het belangrijkst, gevolgd door de vraag in welke mate mijn systeem vertraagd wordt.

Ik had op de XP Avira internet security, die aan al mijn eisen voldeed, maar die is nog niet compatibel met Windows 8. Ik had wel interesse in Bitdefender, maar dat security-pakket wordt niet met een trial-periode aangeboden en kan ik dus niet proberen.

Iemand een aanbeveling? :)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De standaard Win8 virusscanner voldoet niet? Die schijnt best erg goed te zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Hanterp
Nee, helaas niet! Ik had gisteren malware dat het niet herkend had. Ik zag het in mijn geinstalleerde software staan en heb het toen met het snel geinstalleerde Malwarebytes anti-malware verwijderd die het wèl herkende. Het ging hier om RelevantKnowledge.

[ Voor 5% gewijzigd door Hanterp op 12-11-2012 13:20 ]

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik gebruikte voor MSE altijd Avast! wat best een goede virusscanner is. Deze staat goed bekend. Maar sinds MSE er is gebruik ik geen Avast! meer. Het is natuurlijk ook aan jezelf wat je met je computer doet, bij mij heeft MSE noch Avast! namelijk nog nooit wat gevonden.

system setup

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Malware hoeft niet direct ook een virus/ander slecht zut te zijn, daar zijn juist de anti-malware programma's voor (malwarebytes, S&D etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hanterp
Ik liep het op bij het zoeken naar codecs.

En het leek me wèl kwalijk, afgaande op het logbestand van Malwarebyte:
C:\Program Files (x86)\RelevantKnowledge (PUP.Spyware.MarketScore) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Bestanden gedetecteerd: 3
C:\Users\hanterp\AppData\Local\Temp\CSMB636.tmp (PUP.Adware.RelevantKnowledge) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Users\hanterp\AppData\Local\Temp\is-E0QO8.tmp\rkinstaller.exe (PUP.Adware.RelevantKnowledge) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Program Files (x86)\RelevantKnowledge\rlvknlg.exe (PUP.Spyware.MarketScore) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
Maar goed, ik kom terug op mijn oorspronkelijke vraag: Welke internet security voor Windows 8 :9 ?

[ Voor 69% gewijzigd door Hanterp op 12-11-2012 13:35 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf enkel nog MSE, daarvoor altijd ik altijd AVG, maar gaf mij iets té vaak false-positives waardoor soms complete games niet meer draaiden (met name patchers of gameguard omgevingen vond hij niet leuk).

Avira zou eerste kwartaal met nieuwe Win8 versie uitkomen, tot die tijd maar even MSE gebruiken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Security Essentials in combinatie met een goed ingerichte firewall is normaal gesproken voldoende.
Malwarebytes is een goede extra tool want zoal SinergyX al aangeeft voldoen zaken die voor jou aan de definitie ongewenst voldoen voor anti-virus software niet altijd aan de definitie: Schadelijk of ongewenst.

Heb je smart screen filters wel ingeschakeld staan en UAC?
Het is namelijk vrij lastig om op een goed ingerichte Windows 8 pc zomaar mallware op te lopen tijdens het surfen, meestal moet je daarvoor toch echt zelf iets aanklikken en meerdere keren bevestigen.

[ Voor 21% gewijzigd door dutch_warrior op 12-11-2012 13:41 ]

• Hanterp
[b][message=39267738,noline]dutch_warrior schreef:
Heb je smart screen filters wel ingeschakeld staan en UAC?
Het is namelijk vrij lastig om op een goed ingerichte Windows 8 pc zomaar mallware op te lopen tijdens het surfen, meestal moet je daarvoor toch echt zelf iets aanklikken en meerdere keren bevestigen.
Waar kan ik dat doen in Windows 8?

[ Voor 85% gewijzigd door Hanterp op 12-11-2012 13:49 ]

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zit even niet achter een Windows 8 machine maar volgens mij kom je er wel als je in de modern ui (metro) zoekt naar "smart screen" en/of "UAC" en dan rechts setings aanklikt.

