Toon posts:

Welke Linux distro raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag

Ik vraag me af welke linux distro jullie mijn aanraden. Ik heb al ervaring met Ubuntu dus ik zou graag eens wat anders willen. Ik zit te twijffelen tussen Fedora en Arch Linux maar misschien hebben jullie nog andere alternatieven. Welke packages gebruiken deze distro's eigenlijk. Ik weet alleen dat Ubuntu .deb gebruikt maar wat Fedora en Arch Linux gebruiken weet ik niet.

Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Als je dat laatste niet weet zou ik gewoon voor Fedora gaan ;) Verder kan je beter je vraag in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7] stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Wellicht kan je wat specifieker zijn wat je wel en niet aanspreekt. Ubuntu is voor velen een van de meest gebruikersvriendelijke distributies, dus waarom wil jij juist overstappen naar iets anders? Wat sprak je wel en niet aan in Ubuntu. Wil je er mee pielen, wil je gewoon een stabiel om daarbinnen je werk te kunnen doen? kortom wat zoek je precies en wat juist niet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volg de tip van Firestone en lees Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 , daar worden dit soort vragen regelmatig gesteld. Je vraag is ook veel te algemeen om antwoord op te geven. Ik stel voor dat je een nieuwe post doet in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 en daarin aangeeft waar je naar op zoek bent. Wat heb je nodig? Wat verwacht je? Wat heb je al geprobeerd? Wat bevalt je niet aan Ubuntu? Wat mis je?

Redhat gebruikt het RPM formaat en Arch nog iets anders, dat had je met 1 google-zoekopdracht kunnen vinden. Eerlijk gezegd is deze vraag niet echt interessant meer, voor eindgebruikers is er practisch gezien geen verschil. De verschillen die er zijn zitten meer in de management software er om heen dan in het onderliggende bestandsformaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Dit topic is gesloten.