Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psy8cho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 10:54
Ik zoek een upgrade op mijn Creative Fatal1ty, wil namelijk gitaar covers gaan maken om op youtube te zetten. En omdat mijn speakers van mijn versterker uit worden gezet wanneer ik het via de USB interface aansluit op mijn laptop heb ik goede headphones nodig die duidelijk alle tonen geven en dus niet vervormd.

Heb het idee dat ik dan richting de studio headphones ga?
-Ook is een gekrulde kabel een pre, omdat ik sta te spelen en niet graag over al die kabel struikel ;)
-Lengte van de kabel is ook van belang, 3 meter is zeker wel nodig. Dit kan voor mij ook gerealiseerd worden met een verleng kabeltje, geen probleem. Ideaal zou dan zijn een korte kabel uit de headphones met een gekrulde verlengkabel van ongeveer 3 meter :)
-Heb ook graag dat deze rondom mijn oren zit en niet erop.
-Noise canceling weet ik niet of dit handig is als ik naast mijn gitaar op de headphone ook nog het nummer op mijn PC speakers afspeel? Of gaat dit gewoon goed, dan is noise canceling altijd chill :P

Mijn budget loopt van de rond de 50-100 euro, dat eventueel nog aangepast kan worden.
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Psy8cho op 11-11-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

AKG K-240 of K-141.

Worden in heel veel studio's gebruikt, met een reden. Zijn erg fijne koptelefoons :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psy8cho
Die AKG zien er goed uit, ben aan het reasearchen ;)

Wat is eigenlijk het voordeel/verschil van een open achterkant vs semi-open vs dichte achterkant?

edit:
Ik las dat de AKG K240 MKII misschien een versterkertje nodig heeft om hard genoeg te zijn? Is het trouwens normaal dat er geen volume knop op zit?
Ik zal hem gebruiken voor mijn PC en om vanuit mijn versterker te kunnen monitoren wat ik speel, zal hij hard genoeg kunnen?

edit2:
Ik zie dat ze ook een nieuwe versie hebben K242 HD, is deze ook beter?

[ Voor 56% gewijzigd door Psy8cho op 11-11-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psy8cho
Mijn belangrijkste overweging is eigenlijk nog of ik de headset ook op mijn pc kan gebruiken, zonder versterker. Of hier eventueel een niet te dure oplossing hiervoor...

Edit:
Ok heb iets meer informatie kunnen vinden:

The K240 MK-II are fairly efficient full-size headphones rating at 55 Ohm impedance and should deliver clean moderate-to-loud listening levels with most portable players like MP3 devices, iPods and laptop computers. However, keep in mind any quality dedicated headphone amplifier will fully maximize the audio clarity, dynamic range extension ('quickness'), and musical detail resolution of the K240 MK-II.

Dus voor betere performance op mijn PC heb ik dit dus wel nodig. Geldt dit ook voor mijn gitaar versterker, dit is een Peavey Vypyr Tube 120W, als ik de AKG aansluit op mijn headphone-out jack?

En wat voor iets is nog een beetje vriendelijk geprijst? aka <50 euro
Of eventueel andere oplossingen?

Edit2:
Heb deze ook nog gevonden:
KRK KNS-8400 of de KRK KNS-6400
Closed back lijkt me wel fijner, snap ook eigenlijk niet waarom je een open of semi-open zou willen hebben? wat is het voordeel?

Wat denken jullie?

[ Voor 79% gewijzigd door Psy8cho op 13-11-2012 19:19 ]