ASUS U500VZ Upgrade SSD ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 396910

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en dit lijkt mij de beste optie alleen ik zie deze alleen met 256 GB SSD wat vrij klein is.

Is het mogelijk deze makkelijk te upgraden naar 512 GB SSD? Zijn het 2 normale 2.5 drive van binnen?

Het schijnt dat er een 512 GB SSD Versie is volgens het internet alleen deze vind ik nergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je zoveel ruimte nodig hebt, waarom ga je dan niet voor een conventionele hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 396910 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:06:
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en dit lijkt mij de beste optie alleen ik zie deze alleen met 256 GB SSD wat vrij klein is.

Is het mogelijk deze makkelijk te upgraden naar 512 GB SSD? Zijn het 2 normale 2.5 drive van binnen?

Het schijnt dat er een 512 GB SSD Versie is volgens het internet alleen deze vind ik nergens te koop?
Het is inderdaad een leuke laptop, maar standaard vraag: waarom niet de Vaio S15?
Deze is bijna helemaal gelijk op bijna elke factor ten opzichte van de U500, alleen dan zonder de koelings problemen, soepelere touchpad, en daarnaast veeeel goedkoper... En bij de S15 kun je wel het SSD makkelijk vervangen. Ik dacht dat het bij de U500 ook relatief makkelijk ging.

@ andere dude
Een conventionele HDD is veeeel slomer dan een SSD...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SvMp schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:10:
Als je zoveel ruimte nodig hebt, waarom ga je dan niet voor een conventionele hdd?
Volgens dit artikel: http://www.anandtech.com/...u500vz-a-15inch-ultrabook
moet er een versie zijn met 128 GB SSD + 500 GB HDD maar deze kan ik ook nergens vinden.
Het is inderdaad een leuke laptop, maar standaard vraag: waarom niet de Vaio S15?
Deze is bijna helemaal gelijk op bijna elke factor ten opzichte van de U500, alleen dan zonder de koelings problemen, soepelere touchpad, en daarnaast veeeel goedkoper... En bij de S15 kun je wel het SSD makkelijk vervangen. Ik dacht dat het bij de U500 ook relatief makkelijk ging.
De Vaio S15 heeft zo te zien wel een mindere CPU en minder geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 396910 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:33:
De Vaio S15 heeft zo te zien wel een mindere CPU en minder geheugen.
Je kan er een i7-3612QM in zetten en tot 12GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:37:
[...]

Je kan er een i7-3612QM in zetten en tot 12GB RAM.
Ah wist niet dat je bij SONY ook je laptop kon configureren :) maar ik zit even te kijken en met Zilver kleur i7 + 8 GB ram + + NVIDIA® GeForce® GT 640M LE + WAN is hij 1.488,99 Euro

Kies ik met 256 GB SSD Zoals al bij de ASUS zit dan wordt hij: 2.059,00

Ook vind ik hem iets minder mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Dit schreef ik al op de frontpage bij het artikel over de introductie hiervan:
Voordelen ten opzichte van de eigen N56(VZ) serie van Asus:

- Lichter (maar hoeveel lichter?)
- Zuiniger (hoevéél zuiniger? Accuduur?)

Verder is de N56VZ deze laptop gewoon op ieder vlak de baas. Voor een fractie van de prijs.

Conclusie: leuk en mooi speeltje als budget geen rol speelt. Leuker en mooier speeltje ook dan de Macbook retina ook, lijkt me. Ik ben benieuwd of de reviews deze vergelijking zullen trekken.
En dit Omni in 'nieuws: Asus brengt 15"-Zenbook met ips-scherm en GeForce GT 650M uit'
Lolbroek, de VZ heeft ook een prima mat scherm. Is de IPS zoveel honderden euro's extra waard...?

Deze 15" zenbook heeft ook geen optical. Als je de optical opgeeft kun je in de VZ meer dan 1TB aan SSD's plaatsen als je dat zou willen. Zo groot als dat er 2.5" 9mm SSD's zijn, in ieder geval.

De afwerking en bouwkwaliteit van de N56 is verder hartstikke goed, zelfs nagenoeg de stevigste in deze klasse.

Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven. Aldus: koop jij lekker je Zenbook, houd ik lekker mijn Y580, trek ik je qua prestaties er constant uit en ga ik van het geld dat ik overhoud op reis naar de andere kant van de wereld.

