• svvner
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11-2025
Hallo, ik ben van plan om het een en ander van 3ds max te gaan leren. momenteel ben ik bezig met een systeem te bouwen en ik heb de nodige onderdelen al bij elkaar. Alleen nu moet ik dus nog een videokaart en ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik bijv. met Vray GPU wil gaan renderen is het dan een must dat ik een Nvidia kaart(CUDA) heb of kan dit ook heel goed met een AMD kaart? Volgens mij wordt een Nvidia kaart wel beter ondersteunt, maar bij AMD krijg je meer kaart voor je geld (denk ik). Zouden jullie mij advies kunnen geven over de grafische kaart? Hoeveel geheugen is gewenst voor een rendering? Als het zo is dat alleen Nvidia kaarten werken welke serie wordt beter ondersteunt de 500 of 600? Ik heb hier namelijk over gelezen dat de 600 serie niet optimaal benut word.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het kan sowieso met beide merken bij een external renderer zoals Luxrender omdat deze OpenCL ondersteunt, bij 3DSMax gebruikt VRAY OpenCL en CUDA welke fabrikant daar sneller is weet ik niet.
Van luxrender weet ik dat AMD kaarten een heel stuk sneller zijn met renderen of dat zo is met andere renderers weet ik niet.

Dus je moet vooral kijken of je voor een external rendere gaat of voor je normale internal renderer en daar dan benchmarks van opzoeken.

Edit:
Ga trouwens voor dingen die CUDA/OpenCL gebruiken sowieso niet voor de 600 serie van Nvida. Deze is redelijk gecastreerd als het aankomt op gpgpu computing. De 500 serie is sneller dan de nieuwe in dit geval.

[ Voor 19% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 11-11-2012 15:48 . Reden: geen 600 ]

• svvner
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11-2025
Gaat het extern renderen met luxrender snel? Kun je het gebruik aanraden ten opzichte van Vray?
Als dat zo is dan koop ik denk ik een snelle AMD kaart aangezien Nvidia vrij prijzig is.