• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Gisteren heb ik vernomen dat er wel degelijk een nokia virus bestaat.
Dit worm-virus verspreidt zich via alle personen in het Telefoonboek in het tst.
Je krijgt dan een sms met de tekst dat alle data wordt gewist. Vervolgens worden er 150 smsjes tegelijk verzonden, waardoor de simkaart overbelast wordt. Dit is geen HOAX.
Ik vermoed dat alleen bepaalde software-versies hiervoor niet bestand zijn.
Is er iemand die hier meer gegevens van heeft of die het overkomen is?
Ik hoor het graag!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

(jarig!)
Moet hier nou echt nog serieus op ingegaan worden?
Stuur mij maar een smsje met executable inhoud, die uberhaupt IETS met m'n telefoon doet...

Voor de duidelijkheid: KAN NIET!

(Met uitzondering van bijvoorbeeld de 9xxx series die gewone internet email kunnen ontvangen, maar ja da's geen sms)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm je zou wel een soot virus kunne krijgen
want die knippernende sms is toch ook niet standerd in nokia?
dus ze gebruiken daar een special code voor

kan je dus niet een code maken
die 9999999999 zinnen maakt ofzo
raakt je phone ook door over belast van

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27

zaadstra

Überprutser

Welnee dat knipperende gedoe is gewoon een speciaal karakter dat je kan sturen met o.a.
dat Nokia pc pakketje... iets van /f of zo...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Onzin.

Er was alleen een softwareversie van de 5110 die je kon laten crashen met een bepaals SMSje. Die knippersmsjes is inderdaad iets met \f oid.. wel funny though :)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 15:05

mr_fragle

Don't forget the guide

Das geen worm, maar een snake :D

And now the most interresting part of deze grot

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 01 juni 2001 23:35 schreef Bigs het volgende:
Onzin.

Er was alleen een softwareversie van de 5110 die je kon laten crashen met een bepaals SMSje. Die knippersmsjes is inderdaad iets met \f oid.. wel funny though :)
Lolz idd was de 5110 en als de software geloof v3.8 was door der een SMS-je heen te sturen met alleen maar puntjes derin ging de sim alles her-berekenen totdat ie crashed :D:D:D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• conceicao
Ik ben ook niet zo iemand die snel geloofd in dit soort dingen. Ik was er in eerste instantie ook sceptisch over.
Maar goed ik zal dus vertellen hoe het komt dat ik toch tijfel...
Ik werk op de klantenservice van Ben en ik kreeg een telefoontje van iemand vd technische afdeling van Belgacom die iemand van onze technische unit wil spreken. Ik d8 eerst dat het een grap was ofzo. Ik navragen bij de technische dienst en ze waren idd op de hoogte van een dergelijk "virus".
Het komt er op neer dat er in zeer korte tijd ca. 150 smsjes worden gestuurd waardoor de sim overbelast raakt het is op te lossen door het tst uit te zetten en de sim eruit te halen en vervolgens weer erin plaatsen en aan zetten.
Daarom d8 laat ik eens een post plaatsen op GoT, er is vast wel iemand die hier meer van weet...
Natuurlijk weet ik dat een sms uit plain tekst bestaat met max. 160 tekens. Maar een tst is en blijft voor een groot gedeelte afhankelijk en functionerend door software, waar dus fouten in kunnen zitten.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

• Bigs
  • Niet online
Dat heet geen virus, dat heet een DoS-attack. Gewoon net zoveel sturen tot die telefoon eronder bezwijkt (net als bv een pingflood).

• conceicao
stonden ook aanhalingstekens om virus maar goed.
Je hebt ook het zogenaamde OTAP systeem voor de nieuwere Nokia toestellen. Dit houdt in dat je een sms kan sturen naar een bepaald service nr. Dit nr stuurt dan per sms bijv instellingen terug die je nodig hebt om bijvoorbeeld te kunnen wappen. Als je dit bericht dan opslaat dan staan de instellingen gelijk goed. Dit is in weze dus ook een sms die software "wijzigt".

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27

zaadstra

Überprutser

Lekker trouwens! Wie betaalt die 150 smsjes... au! B-)

• Bigs
  • Niet online
Gratis internet services..
(die verdwijnen door al die lamers die sms-bom-progjes gebruiken)
Pagina: 1