PC piept/boot niet bij ontwaken uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 19:58
Ik heb onlangs een pc aangeschaft die uit onder andere de volgende onderdelen bestaat:
Moederbord: Gigabyte Z77X-D3H
Videokaart: 1x Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Processor: Intel Core i5 3570K Boxed
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Voeding: Corsair TX750M
Gebaseerd op de afgelopen BBGs dus.

Maar nu loop ik tegen enkele problemen aan die terug te leiden zijn naar de combinatie tussen het moederbord en de videokaart.
Zodra ik de videokaart installeer, wil de pc niet meer uit slaapstand ontwaken. het moederbord produceert gedurerende ongeveer 20 seconden korte pieptoontjes, waarna er 3 wat lagere en langere pieptonen volgen, gevolgd door stilte. Ik krijg vervolgens ook geen beeld, en ook geen reactie uit de pc. Ik moet die dan hard uitzetten. Hierna lijkt de pc meestal wel goed op te starten.
Zodra ik de videokaart niet installeer, en gebruik maak van de onboard videokaart, verdwijnen die problemen als sneeuw voor de zon.

Wat hier ook aan gerelateerd lijkt te zijn, zijn boot-loops die optreden zodra de videokaart geinstalleerd is. De pc wisselt dan korte bootpogingen (waarbij ik niks te zien krijg) af met wat langere (waarbij ik "uefi dualbios" te zien krijg, waarna de pc weer opnieuw reboot). Met veel gehannes, en op manieren die ik tot nu toe nog niet echt kan vaststellen, krijg ik de pc daar dan uit.

Wie herkent dit, en kan mij erbij helpen. Ik heb geen idee waar ik naar zou moeten kijken. Voor mijn gevoel kan het net zo goed het moederbord zijn als de videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door R0berto op 12-11-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 19:58
Het probleem lijkt vooralsnog opgelost: het bleek een issue te zijn met een 'verkeerde' displayport kabel. Pin 20 (power) was hierbij aangesloten, en dit leverde blijkbaar de problemen op. Ik heb de pin verwijderd, en het lijkt er op dat de problemen nu verdwenen zijn.