Paar tips 
- Zorg voor een consistente serie, je gebruikt nu veel verschillende manieren van nabewerking (toning, contrast, etc.)
- Let op de belichting van het gezicht, in #12 en #9 is deze bijv. licht, terwijl dit in #10 en #7 erg donker is
- De huidtinten in de kleurenversies komen erg onnatuurlijk over (alleen #5 is redelijk)
- Probeer ook eens een horizontale portrait
#5 vind ik wel de beste uit je serie.
- Zorg voor een consistente serie, je gebruikt nu veel verschillende manieren van nabewerking (toning, contrast, etc.)
- Let op de belichting van het gezicht, in #12 en #9 is deze bijv. licht, terwijl dit in #10 en #7 erg donker is
- De huidtinten in de kleurenversies komen erg onnatuurlijk over (alleen #5 is redelijk)
- Probeer ook eens een horizontale portrait
#5 vind ik wel de beste uit je serie.
[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 11-11-2012 22:14 ]
Heb niet zoveel tijd om uitgebreid te reageren maar even kort wat me direct wel opviel, heel veel foto's zijn recht van voren genomen. Probeer wat meer de poses te draaien, borst wat gedraaid van camera, hoofd weer de andere kant op, en dan de ogen weer terug op de camera bijvoorbeeld. Zo recht van voren kan ook prima als je een krachtige pose wil bereiken, maar nu zijn de meeste foto's zo recht van voren. Ook zijn ze allemaal vrij hetzelfde qua expressie in het gezicht. Je kan proberen wat meer emotie erin te brengen door oogleden op verschillende standen te laten poseren, en eens ergens anders naar laten kijken ipv naar de camera. En dan op die manier een wat meer gevarieerde serie te maken. Misschien bij 1, 2, en 3 een iets andere hoek proberen zodat je de uitgeblazen lucht er niet bij op hebt.
Success ! Prima gedaan voor een eerste shoot in iedergeval!
Success ! Prima gedaan voor een eerste shoot in iedergeval!
[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 11-11-2012 22:21 ]
Verwijderd
Nette serie. Geen echte ervaring met model of portretfotografie, maar toch wat dingen die mij opvallen. :
- In vergelijking met de rest vind ik 1, 2 en 3 niet zo mooi, qua kleur en pose.
- 4 is beter, alleen kijkt ze net teveel langs de camera op, of niet genoeg er vanaf. Het komt op mij teveel over alsof ze expres niet richting de lens kijkt.
- 5 is mooi, beetje zonde van dat plakbandje helemaal onderaan.
- Bij 6 was 1 fles wel genoeg geweest denk ik, ze kijkt nog veel te nuchter voor 2 lege flessen.
- 7 zou aan de bovenkant nog een klein randje extra kunnen gebruiken, maar wel een goeie foto verder, mooie pose. Ellebogen buiten beeld is volgens mij ook wel goed voor de compositie.
- 8 Prachtige foto, mooie houding en scherptediepte.
- 9, 10, 11 en 12. Qua pose allemaal wel goed. De scherptediepte is alleen wat te klein en ligt bij alle foto's op de laars ipv op haar gezicht. Of was dat de bedoeling?
- In vergelijking met de rest vind ik 1, 2 en 3 niet zo mooi, qua kleur en pose.
- 4 is beter, alleen kijkt ze net teveel langs de camera op, of niet genoeg er vanaf. Het komt op mij teveel over alsof ze expres niet richting de lens kijkt.
- 5 is mooi, beetje zonde van dat plakbandje helemaal onderaan.
- Bij 6 was 1 fles wel genoeg geweest denk ik, ze kijkt nog veel te nuchter voor 2 lege flessen.
- 7 zou aan de bovenkant nog een klein randje extra kunnen gebruiken, maar wel een goeie foto verder, mooie pose. Ellebogen buiten beeld is volgens mij ook wel goed voor de compositie.
- 8 Prachtige foto, mooie houding en scherptediepte.
- 9, 10, 11 en 12. Qua pose allemaal wel goed. De scherptediepte is alleen wat te klein en ligt bij alle foto's op de laars ipv op haar gezicht. Of was dat de bedoeling?
@Nordlys Thanks voor de feedback
Ik ga er bij de volgende serie op letten.
@hypz ook Thanks voor de feedback
Nu ik er nogmaals naar kijk zijn inderdaad alle foto's van voren genomen. Ga ik de volgende keer op letten
@Sargonaut jij ook Thanks voor de feedback :-)
Ik had dat plakbandje nog niet gezien hihihi
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met de scherptediepte?
Ik ga er bij de volgende serie op letten.
@hypz ook Thanks voor de feedback
Nu ik er nogmaals naar kijk zijn inderdaad alle foto's van voren genomen. Ga ik de volgende keer op letten
@Sargonaut jij ook Thanks voor de feedback :-)
Ik had dat plakbandje nog niet gezien hihihi
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met de scherptediepte?
Verwijderd
Ik bedoelde natuurlijk dat de scherptediepte wat te klein is, en dat de focus op de laars ligt, ipv op haar gezicht...
Beetje stom van me. Omdat dat bij de laatste 4, op iedere foto zo is, dacht ik dat het misschien wel de bedoeling was om zo'n klein scherptegebied te gebruiken. Ik noemde het enkel omdat het me opviel.
Mocht je toch haar gezicht scherp willen hebben ...
... Ik zie net dat de foto's zijn gemaakt met een 5DmarkIII en dat je een goed gevulde photostream op Flickr hebt, dan weet je toch wel hoe je moet focussen en hoe het diafragma werkt?
Mocht je toch haar gezicht scherp willen hebben, dan eerst met de autofocus op haar gezicht focussen, door de sluiterknop half in te drukken en vast te houden, vervolgens met de sluiterknop half ingedrukt een goede compositie maken, en afdrukken. Daarbij zou je eventueel het diafragma wat kleiner in kunnen stellen (bv f/5.6 of f/8) om zo het scherptegebied wat groter te maken.

Mocht je toch haar gezicht scherp willen hebben ...
... Ik zie net dat de foto's zijn gemaakt met een 5DmarkIII en dat je een goed gevulde photostream op Flickr hebt, dan weet je toch wel hoe je moet focussen en hoe het diafragma werkt?
Mocht je toch haar gezicht scherp willen hebben, dan eerst met de autofocus op haar gezicht focussen, door de sluiterknop half in te drukken en vast te houden, vervolgens met de sluiterknop half ingedrukt een goede compositie maken, en afdrukken. Daarbij zou je eventueel het diafragma wat kleiner in kunnen stellen (bv f/5.6 of f/8) om zo het scherptegebied wat groter te maken.
Pagina: 1