.CHM bestand bewerken/aanvullen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik probeer uit te zoeken hoe ik een .CHM bestand kan bewerken.
Ik wil graag een bestand dat op windows een help bestand heet maar op Android een CHM bestand is dat als boek te lezen is met o.a. Moon reader.
Maar ik wat ook probeer ik vind niet echt iets dat mij verder helpt
Ik heb wel een Winchm geprobeerd, maar daar krijg ik steeds maar niets te zien, het bestand openen resulteerd in een leeg scherm.

Ik wil gewoon een bestaand bestand kunnen aanvullen, niet alleen een stukje tekst, maar ook een extra pagina met een sub pagina.

gezien er best wel veel help bestanden zijn en er ook hele boeken mee worden geschreven, moet dit toch te doen zijn lijkt me.

waar kan ik dit het beste zoeken? of hoe kan ik met Winchm wel wat verder komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Je hebt Html Help Workshop nodig: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=21138

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Aha, dank voor de link

Ik ben er al even mee aan het stoeien gegaan en heb een aanpassing gemaakt nadat ik het bestand ge-decompiled heb.
ook in de contents en de html bestanden maar hoe nu weer terug naar .chm?
Bij compilen zoekt ie naar een hhp bestand maar dat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Even een nieuw project aanmaken in html help workshop, dan de gedecompileerde bestanden toevoegen. Dan zou ie wel moeten compilen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
ik doe het nu zo:
ik decompileer het CHM bestand zodat ik alle HTML bestanden etc.krijg.
ik verander 2 van deze HTML bestanden (zijn sub pagina's van elkaar).en voeg een 3e toe.
een verwijzing naar deze 3e zit net als voor de andere pagina's in de eerder genoemde 2 pagina's

Vervolgens maak ik een nieuw project aan.
ik voeg alle HTML bestanden toe via de wizzard (3005 stuks) maar geef niet aan dat ik al een TOC enzo heb, zodat hij deze opnieuw aanmaakt.
nu ga ik na het afsluiten van de wizzard de file compileren.
dan zie ik dat ie alle bestanden doorloopt en verteld me :

HHC6000: Error: An internal file could not be created. Make certain there is enough disk space on the drive where you are compiling your file.

HHC5007: Error: Fatal navigational compilation error. This is likely the result of an invalid contents (.hhc) file.

als ik dan het CHM bestand opzoek dat in een andere map is aangemaakt en die open dan zie ik alleen een (willekeurige) pagina verschijnen zonder verdere index of inhoudsopgave.
de overige 3004 files zijn dus niet te bekijken.

wat gaat er nu fout?

het enige wat ik wil bereiken is dat ik in de inhoud aangeef dat er een hoofstuk bij is gekomen, en wanneer je er op klikt dat je dus een nieuw toegevoegde html pagina te zien krijgt.

en dan ook zo dat ik dat op een later tijdstip nog een keer kan doen. Af en toe wil ik dus 1 pagina toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>>> CSA

Je zal bij wijzigingen altijd een recompile moeten doen.
Het heet niet voor niks Compiled Help...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Ik ben nog dingen aan het proberen geweest maar niet met het gewenste resultaat.
Ik kwam tijdens de zoektocht nog wel een handleiding tegen en die zal ik eerst even gaan doorworstelen.
omdat er vast wel meer mensen zijn die het handig zouden kunnen vinden is hier de link naar de (engelstalige) handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Het is me uiteindelijk gelukt om het bestand aan te passen naar het geen ik graag wou.

Maar niet zo eenvoudig al het in de help staat omschreven.
In de "HTML Help Workshop" kun je het bestaande chm bestand makkelijk decompilen maar als je het dan na bewerken (of zelfs zonder te bewerken) het bestand weer compiled naar chm dan kan de Galaxy hem niet meer lezen en krijg je een parser error.

uiteindelijk bleek dat het compileren weer met WinCHM vrij makkelijk ging.

ik heb wel alle bestanden als de TOC enzo handmatig via kladblok bewerkt en dat bleek goed te gaan.
daarna compilen met WinCHM en hij draaid prima op de Galaxy.
Ik lees het chm bestand trouwens op de Galaxy met Moon+ reader.

veel werk, maar wel gelukt.
Pagina: 1