P.S.
Niet dat ik het doe, maar omdat het kan hè: In mijn Y580 kan ik zelfs 3 SSD's plaatsen!
Afschuwelijk overpriced voor een paar ons minder gewicht. De verdere discussie die ik met Darkstone erover had volgt in daaropvolgende reacties:

Omni in 'nieuws: Asus brengt 15"-Zenbook met ips-scherm en GeForce GT 650M uit'
Omni in 'nieuws: Asus brengt 15"-Zenbook met ips-scherm en GeForce GT 650M uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396910 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:57:
[...]

Ah wist niet dat je bij SONY ook je laptop kon configureren :) maar ik zit even te kijken en met Zilver kleur i7 + 8 GB ram + + NVIDIA® GeForce® GT 640M LE + WAN is hij 1.488,99 Euro

Kies ik met 256 GB SSD Zoals al bij de ASUS zit dan wordt hij: 2.059,00
Een SSD moet je NIET bij sony kopen.

Ten eerste vraagt sony absolute woekerprijzen vergeleken met de pricewatch. Ten tweede verspeel je de upgrademogelijkheid als je de SSD pakt. Want sony gebruikt een custom form factor SSD.

Als je de sony's bestelt met een harde schijf, wat dus standaard is, kan je hem upgraden. Anders niet.

Hetzelfde geldt overigens voor RAM.

Als ik de sony S15 pak en ik upgrade naar GT 640m 2GB (kuch...) en i7 kom ik op een bedrag van 1.269. Voor €200 extra heb je er vervolgens een SSD van 256GB en 12GB RAM in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:15:
[...]

Een SSD moet je NIET bij sony kopen.

Ten eerste vraagt sony absolute woekerprijzen vergeleken met de pricewatch. Ten tweede verspeel je de upgrademogelijkheid als je de SSD pakt. Want sony gebruikt een custom form factor SSD.

Als je de sony's bestelt met een harde schijf, wat dus standaard is, kan je hem upgraden. Anders niet.

Hetzelfde geldt overigens voor RAM.

Als ik de sony S15 pak en ik upgrade naar GT 640m 2GB (kuch...) en i7 kom ik op een bedrag van 1.269. Voor €200 extra heb je er vervolgens een SSD van 256GB en 12GB RAM in.
Dit dus.

Tevens heb je bij de Sony ook nog de optie om bij de studentenstore te gaan shoppen:
Dan kom je met dezelfde config uit op: €1.180,17

De GT640M LE kun je nog bovendien ruim overklokken boven de kracht van de Asus U500 met de GT650M.. Zeker aangezien de laatste zorgwekkende symptonen van throttling vertoond onder load.. dus de kracht van de GT650M zal deze waarschijnlijk niet waar kunnen maken. Daarnaast moet je eens de laptop in het echt gaan bekijken als je hem lelijk vind, ik denk wel dat je die uitspraak gauw terug gaat nemen. (veel mensen vinden het juist een sexy beestje :> .

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De U500 schijnt gebruik te maken van GDDR5. Dat de S15 sneller is dan de U500 vind ik wat voorbarig om nu al te zeggen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-11-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Ik zit erover de denken om een Asus U500vz te kopen, alleen blijven de SSD's voor bij nog een aandachtspunt. Nu zag ik dit topic waar de upgrade van de SSD's ter spraken komt, daar kan ik dus mooi op inhaken. :*)

Wat ik op internet lees bevat de U500vz 2 mSATA drives, echter zie ik vaak de term "proprietary mSSD" staan. Weet iemand of de U500vz een afwijkende SSD aansluiting heeft of gewoon een reguliere msata SSD aansluiting?

Momenteel kom ik in Nederland alleen de U500VZ-CN046H tegen met 2x 128GB SSD's. Zal het mogelijk zijn om de SSD's, later als het nodig is, te vervangen voor twee met meer capaciteit? zoals de gene in de onderstaande link?

http://tweakers.net/price...ssd3-256gb/specificaties/

Of zijn er converters van mSATA naar SATA? Als ik de onderstaande youtube link bekijk rond 13:17 lijkt er genoeg ruimte aanwezig te zijn voor 1 normale SSD ipv 2 mSSD's.

http://www.youtube.com/watch?v=IF4RYrjLD50

Als het goed is zijn er ook andere modellen van de U500vz met een 500gb HDD en een 24GB of 128GB SSD in omloop. Ik denk alleen niet dat deze in Nederland verkocht worden, maar ik ben dan toch wel benieuwd hoe de HDD's/SSD's aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 38778 schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:08:
Ik zit erover de denken om een Asus U500vz te kopen, alleen blijven de SSD's voor bij nog een aandachtspunt. Nu zag ik dit topic waar de upgrade van de SSD's ter spraken komt, daar kan ik dus mooi op inhaken. :*)

Wat ik op internet lees bevat de U500vz 2 mSATA drives, echter zie ik vaak de term "proprietary mSSD" staan. Weet iemand of de U500vz een afwijkende SSD aansluiting heeft of gewoon een reguliere msata SSD aansluiting?

