Dag tweakers,
Graag jullie advies over een systeem dat ik samenstel voor mijn broertje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
bijvoorbeeld:
Ongeveer 300 euro excl. scherm, OS en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Om de kosten wat te drukken wil ik aan het begin de harde schijf van zijn laptop gebruiken (160 gb, 2.5" en 5400 rpm) om dan later een ssd te kopen van 128gb (waarschijnlijk een samsung 830 series), omdat hij niet erg veel opslag nodig heeft (wel om al die games tegelijk op zijn computer te hebben staan, maar dat hoeft niet). Optische drive is niet nodig en mocht het later toch nodig zijn dan heb ik er nog wel een liggen.
Wat heb je zelf samengesteld?
Ik heb het budgetgame-systeem uit de best buy guide van november gehaald en de optische drive + ssd verwijderd en dat als uitgangspunt gebruikt, dus dit:
Dit heb aangepast tot dit (voeding+processor):
Het plan is dat wanneer hij later weer geld heeft dat hij dan een low-range amd-kaart kan kopen voor dual-graphics met de APU, vandaar de 350w PSU in plaats van 300w.
Over dual-graphics zijn de meningen verdeeld en het schijnt is sommige gevallen (dx10/dx11) erg goed te werken en bij dx9 niet zo, graag jullie mening daarover.
APU+later een videokaart voor dualgraphics of evt. een andere cpu en een normale gpu daarbij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb voorkeur voor AMD, omdat die, volgensmij, in het midden en lagere segment vaak een betere prijs/prestatie-verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst ongeveer de grootte van bovengenoemde behuizing.
Als jullie me hier over kunnen adviseren zou dat erg fijn zijn!
Maurits
Graag jullie advies over een systeem dat ik samenstel voor mijn broertje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Office-achtige dingen
- Internetten
- Casual gamen
bijvoorbeeld:
- Crysis
- Crysis 2
- Minecraft
- Battlefield 1942 (Gratis van origin... zeer vermakelijk)
- Battlefield 3
- Assassin's Creed Revelations
- Portal
- Portal 2
- Amnesia
- Stronghold 3
Ongeveer 300 euro excl. scherm, OS en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Om de kosten wat te drukken wil ik aan het begin de harde schijf van zijn laptop gebruiken (160 gb, 2.5" en 5400 rpm) om dan later een ssd te kopen van 128gb (waarschijnlijk een samsung 830 series), omdat hij niet erg veel opslag nodig heeft (wel om al die games tegelijk op zijn computer te hebben staan, maar dat hoeft niet). Optische drive is niet nodig en mocht het later toch nodig zijn dan heb ik er nog wel een liggen.
Wat heb je zelf samengesteld?
Ik heb het budgetgame-systeem uit de best buy guide van november gehaald en de optische drive + ssd verwijderd en dat als uitgangspunt gebruikt, dus dit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 92,90 | € 92,90 |
1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 30,20 | € 30,20 |
1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 27,18 | € 27,18 |
1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,40 | € 29,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 235,18 |
Dit heb aangepast tot dit (voeding+processor):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Boxed | € 112,70 | € 112,70 |
1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 30,20 | € 30,20 |
1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 27,18 | € 27,18 |
1 | be quiet! System Power S6 350W 80plus | € 33,20 | € 33,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 258,78 |
Het plan is dat wanneer hij later weer geld heeft dat hij dan een low-range amd-kaart kan kopen voor dual-graphics met de APU, vandaar de 350w PSU in plaats van 300w.
Over dual-graphics zijn de meningen verdeeld en het schijnt is sommige gevallen (dx10/dx11) erg goed te werken en bij dx9 niet zo, graag jullie mening daarover.
APU+later een videokaart voor dualgraphics of evt. een andere cpu en een normale gpu daarbij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb voorkeur voor AMD, omdat die, volgensmij, in het midden en lagere segment vaak een betere prijs/prestatie-verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst ongeveer de grootte van bovengenoemde behuizing.
Als jullie me hier over kunnen adviseren zou dat erg fijn zijn!
Maurits