Ik ben vandaag mijn nieuwe pc in elkaar aan het schroeven, maar door de ongunstige locatie van mijn moederbord, fans, ram en radiator blokkeert de waterkoeling (corsair H80) de eerste 4 ram slots.
Volgens de beschrijving bij de msi x79A-GD45 moet eerst ram slot 1, vervolgens 3 enz. gevuld worden. Ik heb echter kit van 4 kaarten (Corsair Vengeance) die dan op 1, 3, 5 en 7 behoren te komen.
Na wat passen en meten heb ik gezien dat ik de radiator wel op de fan in de kast kan aansluiten als ik hem slechts met 2 schroeven vast maak, wat op zich niet zo'n probleem zal zijn. Echter duwt de radiator dan wel tegen de RAM slots 1 en 3 aan.
Kunnen de vibraties van de motor kwaad als deze continue het moederbord laten trillen?
En wat zou dan de beste/meest logische oplossing zijn?
Nieuw ram geheugen zonder koeling?
Standaard CPU koeler. (weet niet of deze nog terugkan gezien de koelpasta)
Of iets anders?
Volgens de beschrijving bij de msi x79A-GD45 moet eerst ram slot 1, vervolgens 3 enz. gevuld worden. Ik heb echter kit van 4 kaarten (Corsair Vengeance) die dan op 1, 3, 5 en 7 behoren te komen.
Na wat passen en meten heb ik gezien dat ik de radiator wel op de fan in de kast kan aansluiten als ik hem slechts met 2 schroeven vast maak, wat op zich niet zo'n probleem zal zijn. Echter duwt de radiator dan wel tegen de RAM slots 1 en 3 aan.
Kunnen de vibraties van de motor kwaad als deze continue het moederbord laten trillen?
En wat zou dan de beste/meest logische oplossing zijn?
Nieuw ram geheugen zonder koeling?
Standaard CPU koeler. (weet niet of deze nog terugkan gezien de koelpasta)
Of iets anders?