Internet snelheid naar omlaag na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crikke007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:04
Hallo iedereen

ik zit met een probleem. Mijn kamer is gelegen op zolder dus heb ik al tijden een trage internet snelheid van ongeveer 5mbit/s. Mijn vader kwam vorige week thuis met een nieuwe Belkin N750DB wireless router waar ie de harde schijf wil aanhangen voor in het netwerk op te nemen.

Ik als 2de jaarsstudent ICT-Netwerken in Antwerpen heb de router volledig ingesteld en was dan ook aangenaam verrast toen ik een paar keer een speedtest liet lopen en rond zo'n 33 mbit/s uitkwam (telenet geeft ons 60mbit) omdat ik zo'n 15 meter en 2 plafonds van de router verwijdert was vond ik dit zeer knap. :P

Maar nu merk ik na een week gebruik dat na een dag de snelheid telkens begint te dalen :? ik kom telkens weer uit bij 3mbit down en 3mbit up. Ik dacht eerst dat het aan de utp kabel lag, maar dit was het niet. Met een andere kabel deet ie net hetzelfde en bij het herstarten van de router of de utp kabel tussen router en modem eens uit en in te pluggen kwam hij weer op 33mbit terecht.

*Ik zit op de recentste firmware
*de computer die met het netwerk verbind is een desktop dus aan het herlocaliseren van de computer kan het niet liggen
*De TP-link pci adapter zit ook op de meest recente driven en men macbook heeft er ook last van zowel op OSX/Windows en Ubuntu

Hieruit concludeer ik dat het probleem ligt bij de router, maar ik heb geen idee wat er precies mis is.
Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Uit je verhaal word me niet duidelijk of je nu bedraad of draadloos met je router verbindt. Je hebt over de UTP kabel, maar ook van 15m en twee plafonds (en dat maakt voor een kabel nu weer niet uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crikke007
er1c schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:41:
Uit je verhaal word me niet duidelijk of je nu bedraad of draadloos met je router verbindt. Je hebt over de UTP kabel, maar ook van 15m en twee plafonds (en dat maakt voor een kabel nu weer niet uit)?
Ik verbind draadloos met het netwerk, maar als ik de UTP kabel tussen router en modem eens in en uitplug of de router reset krijg ik terug de normale snelheid van zo'n 33mbit/s, dan daalt in na een dag of 2 naar 3mbit/s. Als ik dan terug de kabel tussen modem en router uittrek of de router eens laat herstarten dan gaat ie terug naar 33 mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een 2e jaarsstudent ICT-Netwerken zijn computer nog draadloos verbindt. Trek een kabel, veel stabieler en veel sneller. Dat is de enige manier om snel internet snel te houden. Draadloos is leuk voor apparaten als je telefoon of tablet, maar het is zeker niet goed genoeg voor computers.

EDIT: Laat maar, macbook.

Dan denk ik dat er iets mis zit in de cache van je router.

[ Voor 12% gewijzigd door BeefHazard op 11-11-2012 15:00 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crikke007
BeefHazard schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:58:
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een 2e jaarsstudent ICT-Netwerken zijn computer nog draadloos verbindt. Trek een kabel, veel stabieler en veel sneller. Dat is de enige manier om snel internet snel te houden. Draadloos is leuk voor apparaten als je telefoon of tablet, maar het is zeker niet goed genoeg voor computers.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Heb het al eens bekeken maar dit blijkt praktisch onmogelijk omdat ik een kamer moet passeren met ingemaakte kasten en plafonds waar ik de kabel niet kan wegwerken, dus moet ik roeien met de riemen die ik heb. Dit terzijde lost het niets om aan het gestelde probleem.