Na een maandtje geleden mijn TM weer goed op de rails te hebben gekregen ben ik weer bij begin af aan....
Vandaag kreeg ik de mededeling dat mijn backup was beschadigd op mijn NAS. TM wilde een nieuwe backup gaan starten. Maar dan word de oude verwijderd.... Dat verwijderen vond ik niet zo'n goed idee(wil kijken of ik de backup nog handmatig kan fixen, wat tut's gevonden) , dus ik maakte een nieuwe SHARE aan op mijn NAS om vervolgens deze te kunnen selecteren in TM.
Zo gezegd zo gedaan, maar nu het probleem:
Telkens schop ik tegen een Error 19 aan: 'De reservekopieschijf is niet beschikbaar.'
Na wat gegoogle al mijn 'sleutelhangers' weg gegooid die met mijn NAS en met TM te maken hadden.
Dit mocht niet baten.
Volgende stap: Share rename, TM plist verwijderen en opnieuw ingesteld.
Weer het zelfde probleem.
Netjes deze stappen gevolgd:kijk hier
Het wilt gewoon niet, NAS opnieuw gestart, MBP opnieuw gestart werkt niet.
Netwerksettings Plist verwijderd... werkt ook niet.
Iedereen heeft nu volledige rechten op deze share, geen wachtwoorden of andere rare fratsen, maakt geen verschil
Het irritante is dat het weekje geleden nog netjes allemaal werkte, maar voordat het werkte had ik ook moeite.
Wat mij opviel is:
- Als de NASshare niet gemount is word hij ook niet door TM gemount, normaal deed hij dit zelf.
- Als ik handmatig mount word er geen nieuwe *.sparsebundle aangemaakt op de share
Mijn mac:
Modelaanduiding: MacBookPro6,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,53 GHz
Geheugen: 8 GB
Mijn NAS:
Iomega IX2-200 (2x2TB)(Mirror)
Ik heb aardige foto collectie en vind het niet fijn dat de backupfunctie zo 'slecht' werkt.
[EDIT]
Ik begrijp er nu niks van, ik denk voor het slapen gaan: Nog 1 dingetje proberen. Laat ik verbinding maken dmv IP ipv ***.local.
Bam! Gelijk doen.
Ik herriner me ook waarom het vorige keer zo moeizaam ging: Toen was de oplossing: ipv IP te verbinden, verbinden via ***.local. En nu is het andersom
Weet iemand dan uberhaubt hoe dit komt? Gewoon verbinden via ***.local was geen probleem.
Maar voor TM weer wel....
Vandaag kreeg ik de mededeling dat mijn backup was beschadigd op mijn NAS. TM wilde een nieuwe backup gaan starten. Maar dan word de oude verwijderd.... Dat verwijderen vond ik niet zo'n goed idee(wil kijken of ik de backup nog handmatig kan fixen, wat tut's gevonden) , dus ik maakte een nieuwe SHARE aan op mijn NAS om vervolgens deze te kunnen selecteren in TM.
Zo gezegd zo gedaan, maar nu het probleem:
Telkens schop ik tegen een Error 19 aan: 'De reservekopieschijf is niet beschikbaar.'
code:
1
2
| 10-11-12 23:38:10,545 com.apple.backupd[330]: Starting manual backup 10-11-12 23:38:10,559 com.apple.backupd[330]: Backup failed with error: 19 |
Na wat gegoogle al mijn 'sleutelhangers' weg gegooid die met mijn NAS en met TM te maken hadden.
Dit mocht niet baten.
Volgende stap: Share rename, TM plist verwijderen en opnieuw ingesteld.
Weer het zelfde probleem.
Netjes deze stappen gevolgd:kijk hier
Het wilt gewoon niet, NAS opnieuw gestart, MBP opnieuw gestart werkt niet.
Netwerksettings Plist verwijderd... werkt ook niet.
Iedereen heeft nu volledige rechten op deze share, geen wachtwoorden of andere rare fratsen, maakt geen verschil
Het irritante is dat het weekje geleden nog netjes allemaal werkte, maar voordat het werkte had ik ook moeite.
Wat mij opviel is:
- Als de NASshare niet gemount is word hij ook niet door TM gemount, normaal deed hij dit zelf.
- Als ik handmatig mount word er geen nieuwe *.sparsebundle aangemaakt op de share
Mijn mac:
Modelaanduiding: MacBookPro6,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,53 GHz
Geheugen: 8 GB
Mijn NAS:
Iomega IX2-200 (2x2TB)(Mirror)
Ik heb aardige foto collectie en vind het niet fijn dat de backupfunctie zo 'slecht' werkt.
[EDIT]
Ik begrijp er nu niks van, ik denk voor het slapen gaan: Nog 1 dingetje proberen. Laat ik verbinding maken dmv IP ipv ***.local.
Bam! Gelijk doen.

Ik herriner me ook waarom het vorige keer zo moeizaam ging: Toen was de oplossing: ipv IP te verbinden, verbinden via ***.local. En nu is het andersom

Weet iemand dan uberhaubt hoe dit komt? Gewoon verbinden via ***.local was geen probleem.
Maar voor TM weer wel....

[ Voor 11% gewijzigd door xppn op 11-11-2012 00:08 ]