ASRock z77 Extreme 6 - Windows 8 - Driver Probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-04 00:21
Heey allemaal,

Ik weet niet of dit het juiste plek is, alvast men excuses.

Moederbord: ASRock z77 Extreme 6
Intel core i5 3570k

maar wat het probleem is ik heb zo juist windows 8 pro erop geïnstalleerd..

dvd van moederbord leest de drivers niet tenzij ik hem op een bepaalde manier open, en de tweede is sommige dingen worden niet geïnstalleerd omdat het niet herkend wordt..
en via as rock site dinge downloaden duurt een jaar en zelfs via de site installeert hij niet..
Ik heb net gekeken of de moederbord voor windows 8 geschikt is, maar er staat niks erbij.
Wel drivers die ik kan downloaden voor windows 8 64 bits..

Iemand enige idee??

Dank u!

Met vriendelijke groeten,

Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"dvd van moederbord leest de drivers niet tenzij ik hem op een bepaalde manier open" Geeeen idee wat je daarmee bedoeld, maar download W7 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
sorry moet even wat duidelijker zijn, nou kijk als ik die dvd opstart en naar uttilitys ga geeft het niks aan..
maar als ik die cd open en via die mappen zelf installeer dan weer wel alleen sommige dingen pakt hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Welke drivers mis je dan, ik kan me bijna niet voostellen dat de drivers niet standaard in windows 8 zitten, of iig via windows update.
Als je na instalatie en update nog drivers mist dan kan je die beter even van de website van asrock downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Ja maar via de site downloaden duurt heel lang, en sommige installeerd het ook niet.
Echt raar had mis op windows 7 moeten blijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Serieus, als je wil dat wij je vragen kunnen beantwoorden, stel dan tenminste lees- en begrijpbare vragen.

Vertel eerst eens welke drivers je precies mist. Welke hardware werkt er niet momenteel? Ik heb 2 weken geleden Windows 8 geinstalleerd op een Gigabyte Z77 moederbord en heb daar zelf geen drivers voor bij hoeven installeren, behalve van de M-Audio geluidskaart die ik gebruik (maar dat heeft weer niets met het moederbord te maken).

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 11-11-2012 00:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Sorry voor mijn niet lees-en-begrijpbare vragen...

hier komt het dan..

windows 8 pro van €59 (wat ik heb begrepen is het een soort van updrade) waarbij niet alles werkt?
iemand enig idee welke ik dan wel moet hebben..
deze: http://www.alternate.nl/h...bit/1035079/?tk=9&lk=2142 ???

nou wat ik mis:
Realtek_Win8-64_Win8_Win7-64_Win7_Vista64_Vista_XP64_XP(v6699)
Nuvoton_Win8-64_Win8(v2.5.1003)
ME_Win8-64_Win8_Win7-64_Win7_Vista64_Vista_XP64_XP(v8.1.2.1318_1.5M)
Broadcom_Win8-64_Win7-64_Vista64_XP64(v15.4.4.1_64Bit)
INF_Win8-64_Win8_Win7-64_Win7_Vista64_Vista_XP64_XP(v9.3.0.1025)
USB3_Etron_Win8-64_Win8(v0.114)
TruStudio_Win7-64_Win7_Vista64_Vista(1.00.01)
VGA_Win8-64_Win7-64(v15.28.6.64.2857)

installeren lukt gewoon weg niet..

voor het geluid ben ik nu opnieuw aan downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dus je hebt nu geen netwerkverbinding, geen geluid, geen werkende USB 3 en geen beeld?

Dat bedoel ik, is er hardware in je computer die nu niet werkt? Windows 8 installeert veel van die drivers automatisch dus je bent niet verplicht om drivers te installeren. Kijk eens bij apparaatbeheer of je uitroeptekens ziet staan. Zo nee, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
hey

ga ik doen heel erg bedankt mijn vraag nog..

die link naar alternate is dat wel de volledige versie?
ik heb hiervoor geen win 7 gehad of wat dan ook
heb me pc laten bouwen trial gedraaid en nu op zoek naar een licentie die wel werkt op 64 bits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kun je geen Upgrade licentie gebruiken nee ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
pffff snap het allemaal niet meer wordt helemaal gek.

