1 helft TV toont verschillend contact

Pagina: 1
Acties:

• aliw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste Tweakers,

Sinds een aantal maanden heeft mijn televisie last van een euvel dat de ene helft van het scherm een ander contrast laat zien. Foto's en videos bijgevoegd om te laten zien wat ik hiermee bedoel.

Soms is het beeld ook ineens weer goed en is het verschillende contrast verdwenen maar de laatste tijd is het constant mis. Maar omdat het soms ook goed is, heb ik het gevoel dat misschien een los contactje binnen in de tv het probleem kan zijn.

Heeft iemand zo een idee wat er mis is met mijn tv? En indien het niet makkelijk (door mezelf) te repareren is, weet iemand misschien ook software om handmatig het contrast van de ene helft van het scherm terug naar normaal te veranderen om dit probleem te bypassen?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/m787kh.jpgAfbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/9zy79g.jpg

P.s. het probleem zijn hier niet de artifacten. Deze zijn al opgelost.

Edit: De rechterhelft geeft het juiste contrast weer, de linkerhelft is het probleem.

Kan een mod misschien mn typo in de titel aanpassen?

[ Voor 6% gewijzigd door aliw op 12-11-2012 01:33 ]

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

is dit geen demo instelling voor in de winkels?
daar hangt dan soms stickers op met, Zonder *****/met *********

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• aliw
Nee dit is er echt in gekropen zonder dat ik aan de instellingen van de tv sleutelde. En soms is dit verschijnsel er niet en soms wel. Laatste tijd meestal wel. Gebeurd @ random.

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Misschien helpt resetten naar fabrieksinstellingen?

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-02 07:58

kishan4uall

kiesjan mag ook

Had ik ook een paar jaar geleden met mijn TV. Was verholpen voor ~1 jaar door hem een tijdje (dag) van het stroom af te halen. Kwam vervolgens weer terug en ging na een keer aan/uit doen vanzelf weer weg. Weet tot de dag van vandaag nog niet waardoor het kwam...

Hopelijk gaat t bij jou ook vanzelf weg!

desktop, laptop

• aliw
Ik heb de handleiding er op nagekeken maar het lijkt erop dat er niet eens een optie is om de tv terug naar fabrieksinstellingen te resetten. Ik kan ook niets in het menu vinden.

De TV is trouwens een Telefunken T37P884 FHD 100

@kishan4uall: Thanks voor de tip! Hopelijk werkt dit ook voor mij. Ik had idd gehoopt dat het probleem vanzelf over zou gaan en ik weer constant normaal beeld zou hebben maar inmiddels gebeurt het tegenovergestelde.
Pagina: 1