UAC heet in een Nederlandse Windows 8 gebruikers account beheer, hoe ze smart screen filter noemen in Nederlandse Windows 8 versie weet ik niet.

Als je UAC op het één na laagste niveau hebt staan biedt het een beetje bescherming en is het niet zo nadrukkelijk aanwezig, op de hogere niveau's wordt uac al vrij snel irritant maar het is wel veiliger.

EDIT:
Als deze features niet goed staan ingesteld krijg je hierover meestal wel een melding in het onderhoudscentrum, het onderhoudscentrum is bereikbaar via configuratiescherm en soms staat er ook een icoon met een vlaggetje rechts in de taakbalk.

[ Voor 19% gewijzigd door dutch_warrior op 12-11-2012 13:52 ]

• Hanterp
Stond bij mij op het één-na-hoogste niveau. Heb ik het hoogste niveau van gemaakt.

Verwijderd

De beste scanner ben je nog altijd zelf. Relevantknowledge word meegeleverd bij andere software en je kiest er zelf voor om het te installeren.
Probleem is alleen dat men niet leest en lekker doorklikt. Daar helpt geen scanner of wat dan ook tegen.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:58:
De beste scanner ben je nog altijd zelf. Relevantknowledge word meegeleverd bij andere software en je kiest er zelf voor om het te installeren.
Probleem is alleen dat men niet leest en lekker doorklikt. Daar helpt geen scanner of wat dan ook tegen.
Uiteraard, maar dan maar zeggen: "Nah, dan heb ik toch helemaal geen virusscanner nodig!" gaat ook wel een beetje ver.

🠕 This side up

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
Bitdefender heeft wel een proefversie, staat onder het kopje Thuisgebruikers -> Downloads: http://www.bitdefender.nl/Downloads/

De ingebouwde Windows Defender (nieuwe MSE) zou ik alleen aanbevelen als je alleen maar een beetje e-mailt en op internet naar bekende sites surft. Dus niet veel spannends.

Verder is spyware nog steeds een grijs gebied, sommige virusscanners wagen zich er niet aan. MSE vist bijvoorbeeld niet de tracking cookies eruit, terwijl bitdefender het gelijk als een gevaar ziet.

De virusscanners die het minst het systeem belasten zijn op dit moment Webroot, ESET, Avast! en Windows Defender/MSE. https://secure.security.n...gratis_virusscanners.html

Uit de laatste tests komt Kaspersky het beste uit de bus, zowel voor consumenten als het bedrijfsleven: https://secure.security.n...t%2C_Kaspersky_beste.html

• Hanterp
Ah zijn die bitdefender-pakketten ook als trial bedoeld? Dat had ik nergens zien staan, wel een virusscanner genaamd Bitdefender free. Bedankt! Gaan we zo eens proberen :)

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:12:
[...]

Uiteraard, maar dan maar zeggen: "Nah, dan heb ik toch helemaal geen virusscanner nodig!" gaat ook wel een beetje ver.
Euh, nee hoor. Dat gaat hier al prima voor een jaar of 8 schat ik. De meeste virussen, malware en dergelijke haalt men zelf binnen. Gewoon door zelf ergens mee accoord te gaan zonder dat men weet waar men mee accoord gaat en door simpelweg maar een eind raak te klikken.

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:46:
[...]

Euh, nee hoor. Dat gaat hier al prima voor een jaar of 8 schat ik. De meeste virussen, malware en dergelijke haalt men zelf binnen. Gewoon door zelf ergens mee accoord te gaan zonder dat men weet waar men mee accoord gaat en door simpelweg maar een eind raak te klikken.
Tja, als je nooit scant, hoe wil je dan zien dat je virussen/spyware/adware hebt?
Nu.nl had niet al te lang geleden spyware... Dus een site als nu.nl is al gevaarlijk want we klikken overal zelf op? En ookal is het maar 20% dat je op die manier binnenhaalt... 1 virus kan toch wat geld van de bank af halen... Dus mijn mening, lees goed: mijn mening is dat je nu heel dom bezig bent.

