[MBP] Moeizaam TM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Na een maandtje geleden mijn TM weer goed op de rails te hebben gekregen ben ik weer bij begin af aan....

Vandaag kreeg ik de mededeling dat mijn backup was beschadigd op mijn NAS. TM wilde een nieuwe backup gaan starten. Maar dan word de oude verwijderd.... Dat verwijderen vond ik niet zo'n goed idee(wil kijken of ik de backup nog handmatig kan fixen, wat tut's gevonden) , dus ik maakte een nieuwe SHARE aan op mijn NAS om vervolgens deze te kunnen selecteren in TM.

Zo gezegd zo gedaan, maar nu het probleem:
Telkens schop ik tegen een Error 19 aan: 'De reservekopieschijf is niet beschikbaar.'
code:
1
2
10-11-12 23:38:10,545 com.apple.backupd[330]: Starting manual backup
10-11-12 23:38:10,559 com.apple.backupd[330]: Backup failed with error: 19

Na wat gegoogle al mijn 'sleutelhangers' weg gegooid die met mijn NAS en met TM te maken hadden.
Dit mocht niet baten.
Volgende stap: Share rename, TM plist verwijderen en opnieuw ingesteld.
Weer het zelfde probleem.
Netjes deze stappen gevolgd:kijk hier

Het wilt gewoon niet, NAS opnieuw gestart, MBP opnieuw gestart werkt niet.
Netwerksettings Plist verwijderd... werkt ook niet.
Iedereen heeft nu volledige rechten op deze share, geen wachtwoorden of andere rare fratsen, maakt geen verschil

Het irritante is dat het weekje geleden nog netjes allemaal werkte, maar voordat het werkte had ik ook moeite.

Wat mij opviel is:
- Als de NASshare niet gemount is word hij ook niet door TM gemount, normaal deed hij dit zelf.
- Als ik handmatig mount word er geen nieuwe *.sparsebundle aangemaakt op de share

Mijn mac:

Modelaanduiding: MacBookPro6,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,53 GHz
Geheugen: 8 GB

Mijn NAS:
Iomega IX2-200 (2x2TB)(Mirror)

Ik heb aardige foto collectie en vind het niet fijn dat de backupfunctie zo 'slecht' werkt.

[EDIT]
Ik begrijp er nu niks van, ik denk voor het slapen gaan: Nog 1 dingetje proberen. Laat ik verbinding maken dmv IP ipv ***.local.
Bam! Gelijk doen. |:(
Ik herriner me ook waarom het vorige keer zo moeizaam ging: Toen was de oplossing: ipv IP te verbinden, verbinden via ***.local. En nu is het andersom 8)7

Weet iemand dan uberhaubt hoe dit komt? Gewoon verbinden via ***.local was geen probleem.
Maar voor TM weer wel.... :F

[ Voor 11% gewijzigd door xppn op 11-11-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zijn je problemen niet toevallig na een update ontstaan? Kan me voorstellen dat Apple een aantal nieuwe dingen in AFP heeft geintroduceerd die (nog) niet door je NAS ondersteund worden.

Time Machine in combinatie met een niet apple NAS blijft in ieder geval een ellende. Als je daar echt vanaf wilt, zul je toch een time capsule moeten kopen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Kan, maar waarom werkt afp://ip dan wel? Blijft afp imo.
Voordat ik begon met nieuwe share, kon ik nog wel me oude backup openen. Alleen de backup werd als beschadigd gekenmerkt, waardoor nieuwe backup maken niet mogelijk was. En hij mounte de HD toen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heb je je router al eens een schop gegeven (reset)? Wil bij mij nog wel eens helpen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
cornelisprul schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:29:
Heb je je router al eens een schop gegeven (reset)? Wil bij mij nog wel eens helpen
Nee eigenlijk niet, ik zal van de week een nieuwe share aan maken om te testen of dat misschien wilt helpen.