Nieuwe video kaart de moeite in "ouder" systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een i7-920 met 12GB RAM (1333) en een Nvidia GT260. Na 2 jaar niet te gamen ben ik toch terug geboeid geraakt door de nieuwste need for speed. Het spel is echter niet speelbaar op mijn monitor (HD) met maximum resolutie en settings op Medium.

Lagere resolutie is brak en ook medium is een heel groot verschil t.o.v. High.

Is het de moeite om een nieuwe kaart te kopen en wat zou de goedkoopste kaart zijn om mij hier uit de slag te halen (HD & alles op High). Want een dure kaart in een oud systeem lijkt me zinloos, niet?

Bedankt!

• Patrick046
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2025
Een i7 blijft een i7 (alhoewel die i7-920 nu ongeveer te vergelijken is met een i5-3570k), het is zeker de moeite waard om er een goeie videokaart in te stoppen!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-02 19:08

diondokter

Dum spiro, spero

Ja zeker!, een Nvidia gtx 660 ti kan er zeker in. 670 ook, maar daarna wordt de cpu denk ik en bottleneck in sommige games.

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb een i7 950 en een gtx 590 en game op 1920x1200 en ervaar niet of nauwelijks een bottleneck. een 680 of 7970 moet dus ook gewoon kunnen volgens mij

Verwijderd

Hallo! Ik heb een vraagje: Ik heb zo'n 4 jaar geleden zelf een systeme in elkaar gezet met de volgende specs: Intel Core2Duo E7400 @ 2.8GHz. Ik heb 4gb of RAM maar draai Windows 7 32bit dus word maar max 3gb ram herkend.
Maar goed, GTA, Fifa, blue-ray films etc werkt allemaal prima, geen problemen mee. Wel nu, ik zou graag wat zwaardere games willen draaien zoals de nieuwe Need for Speed. Volstaat enkel ene goeie grafische kaart of moet ik meer aanpassen? En welke grafische kaart zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:16:
Hallo! Ik heb een vraagje: Ik heb zo'n 4 jaar geleden zelf een systeme in elkaar gezet met de volgende specs: Intel Core2Duo E7400 @ 2.8GHz. Ik heb 4gb of RAM maar draai Windows 7 32bit dus word maar max 3gb ram herkend.
Maar goed, GTA, Fifa, blue-ray films etc werkt allemaal prima, geen problemen mee. Wel nu, ik zou graag wat zwaardere games willen draaien zoals de nieuwe Need for Speed. Volstaat enkel ene goeie grafische kaart of moet ik meer aanpassen? En welke grafische kaart zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt!
Er is binnen CAA genoeg advies te vinden, doe er je voordeel mee. Iemand anders topic op deze manier "overnemen" is niet de bedoeling.
Je post afsplitsen tot een eigen topic is de moeite niet, want een eigen voorzet om je probleem op te lossen zie ik niet. Er zijn gelukkig genoeg topics van mensen met vergelijkbare systemen, dus advies is zeker wel te vinden.

Voor de TS geldt ook dat ik weinig eigen inzet zie. Zoek bijvoorbeeld eens op hoe een i7-920 zich verhoudt tot de processoren van vandaag of de vorige generatie.

Daarom sluit ik dit topic.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.