🠕 This side up

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:46:
[...]

m.u.v. exploits, daar hoef je zelf niets voor te doen.

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:32:
[...]

Tja, als je nooit scant, hoe wil je dan zien dat je virussen/spyware/adware hebt?
Nu.nl had niet al te lang geleden spyware... Dus een site als nu.nl is al gevaarlijk want we klikken overal zelf op? En ookal is het maar 20% dat je op die manier binnenhaalt... 1 virus kan toch wat geld van de bank af halen... Dus mijn mening, lees goed: mijn mening is dat je nu heel dom bezig bent.
Ik zeg niet dat ik nooit scan. Ik zeg dat ik geen virusscanner nodig heb. Er zijn legio tools die je kan laten draaien wanneer jij denkt dat je het nodig hebt.

De beste virusscanner kan niet op tegen de ongelooflijk ontzettende domme acties van een bepaalde groep mensen. Een virusscanner hebben en dan maar lukraak over op klikken en denken dat je veilig bent omdat je een virusscanner hebt is pas echt dom. En dat is wel wat er, zoals in het voorbeeld van TS, veel gebeurt.

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:40:
[...]

Ik zeg niet dat ik nooit scan. Ik zeg dat ik geen virusscanner nodig heb. Er zijn legio tools die je kan laten draaien wanneer jij denkt dat je het nodig hebt.

De beste virusscanner kan niet op tegen de ongelooflijk ontzettende domme acties van een bepaalde groep mensen. Een virusscanner hebben en dan maar lukraak over op klikken en denken dat je veilig bent omdat je een virusscanner hebt is pas echt dom. En dat is wel wat er, zoals in het voorbeeld van TS, veel gebeurt.
Excuseer me, dat wist ik niet... Maar ik zal altijd aanraden en hele simpele virusscanner tegen exploits in Java, Reader, internet in het algemeen te draaien.

🠕 This side up

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Koenvh schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:32:
[...]

Een site als Nu.nl onlangs.
gisteren weer een nieuws site. zie tweakers
vandaag weer een nieuws site zie Webwereld.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Relevantie kwa besmetting van wat dan ook bij deze berichten ? Het gebeurde allemaal via advertentie banners via derden. Behalve bij diegene die een adblocker gebruiken.

En adblocker gebruiken dat is uit den boze hier op tweakers, maar wie hem gebruikte had op de voornoemde site's geen trubs. En een virus scanner loopt ALTIJD achter de feiten aan en geeft helemaal geen beveiliging.

Standaard stellen we MSE in op computers, en op de hardware firewall stellen we wat advertentie netwerken in die hoe dan ook verboden worden op het eigen netwerk.
MSE werkt lekker samen met windows zelf en geeft weinig belasting op het systeem, cookies blokken is standaard geworden, en een adblocker voor nog wat andere zut.
Die cookie balken neem ik zelf voor lief maar heb dan wel geen zooi op de systemen en die draaien zonder actieve scanner maar worden zo nu en dan extern gescand, het surf systeem heeft een MSE maar die geeft ook nooit wat aan, maar kijk niet in de lijsten van de firewall en de blocker want daar zie je wel ineens van alles voorbij komen..

Mensen klikken domweg overal op is 1, volgende volgende volgende klaar is 2, niet lezen is 3, en besmettingen via driveby is altijd via CDN advertentie netwerken. Zelden direct via die websiteserver.
Maar je mag het alleen nooit over adblokkers hebben wanneer men over beveiliging spreekt, want men kon wel eens inkomsten mislopen en zo...

Goede beveiliging begint bij jezelf. IK bepaal wat er op en over mijn netwerken gaat en niemand anders.

Blokkeer voor de grap maar eens googleads.doubleclick.net en google.analytics in je router en kijk eens wat er gebeurd op je scherm. Heerlijk die zelfcontrole.

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

webcamjan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:47:
[...]

