Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop +/-500€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben student in Gent en ik heb het aankopen van een laptop al te lang uitgesteld. Mede omdat ik van hardware niet veel ken.
ik heb thuis al heel lang met mac gewerkt, maar helaas is de hoge school nog altijd met Windows in de weer.
even kort wat ik denk dat de grootste punten zijn:
- (be)werken met geografische kaarten (programma= Geomedia Pro). dit zijn tamelijk grote en gedetailleerde kaarten, dus niet gwn een fotootje.
- veel verplaatsing, studeer altijd in bibs en dergelijke:
=>- niet te zwaar gewicht
- batterij moet meegaan, want niet altijd toegang tot stopcontact
- niet te groot. ik dacht +/- 15" (kan gemakkelijk in rugzak, maar groot genoeg om degelijk kaarten te bekijken?)
- niet bedoeld om op te gamen (mss is dit meer psychologisch voornemen om op de studie geconcentreerd te blijven ;) )

verder had ik nog een vraag:
Windows 7 of 8 is er verschil? de moeite om te kijken voor windows 8 of niet echt? ik werk al heel lang met mac en ik volg dus de microsoft vooruitgang niet.
zijn er bepaalde trends tussen verschillende merken of is het meer de ene laptop tegenover de andere?

ik weet van alle onderdelen wel min of meer waar ze voor dienen, maar ik weet maar weinig het verschil tussen goed, beter, slecht.

hopelijk ben ik niet te random in mijn vraag. als ik iets moet verduidelijken ofzo, vraag maar raak.

Miro