Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding geexplodeerd

Pagina: 1
Acties:

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 19:25
Even een snel vraagje: Was bezig met een nieuwe computer te installeren, had ik de dag ervoor in elkaar gezet. Heb hier veel ervaring mee en ik weet eigenlijk wel zeker dat ik geen fout heb gemaakt. Computer stond een uurtje aan, vervolgens had ik deze uitgezet en weer ingeschakeld. Toen leek het alsof er 5 seconden geen 'actie' in de computer zat. Volgensmij draaide alleen de fans van de pc zelf maar de voeding niet, of andersom. Tevens startte hij niet door. Na deze 5 seconden explodeerde de voeding (was nieuw). Nu heb ik de voeding uit de PC gehaald en ik zie bij de fan vocht zitten? Het is echt best nat, ik kan druppels zien. Nou kan ik me niet herinneren dat ik m'n voeding een flinke wasbeurt heb gegeven dus mijn vraag is: Zit er vocht in een voeding? Bijv in transistoren of batterijtjes?

Gaat trouwens om deze voeding: Corsair CX500 i.c.m

i7-2600
P67 Asrock Extreme 4
8GB
MSI 6850 OC

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe is de voeding geëxplodeerd? Is er misschien een elco gesprongen ( http://www.gloeidraad.nl/...101537374fd4a321c6459.jpg )?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Condensator ontploft? Wellicht per ongeluk een schakelaar achterop de voeding omgezet voor 110V?

https://discord.com/invite/tweakers

• Sunnie
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:06:
Nee dat zit er niet in, welke kleur had de vocht?
Ik kan het niet zo goed zien omdat de voeding zwart is, maar volgensmij helder met een iets bruin/rode tint erin.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

In een elco zit (zoals de naam al zegt) wel een elektrolyt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan ook gesmolten hars zijn. (welke vaak op spoeltjes worden aangebracht)

[ Voor 44% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-11-2012 19:12 ]

• Sunnie
Denken jullie dat dit aan de voeding lag? Hij was echt net nieuw uit de verpakking?

Edit: Volgensmij is het geen hars, hars is stroperig en dit is echt vloeibaar als water.

[ Voor 35% gewijzigd door Sunnie op 10-11-2012 19:38 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

het is zeer waarschijnlijk de binnenkant van en elco. ik heb wel ervaring met dat soort explosies, het is ook praktisch het enigste in je voeding dat kan knallen. :P

het is wel meestal een donkergeele kleur. maar wat wil je ermee bereiken om dit te weten?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Sunnie
Fordox schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:41:
het is zeer waarschijnlijk de binnenkant van en elco. ik heb wel ervaring met dat soort explosies, het is ook praktisch het enigste in je voeding dat kan knallen. :P

het is wel meestal een donkergeele kleur. maar wat wil je ermee bereiken om dit te weten?
Tja wat probeer ik ermee te bereiken.... Ik probeer de oorzaak te achterhalen waarom m'n voeding kapot is geknald! Ik dacht dat er misschien kortsluiting ontstaan is door dat vocht. Maar waarschijnlijk is dat tijdens de explosie gebeurd. De rest van de pc ziet er trouwens nog prima uit, niks verbrand en er stinkt verder ook niks (behalve de voeding dan).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Elco's knallen volgens mij bij te hoge spanning.

People as things, that’s where it starts.

• Sunnie
De schakelaar achterop had geen 110v optie, kan het dus niet zijn. Volgensmij is er inderdaad een elco ontploft als ik het zo zie. Is dit gewoon een productiefout? Gevalletje RMA?

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 12:55
Als dat je er zelf niets speciaal mee hebt gedaan gewoon RMA. Dat vocht zal wel van een elco afkomen ja. Gewoon pech gehad met deze voeding.
Pagina: 1