Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb 2 verzekeringen met recht op winstuitkering. Hiervoor ontvang ik ieder jaar een winstbrief met de opgebouwde en verwachte uitkering. Inmiddels heb ik deze winstbrieven verzameld vanaf 2000. Is dat eigenlijk nodig? Het lijkt mij niet mogelijk om aanspraak te maken op prognoses van voorgaande jaren. Alleen de opbouw over voorgaande haren zal je bij ontvangst van een nieuwe winstbrief moeten controleren, toch?

EDIT: sorry voor de typefout in de titel, kan iemand die wegtoveren?

[ Voor 7% gewijzigd door Hyronymus op 11-11-2012 12:04 . Reden: Typefout in titel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Die 20+ brieven liggen toch niet in de weg? Ik zou dat soort dingen altijd bewaren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Nee, ze liggen niet in de weg en daarom vraag ik het ook niet. Ik wil graag weten welke "waarde" dit soort winstbrieven hebben mocht een geschil optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Hyronymus schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:40:
Nee, ze liggen niet in de weg en daarom vraag ik het ook niet. Ik wil graag weten welke "waarde" dit soort winstbrieven hebben mocht een geschil optreden.
Ik zou daarvoor het contract eens doorlezen. Daar zal iets over in staan. Iets van dat voorgaande brieven komen te vervallen bij uitgifte van de nieuwe winstbrief. Of dat je geen aanspraak kunt maken op eerdere prognoses.

Ik zou de brieven trouwens zo lang dat de verzekering loopt, wel bewaren.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett