Keystones verplicht aan beide kanten?

Pagina: 1
Acties:

• Shuffle7
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-07-2021
Goedemiddag!

Ik ben bezig om mijn huis te verbouwen. Heb nu op een aantal plekken cat5e contactdozen gemaakt. Vandaag begonnen om de eerste aan te sluiten. Aan een kant dus een cat5e met keystone die ik netjes met lsa tooltje in elkaar heb geknutseld (ti568b schema).
Aan de andere kant van de draad heb ik er gewoon een rj45 connector opgeknepen, ook in ti568b codering. Echter, ik krijg geen link nadat ik de rj45 stekker in mijn router had geklikt en bij de wandcontactdoos mijn laptop had ingeprikt ( met het kabeltje waarmee de laptop tot op heden op de router zat aangesloten)

Wat is hier mis? Kleur codering lijkt te kloppen, conform instructies.
Voor mij blijven er twee mogelijke oorzaken over;
1. Kabelbreuk? Lijkt me onwaarschijnlijk, heb al zo vaak kabel getrokken. Doe het altijd met beleid.
2. Keystone setup vereist keystone aan beide kanten? Zou dit het geval kunnen zijn???
3. Iets anders; wie helpt me op weg?

Alvast bedankt!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
- Toch ergens iets verwisseld in de adertjes, of 1 die geen contact maakt. Meten = weten.
- Je kan prima aan 1 kant een stekkertje hebben, dat maakt 0,0 uit, zolang de pinout maar klopt
- Je hebt CCS of CCA kabel ipv puur koper, en krijgt alleen verbinding als je 'm forceert op 100Mbit, 1Gbit is dan niet stabiel of helemaal niet werkend... -> nieuwe kabel scoren

Verwijderd

Voor € 5,50 heb je een kabel tester. Een HEEL handig ding!

http://www.ebay.nl/itm/Ne...rs_RL&hash=item3a5cd3cdae

Is geen geld natuurlijk. Je ziet meteen of er wat mis is en waat. hij kan ook RJ11 kabels testen (voor telefonie).

Dat ding laat dus ook zien, of de kabels op de verkeerde plek zitten, en welke verkeerd is.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Houd je er wel rekening mee dat je de volgorde goed uitdenkt? Op de wcd sluit je een kabel aan, bekijk de bekabeling nog eens met die kabel in gedachte of zelfs aangesloten. Heb je nu geen cross-cable gemaakt?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Heb je de juiste connectoren gebruikt?
Er zijn namelijk connectoren voor een soepele kern, en aparte voor een vaste kern.

Verwijderd

Tja, dat is prachtig. De 9V batterij die er voor nodig is, is duurder... hi..hi... ;)

• Shuffle7
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-07-2021
Goede avond!

Het mysterie is ontrafeld; de oorzaak was 1 "kabelbreuk"
Ik had blijkbaar bij het strippen van de kabel aan de kant vd keystone iets te enthousiast gesneden. Een paar draden waren licht geraakt. Stukje afgeknipt, opnieuw gestript, keystone er weer op en hoepla; 1gbit!
Zo blij als een kind nu, dus ik zal de goedheiligman maar eens vragen om zo'n tester, scheelt een hoop tijd :-)

En daarmee is ook het antwoord op het topic gegeven; ja: een keystone aan een kant en een rj45 stekker aan de andere kant kan prima mits aan beide zijden herzelfde schema (bijv. Ti568b) wordt gevolgd.

Dit topic mag watcmij betreft op slot.
Pagina: 1