Fotobewerkingslaptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Voor m'n zus ff aan het kijken naar een nieuwe laptop. De oude doet het nog ok, maar de cheap ass, destijds e400, celeron (m440 1,8ghz geloof ik met onboard gpu) laptop is aan vervanging toe. Eisen 17" of groter en gewicht/mobiliteit is niet echt vereiste. Deze is naast de desktop, om in de winter "beneden"te kunnen zitten. Ze wil graag er fatsoenlijk op kunnen fotowerken. Voor haar eisen andere eisen is eigelijk een instap laptop a e300 voldoende, maar om enigszin normaal te kunnen fotoshoppen is toch wel wat meer vereist dan een amd a4/a6of celeron/pentium dc. Is een amd a8/10 toereikend (gezien betere onboard gpu)? Maar geloof dat intel beter scoored op fotobewerkingsgebied. Dus zat te denken aan een i5 2xxx of 3xxx. Of is i3 afdoende of toch beter e100 meer uit te geven en een i7 te kopen. Neem aan dat een dedicated gpu toch wel een must is, zo ja, wat is ong wel de minste gpu voor normaal fotoshop gebruik?
eg is deze afdoende met een 7470
of is eg deze met 7670 de betere keus, ondanks het hogere prijskaartje. Want begreep dat 7670 beter is dan een 630m, maar minder dan 640m? Budget, hoe goedkoper hoe beter ;) maar denk max e800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Photoshoppen -> fullHD scherm, ik zou dat echt een must vinden.
Goede optie is de Dell Inspiron 17R SE.
- i5 3210m
- 6GB DDR3
- GT650m 2GB
- FullHD mat scherm

Met kortingen heel aantrekkelijk, goedkoopste zit op +- €725,-
Zal overkill zijn misschien, maar laat wel ruimte over om er een SSD in te plaatsen ook nog.

Zie meer informatie over Dell en kortingen : Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Thanks! In jullie optiek belangerijker om full hd dan eg 17"te hebben? Prijzen voor een i5 met ful hd is toch snel e700 voor 15,6" en voor 17" is keuze beperkt en prijs boven budget volgens mij (icm leuke graka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 18:03
Als een externe monitor geen optie is, zou ik liever een "goede" en "kleur echt" 15,6" hebben dan een "slechte" 17" scherm.
Ik doe zelf ook veel aan fotobewerking en er is niks vervelenders als al je werk nog een keer te moeten doen omdat de kleur of helderheid niet goed blijkt te zijn op een andere monitor.

(Op aanraden van Quad ben ik zelf ook naar de Dell Inspiron 15R SE aan het kijken, maar wacht nog even af of er misschien met de feestdagen een nog hogere korting op komt.)