[Linux] Apache2 vhost probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 02:06
Allen,

Ik heb een vhost op mijn linux server aangemaakt. Vervolgens netjes het A DNS record aangepast maar ik loop tegen het volgende probleem aan:
De vhost lijkt gewoon goed te werken. Ik kom netjes in de juiste directory uit. Echter werkt mijn progressie bar niet meer. Deze blijft tijdens het uploaden nu op 0% staan. Het vreemde is dat als ik via het demo domein werk(http://<servernaam>/folder) het wel gewoon werkt. Zelfde als met het IP adres(http://<IP Adres>/folder).

Iemand enig idee wat ik fout doe? Zie hieronder de vhost files
vhosts.txt - dit is de Virtual Host die ik heb aangemaakt
default.txt - De standaard vhost die uitkomt in /var/www

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
[b]VHOSTS.TXT[/b]
<VirtualHost *:80>
        ServerAdmin webmaster@localhost
        ServerName <domeinnaam>.nl
        ServerAlias www.<domeinnaam>.nl
        DocumentRoot /var/www/<folder naam>/
        <Directory />
                Options FollowSymLinks
                AllowOverride None
        </Directory>
        <Directory /var/www/<folder naam>>
                Options FollowSymLinks MultiViews
                AllowOverride All
                Order allow,deny
                allow from all
        </Directory>

ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/
        <Directory "/usr/lib/cgi-bin">
                AllowOverride None
                Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch
                Order allow,deny
                Allow from all
        </Directory>

ErrorLog /var/log/apache2/error.log

# Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit,
        # alert, emerg.
        LogLevel warn

CustomLog /var/log/apache2/access.log combined

Alias /doc/ "/usr/share/doc/"
    <Directory "/usr/share/doc/">
        Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Order deny,allow
        Deny from all
        Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128
    </Directory>

</VirtualHost>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
[b]default.TXT[/b]
<VirtualHost *:80>
        ServerAdmin webmaster@localhost

DocumentRoot /var/www
        <Directory />
                Options FollowSymLinks
                AllowOverride None
        </Directory>
        <Directory /var/www/>
                Options FollowSymLinks MultiViews
                AllowOverride All
                Order allow,deny
                allow from all
        </Directory>

ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/
        <Directory "/usr/lib/cgi-bin">
                AllowOverride None
                Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch
                Order allow,deny
                Allow from all
        </Directory>

ErrorLog /var/log/apache2/error.log

# Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit,
        # alert, emerg.
        LogLevel warn

CustomLog /var/log/apache2/access.log combined

Alias /doc/ "/usr/share/doc/"
    <Directory "/usr/share/doc/">
        Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Order deny,allow
        Deny from all
        Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128
    </Directory>

</VirtualHost>

Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 22:35
progressie bar?

Is het niet meer een probleem met de 'progressie bar' dan met vhosts? (geen idee wat je met 'progressie bar' zou bedoelen overigen)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sja ik gebruik voor iedere vhost een aparte file in de sites-available folder, zodra deze aangemaakt is kan ik deze namelijk activeren met :

sudo a2ensite <vhost> && sudo /etc/init.d/apache2 restart

Echter vind ik het wel vaag dat je in je default /var/www gebruikt en in je vhosts /var/www/<vhost> hiermee maak je dus mogelijk dat je vhost altijd benaderbaar is via de default maar dan in een subdir.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
Keiichi schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:27:
progressie bar?

Is het niet meer een probleem met de 'progressie bar' dan met vhosts? (geen idee wat je met 'progressie bar' zou bedoelen overigen)
Ja, een upload progress bar.. Maar wat ik dus bedoel is dat als ik de site via de vhost bereik hij het niet doet en via het IP wel.
ShadowBumble schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:28:
Sja ik gebruik voor iedere vhost een aparte file in de sites-available folder, zodra deze aangemaakt is kan ik deze namelijk activeren met :

sudo a2ensite <vhost> && sudo /etc/init.d/apache2 restart

Echter vind ik het wel vaag dat je in je default /var/www gebruikt en in je vhosts /var/www/<vhost> hiermee maak je dus mogelijk dat je vhost altijd benaderbaar is via de default maar dan in een subdir.
Dit is eigenlijk precies wat ik ook heb gedaan alleen heb ik de default site op /var/www actief gelaten. Dit zodat ik via ons development domein in elke subdir kan.

