Toon posts:

een systeem voor de komende 4 tot 6 jaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,
Ik ben mij de laatste weer eens aan het verdiepen in de verschillende componenten om mijn oude (en inmiddels helaas ook defecte) computer te vervangen. Ik heb hierbij een aantal componenten op het oog die misschien wel of misschien in jullie mening niet geweldig zijn daarom wil ik jullie vragen er een blik op te werpen. Hierbij moet er ook gedacht worden dat ik het systeem toch wel een kleine 4 tot 6 jaar in gebruik wil hebben zonder dat ik er veel componenten van moet gaan vervangen binnnen die tijd (vooral de dure). Het systeem moet soepel verschillende games op hoge kwaliteit kunnen draaien. Zou dit een goed systeem zijn om in elkaar te zetten of adviseren jullie mij anders?

Om te beginnen een behuizing: de Aerocool XPredator Black Edition. Mooie kast veel ruimte en ziet er naar uit dat deze ook veel koeling heeft. Bron: alternate

moederbord, cpu, geheugen: upgrade kit van alternate. F1A75-M LE moederbord van Asus, met een AMD A8-3870K Processor en 8GB geheugen. Dit vanwege de prijs en het gemak van gelijk compleet. Bron: upgrade kit

CPU koeling: Cooler Master TPC-800 in combinatie met 2 120 mm fans in push pull configuratie. Dit lijkt mij een mooie koeling met goede reviews van tweakers en andere sites in combinatie met 2 stille 120 mm fans moet deze ook behoorlijk stil zijn te krijgen. bron: cpu koeler

SSD: sandisk extreme 120GB. Een SSD voor mijn stuurprogamma en nog wat spellen misschien. bron:pricewatch

HDD: hitachi deskstar 7k1000d hds721010dle630 1tb. Een grote harde schijf voor de overige meuk die ik op mijn computer kwijt moet kunnen. bron: pricewatch

videokaart: hier heb ik nog even geen idee van misschien kunnen jullie me hier verder mee helpen.

Alvast heel erg bedankt en ik hoor graag jullie mening.

Met vriendelijke groet,
Jim de Groot

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 18:55 ]

Verwijderd

Het heeft geen zin om een APU te kiezen als je een gpu erbij gaat doen. Neem gwn een cpu.

Natuurlijk is de vraag. Wat is je budget?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
het systeem gaat in componenten over een periode gekocht worden eerst de case dan motherbord CPU en geheugen enz enz. Denk dat het uiteindelijk in totaal tussen de 1000 en 1500 e gaat kosten

Verwijderd

Heb je ook een nieuwe monitor, windows 7/8 en randapparatuur nodig?

Overklokbare cpu en mobo, want je gaat vast nog wel overklokken in die jaren en is maar een paar tientjes duurder. De GTX680 is de beste keus, maar kost wel wat. Als je goedkoper uit wilt komen, kun je overwegen om deze te nemen: pricewatch: Asus GTX670-DC2OG-2GD5 of pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1ASRock Z77 Extreme4€ 120,90€ 120,90
1Asus GTX680-DC2O-2GD5€ 495,-€ 495,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 64,95
1Aerocool Xpredator Black Edition€ 111,75€ 111,75
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 32,95€ 32,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,99€ 36,99
1Corsair Enthusiast TX550M€ 69,20€ 69,20
1Samsung 830 series 256GB€ 153,95€ 153,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.285,59

Verwijderd

Topicstarter
vanwaar de intell en niet de AMD. Dat vroeg ik mij laatst ook al af is dat qua prijs/kwaliteitverhouding niet beter? of loopt AMD de laatste tijd zo erg achter? Nog even een kleine aanpassing ik wil het systeem voornamelijk gebruiken voor te gamen en LAN party's ik ben wel aardig sterk (ook al zeg ik het van mezelf) dus is het niet erg als het systeem de nodige kilootjes weegt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 19:19 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 18:03
Eigenlijk is de setup hierboven prima, ik zal nog proberen wat dingen toe te lichten.

Intel is in het wat hogere segment (kort door de bocht €150+ segment) een betere keus dan AMD. AMD heeft sterke producten in het lagere prijssegment en voor systemen welke geen discrete videokaart nodig is. Plaats je toch een high-end videokaart, dan heeft zo'n APU geen voordeel. Dan is een Intel de beste keuze. Zeker een overklokbare zoals die i5 (die relatief makkelijk naar 4GHz+ op luchtkoeling gaat) is dan een solide keuze. Een koeler van 50+ euro is overigens niet heel nuttig, de hierboven aangeraden Gelid is een prima keuze.

Als je nog wat geld wilt besparen kun je een goedkopere videokaart nemen GTX670 of 660Ti of voor AMD een HD7950. In mijn ervaring is het het beste om voor ~€250 euro ongeveer een videokaart te nemen en deze na 2 jaar te vervangen. Dit levert na 4 jaar meer fps op dan 1, 4 jaar oude videokaart van 500 euro.

Ook kun je nog wat besparen op de SSD, zeker als je een 1TB HDD hebt, is een 128GB SSD genoeg. Ik Maar dit verschild natuurlijk per persoon. Kijk voor de grap eens hoeveel ruimte je gebruikt op je C partitie. Ik zou echter geen sandforce SSD nemen aangezien deze geen goede reputatie hebben op het gebied van betrouwbaarheid. Een Samsung 830 is op dit moment wat mij betreft de beste koop, snel/betrouwbaar/betaalbaar.

Ook de kast is behoorlijk aan de prijs. Er zijn voor rond de 80 euro prima behuizingen te vinden.

Laat het budget het echter toe, dan zou ik bovenstaande setup halen. Prima samengesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door jaapsander op 12-11-2012 14:32 ]

Pagina: 1