812 euro aan elektronica

Pagina: 1
Acties:

• Origin64
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10-2018
Mijn laptop is pas gestolen, en ik heb nu van mijn verzekering een waardebon gehad ter waarde van 812 euro, om uit te geven bij komplett.nl

Hier is alleen het ding: Ik heb me de afgelopen weken prima vermaakt zonder laptop. Ik heb er voor mijn studie niet echt een nodig, er staan toch overal PCs, en qua functionaliteit ga ik er ook niet veel op achteruit. Ik hoef eigenlijk ook niet echt een tablet te hebben, tenzij er echt goede Android-apps zijn om code op te tikken voor de programmeeropdrachten en -projecten die ik voor de studie moet doen.
Ik heb ook niet echt veel componenten nodig; mijn pc'tje is pas twee jaar oud en nog niet aan vervanging toe.

Dus vertel het me maar, waar geef ik mijn geld aan uit?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bier. Maar dat verkoopt Komplett zeker niet?

Wat verwacht je nou? Je geeft aan dat je geen laptop, tablet of onderdelen wilt, maar niet wat je dan wel wilt.

The devil is in the details.

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-03 16:37
Aan een PC en stuur hem op naar een random adres, maak je iemand anders blij..

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
Verkoop de bon voor 500 aan iemand op V&A, aan mij bijvoorbeeld.

• Origin64
Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:24:
Wat verwacht je nou? Je geeft aan dat je geen laptop, tablet of onderdelen wilt, maar niet wat je dan wel wilt.
Ik verwacht dat iemand op dit forum iets weet wat ik bij Komplett kan kopen wat een goede tweedehandswaarde heeft, wellicht zelfs een paar onderdeeltjes van me over wil nemen, of een advies heeft over hoe ik het maximale nut uit mijn bon haal, door bijv. een goedkoop laptopje aan te wijzen waarop ik een beetje kan internetten en code en verslagjes tikken, voor een vriendelijk prijsje. Ik heb zelf niet veel verstand van laptops en wordt een beetje argwanend van single-core systeempjes die 250 euro kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Origin64 op 11-11-2012 12:31 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:48
Rare verzekering heb jij. Jouw laptop wordt gestolen, en vervolgens krijg je een waardebon? Die je bij 1 winkel kan inleveren? Waarom keert jouw verzekering niet gewoon de schade uit op jouw bankrekening?

• Origin64
upje schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:34:
Rare verzekering heb jij. Jouw laptop wordt gestolen, en vervolgens krijg je een waardebon? Die je bij 1 winkel kan inleveren? Waarom keert jouw verzekering niet gewoon de schade uit op jouw bankrekening?
Omdat het zo in de voorwaarden staat. Destijds via een aanbeveling van de TU deze verzekering genomen, en blijkbaar niet goed genoeg de voorwaarden doorgelezen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09

SeatRider

Hips don't lie

Origin64 schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:30:
[...]

Ik verwacht dat iemand op dit forum iets weet wat ik bij Komplett kan kopen wat een goede tweedehandswaarde heeft, wellicht zelfs een paar onderdeeltjes van me over wil nemen.
Volgens mij heeft de bon zelf de beste tweedehandswaarde. Wat is er op tegen om m voor bvb 6 of 700 door te verkopen aan iemand hier? Maak je twee mensen blij mee.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Origin64
SeatRider schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:42:
Volgens mij heeft de bon zelf de beste tweedehandswaarde. Wat is er op tegen om m voor bvb 6 of 700 door te verkopen aan iemand hier? Maak je twee mensen blij mee.
Weet niet zeker of de bon wel overdraagbaar is. Zal ik effe uitzoeken.

EDIT: is natuurlijk zondag. Bel de betreffende winkel maandag.

[ Voor 8% gewijzigd door Origin64 op 11-11-2012 12:49 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ook al zou de bon niet overdraagbaar zijn... Laat iemand die interesse heeft een build doorsturen binnen het budget, haal de spullen op en verkoop ze voor de voorafgesproken prijs door...

€500 / 600 voor een bon van €812 vind ik trouwens wel een beetje hebberig. Je gaat er volledig nieuw spul voor terugkrijgen, een 10% korting zou toch al heel wat zijn.

Tip: Een Nexus 7 kan Linux draaien (nahjah, alleen voor Ubuntu is er een gemakkelijke installer, maar Debian is er ook op te krijgen met wat moeite). Onder Ubuntu kan je natuurlijk prima code schrijven / testen. Het enige nadeel is dat je er een keyboardje aan zal moeten hangen, schrijven op een Tablet zeker als je veel leestekens nodig hebt is anders niet heel comfortabel.

• Origin64
djunicron schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:20:
Ook al zou de bon niet overdraagbaar zijn... Laat iemand die interesse heeft een build doorsturen binnen het budget, haal de spullen op en verkoop ze voor de voorafgesproken prijs door...

€500 / 600 voor een bon van €812 vind ik trouwens wel een beetje hebberig. Je gaat er volledig nieuw spul voor terugkrijgen, een 10% korting zou toch al heel wat zijn.

Tip: Een Nexus 7 kan Linux draaien (nahjah, alleen voor Ubuntu is er een gemakkelijke installer, maar Debian is er ook op te krijgen met wat moeite). Onder Ubuntu kan je natuurlijk prima code schrijven / testen. Het enige nadeel is dat je er een keyboardje aan zal moeten hangen, schrijven op een Tablet zeker als je veel leestekens nodig hebt is anders niet heel comfortabel.
Ja, zo'n constructie had ik ook al verzonnen. Vooralsnog de bon voor 700 op V&A gezet, mocht hij niet overdraagbaar zijn, verzinnen we wel wat.

Verder vind ik de Nexus 7 eigenlijk iets te klein om lekker op te werken. (ik heb er al eens een mogen vasthouden) Als ik een tablet koop, wacht ik liever even een paar dagen op de Nexus 10, en haal ik er een bluetooth keyboardje bij.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kan je heel wat daagjes wachten, want de Nexus 10 staat vooralsnog niet gepland voor Nederland.

The devil is in the details.

• Origin64
Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:31:
Kan je heel wat daagjes wachten, want de Nexus 10 staat vooralsnog niet gepland voor Nederland.
;w Daar ging mijn droom. Koop ik toch de kloon die Samsung over twee maanden in de verkoop gooit, boeit mij het logo op de voorkant wat.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, Asus TF's zijn ook hun geld wel waard voor sommigen, ook 10" dus. Alleen de prijzen van die dingen... Er is wel een markt voor, maar eerlijk vind ik Tablets van >€300 een beetje te gek. Dan zit je namelijk in netbook territorium en die bieden toch veel meer functionaliteit. Nou zou je zo'n transformer daar ook toe kunnen rekenen, maar f'ing hell, zo'n infinity zit alweer op 450-600 euro!

• Origin64
djunicron schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:38:
Mja, Asus TF's zijn ook hun geld wel waard voor sommigen, ook 10" dus. Alleen de prijzen van die dingen... Er is wel een markt voor, maar eerlijk vind ik Tablets van >€300 een beetje te gek. Dan zit je namelijk in netbook territorium en die bieden toch veel meer functionaliteit. Nou zou je zo'n transformer daar ook toe kunnen rekenen, maar f'ing hell, zo'n infinity zit alweer op 450-600 euro!
Ja, dan heb ik toch liever iets met een toetsenbord. Maar ik ga eerst even de winkel vragen wat mijn opties zijn.
Pagina: 1