Pakket gekocht voor €59,- windows 8 pro upgrade 32/64 bits
windows 7 trial gebruikt en nu heb ik windows 8 volledig opnieuw geïnstalleerd met het licentie wat ik erbij heb gekregen?

wat mis ik nou? of ben ik gewoon klaar......

[ Voor 16% gewijzigd door JustNutszz op 11-11-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
Dan ben je klaar al voldoe je volgens mij niet helemaal aan de licentievoorwaarden. Je moet ze zelf maar even doornemen.
Wat betreft de hardware heb je nu al gekeken in de apparaatbeheer? (win+x -> m) Als daar ergens iets met een uitroepteken staat betekent dat dat het in ieder geval niet doet. Staat daar niets met een uitroepteken dan doet alles het gewoon en ben je in principe klaar. Enigste wat je dan nog kan doen is updates zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
hoe bedoel je volgens mij niet helemaal aan de licentievoorwaarden?

ik zit al uren te lezen maar die windows 8 pro upgrade is gewoon een soort van ''upgrade'' waarbij niet alles werkt.. ten minste dat wordt er gezegd..?? het is geen oem versie (volledig) ik heb sinds kort een pc samen gesteld via alternate.. eerst win 7 ulti met trial erop gezet en sinds kort heb ik deze gekocht via mediamarkt waar ik ook werk.. maar bepaalde Utilities installeren van mijn moederbord werk het ook niet zoals die dingen wat ik hierboven al heb vermeld.
collega's hebben mij verteld dat het wel een volledige versie is.. alleen vandaag op werk heb ik heel wat anders weer gehoord en dat het niet echt een volledige versie is..

Help alsjeblieft wordt er helemaal gek van...

ik ben best bereid om te betalen en geen gekraakte shit te installeren
Welke moet ik dan kopen ?

bedankt

Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja.
Dan moet je dat bij je collega's navragen wat zij bedoelen met 'niet een volledige versie'.

Maar een driver setup programma starten werkt gewoon op een x86 versie of een 64bits.
Dus wat gaat er nu niet goed?
Je blijft uiterst vaag - krijg je foutmeldingen te zien bij het installeren van de spullen?
Meeste van dat soort CD's bevat setup .exe's die eerst moet starten en niet de losse driver files.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
nou als ik de cd in men cd/dvd doe dan geeft hij al op dat moment niks aan..
ik moet echt naar deze computer cd/rom en dan openen dan naar drivers en zo installeren...
dus die exe open ik wel alleen geen files in het menu

het is gewoon vaag want ik begrijp er geen .... van!

[ Voor 11% gewijzigd door JustNutszz op 11-11-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Als je wil dat wij je helpen zal je toch met duidelijkere informatie moeten komen. Maak bijv. eens screenshots van apparaat beheer, computer eigenschappen en de errors die je krijgt als je de tools wilt installeren of van dingen die je verwacht te zien maar niet ziet, want op deze manier schiet het niet echt op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Jaa ik zal morgen even screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
Cemalcicek7 schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:54:
hoe bedoel je volgens mij niet helemaal aan de licentievoorwaarden?
Ik kan mij voorstellen dat je voor een upgrade licentie al een licentie van Windows XP/Vista of 7 hoort te hebben. Ik moet de nieuwe voorwaarden echter nog eerst (vinden en) lezen.
ik zit al uren te lezen maar die windows 8 pro upgrade is gewoon een soort van ''upgrade'' waarbij niet alles werkt.. ten minste dat wordt er gezegd..?? het is geen oem versie (volledig) [...]
Bij beide is het eindresultaat dat je een volledige Windows 8 (Pro) versie hebt. De OEM versie is echter van oorsprong bedoelt voor installatie op een nieuw zelfgebouwd systeem. Ze hebben wat met de licentievoorwaarden zitten kloten en volgens mij is het nu gewoon bedoelt om te instaleren een systeem waar nog geen licentie van Windows XP, Vista of 7 aanwezig is.
De upgrade versie is van oorsprong bedoelt om te gebruiken in combinatie met een Windows XP, Vista of 7 licentie. Kan mij niet voorstellen dat het niet meer zo is, maar ze hebben wel wat zaken verandert in de voorwaarden.
Dus even herhalend: bij beide is het eindresultaat dat je een volledige Windows 8 of Windows 8 Pro versie hebt.
Pagina: 1