Momenteel kom ik in Nederland alleen de U500VZ-CN046H tegen met 2x 128GB SSD's. Zal het mogelijk zijn om de SSD's, later als het nodig is, te vervangen voor twee met meer capaciteit? zoals de gene in de onderstaande link?

http://tweakers.net/price...ssd3-256gb/specificaties/

Of zijn er converters van mSATA naar SATA? Als ik de onderstaande youtube link bekijk rond 13:17 lijkt er genoeg ruimte aanwezig te zijn voor 1 normale SSD ipv 2 mSSD's.

http://www.youtube.com/watch?v=IF4RYrjLD50

Als het goed is zijn er ook andere modellen van de U500vz met een 500gb HDD en een 24GB of 128GB SSD in omloop. Ik denk alleen niet dat deze in Nederland verkocht worden, maar ik ben dan toch wel benieuwd hoe de HDD's/SSD's aangesloten zijn.
Tot nu toe kun je ervan uit gaan dat de SSD niet vervangbaar zijn, In principe hetzelfde situatie als de Macbook Retina en de Vaio Z. (Custom size + Connector)

Wil je het kunnen vervangen dan heb je de: Vaio S15 welke tevens ook goedkoper is, beter 15" scherm heeft, lichter is en geen throttling problemen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 19-11-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zal toch wel een mogelijkheid zijn om de SSD's te vervangen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je een laptop van 1600 euro na 2 jaar weg kan gooien als je garantie voorbij is en één van de twee SSD's het begeven heeft om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 38778 schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:01:
Er zal toch wel een mogelijkheid zijn om de SSD's te vervangen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je een laptop van 1600 euro na 2 jaar weg kan gooien als je garantie voorbij is en één van de twee SSD's het begeven heeft om wat voor reden dan ook.
Dan kun je hem waarschijnlijk via Asus laten vervangen voor een prijsje... Maar na 2 jaar is de data op de SSD's meestal voor de meeste personen toch veeeeeel meer waard dan de prijs van de laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Stom rekensommetje hoor maar 1575 + 350= 1925 dat vind ik wel heel veel geld. Wat ga je doen met de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

marineII7 schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:11:
Stom rekensommetje hoor maar 1575 + 350= 1925 dat vind ik wel heel veel geld. Wat ga je doen met de laptop?
Slaat ook helemaal nergens op, dat apparaat is véél te duur. En dan zit er maar een magere 48Wh batterij in ook, je zou wat meer mogen verwachten voor zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Omni schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:16:
[...]
Slaat ook helemaal nergens op, dat apparaat is véél te duur. En dan zit er maar een magere 48Wh batterij in ook, je zou wat meer mogen verwachten voor zo'n prijs.
De batterij haalt anders wel een langere accuduur dan elke 15" laptop op de markt met uitzondering van de Macbook Retina. Ik vind het anders een van zijn weinige boven gemiddelde sterke punten...
(Hij red +5 uren met een internet praktijk test).

Voor de rest ben ik het wel eens met je statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Vinand schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:31:
[...]

De batterij haalt anders wel een langere accuduur dan elke 15" laptop op de markt met uitzondering van de Macbook Retina. Ik vind het anders een van zijn weinige boven gemiddelde sterke punten...
(Hij red +5 uren met een internet praktijk test).

Voor de rest ben ik het wel eens met je statement.
Bron? Volgens mij doet de Y580 dit namelijk nog steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Omni schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:37:
[...]