[ Voor 46% gewijzigd door Snors op 12-11-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Heb je ergens een regel met NameVirtualHost *:80 in je configuratie?
In welke volgorde worden ze geïncluded?

Je default virtual host heeft geen ServerName (of ServerAlias) directive en kan dus alleen worden bereikt als het daadwerkelijk de als eerste gedefinieerde virtual host is voor de IP:poort combinatie.
De configuratie in vhosts.txt kan alleen worden bereikt als er ergens een NameVirtualHost *:80 is geconfigureerd.

Verder is het niet vaag dat de default virtual host /var/www als document root heeft. Als jij andere virtual hosts gaat configureren, kun je gewoon de default ook aanpassen als je er behoefte aan hebt. Het is een configuratiebestand, dus je mag erin hakken wat je wilt. Dat het standaard op die manier werkt wil niet zeggen dat jij dat ook zo moet gebruiken.

Voor de rest is het een vaag verhaal betreffende de "progressie bar". Als je ergens een script hebt gedownload dat nu niet meer werkt. moet je daar toch echt even meer over vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 12-11-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
Anoniem: 26306 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:38:
Heb je ergens een regel met NameVirtualHost *:80 in je configuratie?
In welke volgorde worden ze geïncluded?

Je default virtual host heeft geen ServerName (of ServerAlias) directive en kan dus alleen worden bereikt als het daadwerkelijk de als eerste gedefinieerde virtual host is voor de IP:poort combinatie.
De configuratie in vhosts.txt kan alleen worden bereikt als er ergens een NameVirtualHost *:80 is geconfigureerd.

Verder is het niet vaag dat de default virtual host /var/www als document root heeft. Als jij andere virtual hosts gaat configureren, kun je gewoon de default ook aanpassen als je er behoefte aan hebt. Het is een configuratiebestand, dus je mag erin hakken wat je wilt. Dat het standaard op die manier werkt wil niet zeggen dat jij dat ook zo moet gebruiken.

Voor de rest is het een vaag verhaal betreffende de "progressie bar". Als je ergens een script hebt gedownload dat nu niet meer werkt. moet je daar toch echt even meer over vertellen.
NameVirtualHost *:80 heb ik nooit ingesteld.. moet dit wel? Ben ik een stap vergeten? Verder over het script. Het is eigenlijk niets meer dan een script die de progressie van een upload laat zien. Deze heb ik uitgebreid dat hij ook de progressie van een conversie van powerpoint presentaties naar flash laat zien(dit is waar ik de applicatie voor gebruik namelijk). Ik heb de basis hier weg:
http://www.scriptorama.nl...load-progress-bar-met-php

Het vreemde is gewoon dat de progressiebar dus wel werkt als ik de site op het IP/subdir benader maar niet via de VHOST...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is toch duidelijk? Je upload gaat naar een bepaalde map, maar op een of andere manier kan het niet overweg met de nieuwe structuur. Als je in je script hebt staat om te uploaden naar /vhost/upload, dan gaat het niet werken als die niet bestaat. Je zit tenslotte al in de map vhost, uploaden moet dan naar /upload toe.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:34
Mag ik een suggestie doen? Heb je al eens naar alternativen gekeken? Nginx? Ik heb echt een hekel aan het hele vhost configuratiesysteem dat Apache hanteerd. Nginx is echt een verademing.

Zie: http://wiki.nginx.org/ServerBlockExample

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xzaz schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:19:
Mag ik een suggestie doen? Heb je al eens naar alternativen gekeken? Nginx? Ik heb echt een hekel aan het hele vhost configuratiesysteem dat Apache hanteerd. Nginx is echt een verademing.

Zie: http://wiki.nginx.org/ServerBlockExample
Maar bied geen oplossing whatsoever voor de TS. Bovendien is het niet eens een oplossing, hiermee krijg je EXACT hetzelfde geneuzel als wat hij nu heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:34
Hero Of Time schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:31:
[...]

Maar bied geen oplossing whatsoever voor de TS. Bovendien is het niet eens een oplossing, hiermee krijg je EXACT hetzelfde geneuzel als wat hij nu heeft.
Het was toch ook geen oplossing voor zijn probleem, dat is gewoon een ouderweds pad wat niet goed staat. Het was een suggestie, een alternatief. ;) my 0.02 cents.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
Ben er achter wat het probleem was. De .htaccess file :) stonden wat timeout settings in maar deze stond nog in de root. Thanks voor de suggesties allemaal!
Pagina: 1