Videokaart wisselen Linux

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hey mensen ik heb hier RedHat 7.1 draaien. Nu heb ik de videokaart nodig die in dat systeem zit. Hoe kan ik deze het beste verwisselen met een andere zodat Linux nog steeds goed zal functioneren ?

Verwijderd

Zorg ervoor dat Linux naar het text log-in scherm boot en niet naar het grafische login-scherm. Dan kun je in ieder geval booten en de nieuwe drivers installeren. Om helemaal zeker te zijn dat alles goed gaat, zou ik met 'Xconfigurator' je video op SVGA o.i.d. zetten.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
hoe kan ik zorgen dat ie in text-modus boot ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als X je videokaart niet herkent start xdm gewoon niet en dan kun je rustig je nieuwe videokaart installeren.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 12:03 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
hoe kan ik zorgen dat ie in text-modus boot ?
Door in LILO prompt: 'linux 4' te typen of in 'etc/inittab' de regel te veranderen in 'default-runlevel=4'.

Ik had zelf nogal wat problemen toen ik mijn TNT2 door MX had vervangen in Redhat 6.1.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Er is een redelijke kans dat je nieuwe videokaart zonder problemen zal werken.

Ik ben een aantal keren verhuist van computers (met mn HD) en dat ging steeds goed. Omdat de Xsvga-server zoveel ondersteuning heeft voor VGAkaarten

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. ik wil niet vervelend doen, maar runlevel 4 is juist het X-only runlevel :) Ik geloof dat je 3 moet hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 12:24 schreef Bigs het volgende:
Euhm.. ik wil niet vervelend doen, maar runlevel 4 is juist het X-only runlevel :) Ik geloof dat je 3 moet hebben.
Ah, ik denk dat je gelijk hebt. Het staat wel in de inittab-file wat het moet zijn.
Pagina: 1