Bron? Volgens mij doet de Y580 dit namelijk nog steeds beter.
Incorrect (Of moet ik zeggen "hardnekkige onwaarheid" :+ )

http://www.notebookcheck....0VZ-Notebook.84246.0.html

vs.

http://www.notebookcheck....aptop-Review.78974.0.html

Daarnaast zijn er al veel verhalen van mensen die gewoon netjes de 6/6,5 uren kunnen halen met hun U500 laptopje... Alsnog zie ik niet veel reden om alsnog de Asus U500 te kopen, het is voor dit geld bijna een miskoop te noemen gezien alle issues die dit ding heeft. Zeker niet als je direct concurreert tegen de Vaio S15 die het op veel belangrijke fronten wint en daarnaast nog eens een flink stukje goedkoper te krijgen is. Ik zou zelf bijna de Macbook Retina als betere koop kunnen noemen aangezien deze toch wel enkele punten heeft waarom ze een flink hogere prijs zouden kunnen vragen... (Het scherm, MACos, Thunderbolt, flink langere accuduur en Display port...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 15" Retina
Wel een flinke meerprijs maar als je kijkt op welke punten de asus wordt verbeterd door de macbook is het verschil in prijs wel eerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Ja uiteraard, het kan altijd beter en duurder.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
marineII7 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:32:
pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 15" Retina
Wel een flinke meerprijs maar als je kijkt op welke punten de asus wordt verbeterd door de macbook is het verschil in prijs wel eerlijk
Dat zei ik dus alleen maar om aan te geven hoe overpriced de asus U500 is... De retina is namelijk ook gewoon gigantisch overpriced... De enigste sterke keuze in "licht + 15" + goede specs + gpu + IPS full hd scherm" is de Vaio S15...

(Goede morgen trouwens :9)

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 09:23

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Vinand schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:20:
[...]
De GT640M LE kun je nog bovendien ruim overklokken boven de kracht van de Asus U500 met de GT650M.. Zeker aangezien de laatste zorgwekkende symptonen van throttling vertoond onder load.. dus de kracht van de GT650M zal deze waarschijnlijk niet waar kunnen maken. Daarnaast moet je eens de laptop in het echt gaan bekijken als je hem lelijk vind, ik denk wel dat je die uitspraak gauw terug gaat nemen. (veel mensen vinden het juist een sexy beestje :> .
We pakken ter onzer vermaak de officiële thread van de ''Mod page'' erbij: Link:

Vervolgens gaan we naar de download sectie.

Daar maakt het niet uit wie de maker is van de verschillende mods, bij alledrie de 'makers' staat immers : ''WINDOWS 7 MODEL, DO NOT USE IT ON THE NEW WINDOWS 8 MODEL''

Dan gaan we naar de S15 site waar je de onderdelen kunt configureren: Link screenshot:
hmm, het betreft een Windows 8 model! _/-\o_

• Vinand
pouletkuif schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:25:
[...]

We pakken ter onzer vermaak de officiële thread van de ''Mod page'' erbij: Link:

Vervolgens gaan we naar de download sectie.

Daar maakt het niet uit wie de maker is van de verschillende mods, bij alledrie de 'makers' staat immers : ''WINDOWS 7 MODEL, DO NOT USE IT ON THE NEW WINDOWS 8 MODEL''

Dan gaan we naar de S15 site waar je de onderdelen kunt configureren: Link screenshot:
hmm, het betreft een Windows 8 model! _/-\o_
Was toen ik het schreef nog niet bekend, thanks voor de aanvulling :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:47
Ik zit ook naar deze te kijken, maar wil liever niet de sandisk SSD's, maar die Adata. Verder is 256 op zich voor mijn doeleinden wel voldoende.

Ik heb een hekel aan keyboard flex, Heb bij een aantal laptop die ik in het verleden heb al karton onder het keyboard moeten plaatsen om dat tegen te gaan.

Mijn oude Dell XPS 16 heeft totaal geen flex, heerlijk. Nu heeft die Sony Vaio S15 dus wel keyboard flex, dat vind ik totaal onacceptabel voor die prijs.

Coïtus ergo sum

De XPS 16 heb ik ooit niet gekocht vanwege het gewicht en de accuduur. De S15 is een kilo lichter en heeft een veel langere accuduur. Je moet dan geen vergelijkbare constructiekwaliteit verwachten.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:47
Nee, maar deze U500VZ en ook de nieuwe XPS 15, beide vergelijkbare modellen, hebben een veel beter keyboard.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand trouwens een winkel die de Asus U500vz als showmodel heeft staan? Tot nu toe ben ik nog geen winkel tegen gekomen waar ik de laptop kan bekijken. Het bestellen van de laptop is echter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 20:14
Hier ben ik ook benieuwd naar, wil de laptop graag eens zien.
Heb zelf liever ook 512 gb ssd.

Van windows 8 ben ik (voorlopig) nog geen fan. Is het nu mogelijk om dit makkelijk te downgraden (deze laptop heeft w8pro) of is dit absoluut niet aan te raden?
Pagina: 1