Een site als Nu.nl onlangs.
gisteren weer een nieuws site. zie tweakers
vandaag weer een nieuws site zie Webwereld.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Relevantie kwa besmetting van wat dan ook bij deze berichten ? Het gebeurde allemaal via advertentie banners via derden. Behalve bij diegene die een adblocker gebruiken.

En adblocker gebruiken dat is uit den boze hier op tweakers, maar wie hem gebruikte had op de voornoemde site's geen trubs. En een virus scanner loopt ALTIJD achter de feiten aan en geeft helemaal geen beveiliging.

Standaard stellen we MSE in op computers, en op de hardware firewall stellen we wat advertentie netwerken in die hoe dan ook verboden worden op het eigen netwerk.
MSE werkt lekker samen met windows zelf en geeft weinig belasting op het systeem, cookies blokken is standaard geworden, en een adblocker voor nog wat andere zut.
Die cookie balken neem ik zelf voor lief maar heb dan wel geen zooi op de systemen en die draaien zonder actieve scanner maar worden zo nu en dan extern gescand, het surf systeem heeft een MSE maar die geeft ook nooit wat aan, maar kijk niet in de lijsten van de firewall en de blocker want daar zie je wel ineens van alles voorbij komen..

Mensen klikken domweg overal op is 1, volgende volgende volgende klaar is 2, niet lezen is 3, en besmettingen via driveby is altijd via CDN advertentie netwerken. Zelden direct via die websiteserver.
Maar je mag het alleen nooit over adblokkers hebben wanneer men over beveiliging spreekt, want men kon wel eens inkomsten mislopen en zo...

Goede beveiliging begint bij jezelf. IK bepaal wat er op en over mijn netwerken gaat en niemand anders.

Blokkeer voor de grap maar eens googleads.doubleclick.net en google.analytics in je router en kijk eens wat er gebeurd op je scherm. Heerlijk die zelfcontrole.
Ik geef ook aan dat de beste beveiliging jezelf is (en anders doe ik het nu), maar dat zegt niet dat iets als MSE niet op de achtergrond mag draaien. Adblocker? Dus je wilt zeggen dat iedereen een adblocker moet gaan draaien? Lekker is dat, dag dag inkomsten... Dag dag sites... Tenzij je wilt gaan betalen voor content, maar 99/100 mensen wil dat niet. Dus laat de adblocker maar over aan de mensen die er moeite voor doen (net als Do-Not-Track)

🠕 This side up

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 22:17
Ik gebruik in zakelijke omgevingen altijd Trend-Micro, ben ik zeer tevreden over.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• Teijgetje
  • Laatst online: 28-11 20:50
Ik gebruik naast MSE en de Windows Firewall, al jaren IOLO System Mechanic Pro. (nu op 8 hier) (een maand trial gratis te gebruiken)
Daar zit ook real time beveiliging in, daar zit eigenlijk alles in, en meer, dat je nodig hebt voor PC onderhoud en veiligheid.
Daarnaast een maandelijkse scan met Malwarebytes .

Nooit virussen...naar ik weet . ;)

En misschien extra handig als je uit XP komt; SMP geeft je een supercontrolpanel, een verkennervenster met daarop alles wat je maar aan je pc veranderen en instellen kan, alfabetisch in een lijstje.(even snelkoppeling maken)
Erg handig als je niet weet waar je moet zijn. ( en ook als je dat wel weet. :) )

[ Voor 46% gewijzigd door Teijgetje op 25-11-2012 15:51 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:51
Een aanrader voor een beveiligingssuite is het gratis te gebruiken, ook in commerciele omgeving, Comodo Internet Security 5.12.

Naast een basic AV bevat het een goede netwerk firewall en een "systeem firewall" (Host Intrusion Prevention System met sandbox en buffer overflow bescherming). Het is de HIPS/sandbox combinatie die door begrenzing van onbekende programma's, white listing, heel veel malware de pas afsnijdt; het heeft dus geen signatures nodig om te beschermen.

Tipje. Activeer de Proactieve configuratie i.p.v. de standaard configuratie en zet de automatische sandbox een tandje hoger (van Partially Limited naar Limited).
Pagina: 1