Hierbij eerst even pols hoogte nemen, voordat ik de onderdelen luk raak ga bestellen en hem in elkaar ga (proberen te) zetten.
Dit is daarmee gezegd dus de eerste keer, dat ik een PC in elkaar ga zetten.
Hiermee wil ik zeggen dat ik niet alleen informatie nodig heb over de kwaliteit en eisen van de onderdelen, maar ook of het allemaal wel in de case past. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar een goeie air-flow en cable-management.
PC moet alle games op max settings (1920p x 1080p) kunnen runnen, daarnaast moet Photoshop,
Adobe After Effects, Cinema 4D ook lekker gaan. Ook het renderen moet niet al te lang duren.
Overclocken is geen noodzaak/must, weet geeneens of het kan met deze set-up.
Met een schuin oog naar de BBG gekeken, ben ik op het volgende uitgekomen, Case:
Beeldscherm:
Bij elk onderdeel zal ik even verklaren waarom er door mij, voordat onderdeel gekozen is.
Core i5 3570K Boxed:
Goeie processor, voor een begaanbare prijs.
En om nou helemaal een i7 te nemen voor HT, dat ik misschien een paar keer gebruik vond ik nou ook niet nodig en dat scheelt ook gelijk weer een paar tientjes.
Gigabyte GA-Z77X-D3H:
Dit onderdeel heb ik gewoon uit de BBG geplukt, hier heb ik werkelijk geen verstand van.
Gigabyte GV-R797OC-3GD:
Deze kaart moet het naar mijn mening wel kunnen rond draaien, toch? Of is beter dat ik een heel andere kaart koop of misschien wel een 7950 in crossfire neem, of iets dergelijks?
Seagate Barracuda 2TB:
Betrouwbare schijf, waarop ik al mijn data kan opslaan.
Fractal Design Define R4 Pearl Black:
Een mooie elegante case, die lekker stil is.
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition:
Hierbij zat ik te twijfelen. De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, komt zo'n beetje het zelfde uit alle review's.
Welke is nou stiller en zuiniger etc.?
Corsair 16GB:
Het kan zijn dat ik eerst 8GB koop, aangezien 16GB overkill is volgens sommigen, maar aangezien het bijna niets kost, heb ik het nu erbij staan.
LG GH24NS70 zwart:
Dit zal ik bijna niet gaan gebruiken, maar voor die ene keer zit het er toch tussen. Doet zijn werk.
Corsair Enthusiast TX750M:
Geen idee. Is dit genoeg of te veel?
Samsung 830 series 256GB:
Hier gooi ik me OS op en wat game's, zodat dat lekker snel boot.
Wat vinden jullie? Bestellen en in elkaar zetten of nog wat enkele aanpassingen?
Daarnaast zal ik aan de hand van dit, de winkels afstruinen op zoek naar de laagste prijs en de leukste actie's.
Dit is daarmee gezegd dus de eerste keer, dat ik een PC in elkaar ga zetten.
Hiermee wil ik zeggen dat ik niet alleen informatie nodig heb over de kwaliteit en eisen van de onderdelen, maar ook of het allemaal wel in de case past. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar een goeie air-flow en cable-management.
PC moet alle games op max settings (1920p x 1080p) kunnen runnen, daarnaast moet Photoshop,
Adobe After Effects, Cinema 4D ook lekker gaan. Ook het renderen moet niet al te lang duren.
Overclocken is geen noodzaak/must, weet geeneens of het kan met deze set-up.
Met een schuin oog naar de BBG gekeken, ben ik op het volgende uitgekomen, Case:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Gigabyte GV-R797OC-3GD | € 373,50 | € 373,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 84,85 | € 84,85 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,30 | € 86,30 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Corsair CMZ16GX3M2A1600C10B | € 67,72 | € 67,72 |
1 | LG GH24NS70 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,95 | € 153,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.243,05 |
Beeldscherm:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart | € 189,- | € 189,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 189,- |
Bij elk onderdeel zal ik even verklaren waarom er door mij, voordat onderdeel gekozen is.
Core i5 3570K Boxed:
Goeie processor, voor een begaanbare prijs.
En om nou helemaal een i7 te nemen voor HT, dat ik misschien een paar keer gebruik vond ik nou ook niet nodig en dat scheelt ook gelijk weer een paar tientjes.
Gigabyte GA-Z77X-D3H:
Dit onderdeel heb ik gewoon uit de BBG geplukt, hier heb ik werkelijk geen verstand van.
Gigabyte GV-R797OC-3GD:
Deze kaart moet het naar mijn mening wel kunnen rond draaien, toch? Of is beter dat ik een heel andere kaart koop of misschien wel een 7950 in crossfire neem, of iets dergelijks?
Seagate Barracuda 2TB:
Betrouwbare schijf, waarop ik al mijn data kan opslaan.
Fractal Design Define R4 Pearl Black:
Een mooie elegante case, die lekker stil is.
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition:
Hierbij zat ik te twijfelen. De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, komt zo'n beetje het zelfde uit alle review's.
Welke is nou stiller en zuiniger etc.?
Corsair 16GB:
Het kan zijn dat ik eerst 8GB koop, aangezien 16GB overkill is volgens sommigen, maar aangezien het bijna niets kost, heb ik het nu erbij staan.
LG GH24NS70 zwart:
Dit zal ik bijna niet gaan gebruiken, maar voor die ene keer zit het er toch tussen. Doet zijn werk.
Corsair Enthusiast TX750M:
Geen idee. Is dit genoeg of te veel?
Samsung 830 series 256GB:
Hier gooi ik me OS op en wat game's, zodat dat lekker snel boot.
Wat vinden jullie? Bestellen en in elkaar zetten of nog wat enkele aanpassingen?
Daarnaast zal ik aan de hand van dit, de winkels afstruinen op zoek naar de laagste prijs en de leukste actie's.