[MAC OS] Kan externe HDD niet meer openen/initialiseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58
M'n vriendin gebruikte een externe HD met HFS+ partitie om bestanden te backuppen. Omdat ik met een Windows 7 server bezig was en deze backup data daarop wilde zetten zodat de externe HD geformatteerd kon worden, heb ik deze HD op de server (andere Macbook met Bootcamp Windows 7) aangesloten omdat ik de data wilde kopieeren. Windows gaf echter aan dat deze niet gelezen kon worden en dat er gekozen moest worden of het een MBR of GUID partitie was. Ik heb toen GUID geselecteerd maar het lezen lukte nog steeds niet.
Vervolgens heb ik de externe HD weer aangesloten op de Macbook van m'n vriendin waar ik nu ook de melding kreeg dat deze niet meer gelezen kon worden. Bij de melding werd de optie tot Initialiseren gegeven en door daarop te klikken ga je naar Schijfhulpprogramma. Daar staat alleen een partitie op die 'Microsoft Reserved' is. Ik had toen het idee dat ik de data op de HD onzichtbaar heb gemaakt door eerder in W7 aan te geven dat het een GUID was en dat daardoor voor Mac OS niet meer duidelijk is hoe de HD gelezen moet worden.

Wanneer ik de data open in een recovery programma is alle data nog wel zichtbaar. Ik heb bijna alles eraf kunnen halen maar bij sommige data gaf hij aan de het bestand niet gevonden kon worden (recovery d.m.v. R-Studio in Windows 7). Nu probeer ik het ook op Mac OS met Disk Drill in de hoop dat het er zo wel af komt.

Wat ik me nu afvraag is of ik misschien een simpelere oplossing over het hoofd zie door op een of andere manier ervoor te zorgen dat de HD weer herkend wordt als een HFS+ schijf en dus weer geopend kan worden in Mac OS.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:05
Wil je de data behouden? Dat begrijp ik niet helemaal..

Indien nee, dan kun je 'm in Disk Utility misschien weer opnieuw formatteren? Eerste keer kan een foutmelding zijn, hierna gewoon nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58
Ja het is redelijk cruciaal dat ik de data behoudt :) het meeste heb ik er dus vanaf kunnen krijgen, maar bij een stuk of 100 bestanden kreeg ik een erfor in R-studio en waarom is me niet helemaal duidelijk. Het zijn echter wel belangrijke bestanden om het onderdelen zijn van videos en muziek projecten.

Voordat ik echter met andere data recovey software bezig ga wilde ik uitzoeken of ik de HD gewoon weer door Mac OS kan laten herkennen. Het is mij namelijk niet duidelijk hoe het kan dat dit niet gebeurt.