Windows 8 Hibernate of Intel Rapid Start ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Wat is het verschil tussen Windows 8 Hibernate en Intel Rapid Start?

Intel Rapid Start Technology:
Hiervoor moet ik een hibernate-partitie aanmaken zo groot als het ram-geheugen van de pc. Deze partitie zal uitsluitend gebruikt worden voor de Intel Rapid Start Technologie.
Hierbij kan ik de computer uit de Hibernate halen met dezelfde openstaande programma's, zoals ik de computer ook in slaap liet vallen.

Windows 8 Hibernate:
Bij Windows 8 hoef ik geen Hibernate-partitie te maken omdat hiervan geen gebruik wordt gemaakt.
Het maakt gebruik van een bestand met de naam hiberfil.sys in C: \.
Hierbij kan ik de computer uit de Hibernate halen met dezelfde openstaande programma's, zoals ik de computer ook in slaap liet vallen.

Echter zie ik niet, wat verschil er is tussen Windows 8 Hibernate en de Intel Rapid Start Technolgy. Beiden maken een kopie van de huidige toestand van de PC op de systeemschijf of partitie, en gebruikt deze om de computer te herstellen wanneer deze opnieuw wordt gestart.
Beiden starten naar mijn mening even snel op.

Iemand die me hierover iets meer kan vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Omdat ik Windows 8 gebruik, lijkt het me de beste, mooiste en eenvoudigste oplossing om voor de Hibernate functie van Windows 8 te kiezen ipv de Intel Rapid Start.

Voor Windows 7 lijkt me dan de Intel Rapid Start beter geschikt indien je over de juiste chipset beschikt.

Bij Windows 8 lijkt me er bijna of geen verschil te zitten tussen de Hibernate van Win8 en deze van Intel of heeft iemand anders hier een andere mening op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00
Volgens mij gaat Windows 8 bij hibernate in een lowpower state en bij Intel Rapid Start in een zero power state. Dat zal dan het enige verschil zijn.