Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452252

Topicstarter
Goedenmiddag!

Ik heb op mijn computer een legale versie van Windows 8 Pro geïnstalleerd. Hierop heb ik uiteraard ook wat programma's geïnstalleerd en wat tweaks op uitgevoerd. Kan ik nu van deze installatie een image bestand maken en op een dvd branden zodat ik deze kan installeren op een laptop? Uiteraard met een andere product key natuurlijk :) Dan hoef ik alle software niet opnieuw te installeren en moet ik de tweaks niet opnieuw doen.

Is dit mogelijk en zo ja, met welk programma kan ik dit doen.

Gr. Rick de Leeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

PowerISO is een goed programma.
http://www.poweriso.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Complete installatie overzetten naar heel verschillende/andere hardware is niet aan te raden.

Wil je er toch aan beginnen kan je Clonezilla gebuiken, freeware
http://clonezilla.org/

Met Power ISO kan je (zover ik weet) geen partities/hd's image-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, bedankt voor de linkjes.
Soms zie ik wel eens op internet mensen die hebben dan bv een Windows 7 installatie getweaked en software aan toegevoegd enzo en dan zetten ze die online. Voor zover ik weet is dat illegaal maar als je zelf zo'n versie maakt en het alleen thuis gebruikt dan toch niet? Kan dat met clonezilla ook?

Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ooh ja, nog één vraag. Als je met clonezilla je partitie cloned, komt er dan een kant-en-klare .iso uit om te booten op een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
Ik zie dat hier gepraat wordt over 2 verschillende dingen:
Partities en ISO's maken.
Wat jij wil (GewoonRick) gaat niet lukken (wat Gero71 al aangeeft).
Je maakt een copy (image) van je partitie waar Win8 op geinstalleerd is en wilt die op een totaal andere machine terugzetten. Aangezien de laptop hardwarematig geheel anders van opzet is zal windows niet opstarten omdat tijdens de install op je eerste machine hardwareafhankelijke software geinstalleerd wordt (is).
Ten tweede zit je volgens mij met je OEM registratie van win8 die gekopppeld is aan je hardware van je 1ste PC waar je de copy van gemaakt hebt. Programma's die images maken van je PC zijn o.a. Norton Ghost en Acronis True Image. Images (backups) maken van je 1st PC terug naar je 1ste PC is uiteraard geen probleem.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, misschien ben ik te onduidelijk.

Soms zijn er wel eens mensen die custom windows versies maken (denk aan Pliek die custom versies van XP, Vista en 7 heeft gemaakt). Dit wil ik ook doen, maar dan alleen voor thuisgebruik en m'n eigen computer(s) want als ik het online zet dan is het illegaall volgens mij. Weet iemand hoe ik dat doe?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 452252 op 11-11-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Ah op die manier, heb me in het custom maken nog nooit verdiept.
Zie inderdaad wel eens van die aangepaste exemplaren langskomen waar al applicaties en tweaks kant en klaar op zitten. Geen idee hoe men dat doet. Zag via google wel legio hits waar dit uitgelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Overigens vindt ik de methode:
- Win8 clean install
- Install Apps, Updates enTweaks
- Maak een partitie image van je PC
veel handiger en sneller dan een custom install CD.
Ligt er maar aan wat je werkmethode is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is wel zo... Maar ik vind het gewoon vet om een getweakte W8 te hebben op een schijfje haha... Maar ik weet dat je voor Windows 7 RT7Lite ofzo hebt om een installatie te tweaken maar voor 8 is er zoiets nog niet volgensmij. Dus ja,, dan gaat het niet. Maar ik vraag me wel af hoe die mensen dat doen dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Wat dacht je gewoon van een RefreshImage? Zit default in Windows 8 namelijk.

1) Open cmd (als admin)
2) Recimg.exe -createimage C:\RefreshImage :-)

Edit: Sorry, lees nu pas echt goed dat je hem wilt restoren op een andere machine.
Syspreppen en eventueel extra drivers injecteren voor die andere laptop. Geen probleem lijkt mij!

MDT 2012 moet je maar eens naar kijken :+

[ Voor 47% gewijzigd door Pedr0 op 11-11-2012 14:12 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, ik ga het eens uitproberen!

Edit: ik lees nu pas je edit,
De drivers heb ik al klaar staan dus nu kan ik met mdt 2012 een custom versie maken?

Edit 2: bedankt pedr0. Dit is precies wat ik zoek!!!

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 452252 op 11-11-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Succes!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pagina: 1