Toon posts:

[Windows 8] - Mapped drive niet zichtbaar als administrator?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Wij ondervinden een probleem met mapped drives (netwerkdrives van bijv. een NAS die gekoppeld zijn aan een driveletter) in Windows 8. De drive-letter is prima te openen in bijv. verkenner of MS Word (bijv. bij opslaan van een bestand. Start je MS Word echter als administrator en open je dan een file dialog, dan zijn je mapped drives niet meer zichtbaar.

Heb er al het één en ander over gelezen, zou met de UAC te maken hebben; maar een oplossing ben ik helaas nog niet tegen gekomen.

Het probleem is tweeledig; een als administrator draaiende applicatie ziet de mapped drives niet, maar het is ook zo dat 2 (zeer specifieke) applicaties enkel als administrator draaien en ik lijk dat niet uit te kunnen schakelen.

Iemand die dit probleem al heeft weten te tacklen?

Thanks! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is toch heel logisch? Administrator is een andere gebruiker dan waar je mee aanmeld. Wat draai je dan zo specifiek dat Administrator toegang moet hebben, en toegang tot je drives? Heb je ook al contact gehad met de fabrikant van die applicaties?

Als je het echt wilt omzeilen kan je 2 dingen doen:
- UAC uitschakelen (niet aan te raden);
- Command prompt openen als admin en de mappings maken.

Voor de tweede oplossing raad ik aan dat je een scriptje schijft voor die mappings en telkens via rmb > run as Admin uitvoert.

Je zoektocht had je dit antwoord ook al moeten geven. Als je hebt gelezen dat het met UAC te maken hebt, moet je ook een oplossing ervoor gezien hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate