Computer upgraden

Pagina: 1
Acties:

• chryxer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb eerder een berichtje achtergelaten dat ik helemaal niets wist van hardware en zo.
Dus kwam ik hier en werd me heel duidelijk dat ik eerst alles bij elkaar moest zoeken voordat jullie mij konden helpen.
Nou heeft een tweakers member mij daar heel veel mee geholpen en heb ik hier wat info:

CPU: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
moederbord: ASUS P5QL PRO
GPU: AMD Radeon HD 6900 Series 1024 MBytes
Ram: 4 GB (2x2048GB) DDR2 400MHz
HDD: 750GB SATA standaardschrijfstations (Samsung HD753LJ)

Ik speel heel veel spellen onderandere: Minecraft (laggt soms), Need for speed most wanted, League of legends, borderlands 2, Darksiders II, Dishonored, Diablo III etc.
In ieder geval ik wil mijn computer optimaal hebben voor de nieuwe games en zo :$.
Dus... Wat is verouderd, wat moet ik upgraden of extra kopen.

Gr willem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wilt upgraden dan kun je misschien je GPU nog wel even houden (afhankelijk van welke 6900 het is natuurlijk). Maar moederbord, CPU en mem moet je allemaal upgraden.
Je HDD kun je natuurlijk nog meenemen, maar in een modern systeem zou ik zeker een SSD zetten (in elk geval om van te booten, of evt als cachedisk).

• chryxer
ah ok, SSD is gewoon een schijfstation of niet? Waar je cd'tjes in doet?
en bedankt voor de reactie :)
en de GPU is AMD RAdion HD 6950 1GB GDDR5

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 10:07
Als ik je een tip mag geven zoek iemand die er kennis van heeft en ga met hem een middagje zoeken.
En zet samen met hem de pc in elkaar, ook kun je kijken naar het BBG topic.

Maar in elk geval goed dat je je erin verdiept, je moet het ooit leren.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik zou eens kijken of je kunt leren of je de processor kunt overklokken, daar pak je momenteel de meeste winst mee.
Dan hoef je in principe alleen maar een goede cpu koeler en een ssd te kopen en dan kun je weer 2 jaar vooruit.

• chryxer
ik heb besloten een nieuwe computer te kopen aangezien mijn moederbord toch wel verouderd was volgens de medewerkers van de paradigit. En aangezien het moederbord het duurst is, en dan niet alles erop past. Ga ik gewoon een nieuwe kopen. Een DDR2 ram kan niet in DDR3 of wel?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Je moederbord ondersteunt inderdaad geen (veel) nieuwere processors, maar als je deze kunt overklokken kun je het nog 2 jaar uitstellen imo.
(Op 3,2GHz draait hij net zo snel als een phenom II x4 955/965, en die raad ik voor (budget) nieuwe systemen nog aan...)
DDR2 & DDR3 zijn inderdaad niet uitwisselbaar.

Een moederbord is overigens zeker niet het duurst, de videokaart en processor zijn veel duurder (of je verdeelt het budget niet goed).

[ Voor 56% gewijzigd door mitsumark op 12-11-2012 23:50 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 21:39
Met een overclock moet die processor het nog wel even kunnen houden.

de q6600 mag dan een van de eerste quad cores zijn, traag is hij niet imo.
En ik heb ze bij anderen ook al gezien met overclocks erop tot in de 3GHz met enkele en mugen 2 die nog steeds geruisloos draait

in vergelijking met een 955 kan hij nog best goed meekomen imo:
http://www.anandtech.com/bench/Product/53?vs=88

Het enige nadeel dat ik zo zie aan het oude moederbord is het gebrek aan een sata 600 poort.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

timberleek schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:48:
Het enige nadeel dat ik zo zie aan het oude moederbord is het gebrek aan een sata 600 poort.
Ach, de meerwaarde van een 6Gbps poort tov een 3Gbps poort valt ook best wel mee. Voor mechanische HDDs maakt het weinig uit, SSDs (en nee, daar kunnen geen CDtjes in :+) hebben wel wat aan de bandbreedte, maar hebben toch voornamelijk baat bij lage accesstimes, en die heb je ook op een 3Gbps SATApoort.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 21:39
Ik bedoelde ook voor de ssd.

En die access times heb je wel gelijk in eigenlijk.
Een vriend van mij heeft een crucial m4 aan zijn q6600 bord gehangen. nu is hij helemaal weer supersnel.
En met een overclock tot ,ik dacht iets van 3.5 GHz, is hij in gebruik ook super snel bij wat meer werk.

Denk eigenlijk dat die nog niet geupgrade hoeft te worden.
Ik zou zo eigenlijk zeggen, andere gpu, ssd en ivm overclokken moet er misschien een andere voeding in
Pagina: 1