Ha tweakers,
Ik ben na vele jaren eindelijk weer van plan om zelf mijn pc in elkaar te zetten en zou het fijn vinden als jullie mij hierbij zouden willen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden als mijn basis desktop met programma's:
-office
-adobe photoshop / illustrator / indesign
-componeer programma's zoals ableton
Maar voornamelijk ook om te gamen. Ik wil in principe op dit moment zoveel mogelijk draaien op high/ultra (al vind ik het geen probleem om met beperkte of zelfs zonder AA te spelen.) met een resolutie van 1920x1080 op een 22 inch scherm (groter heeft in mijn woning weinig zin)
Maar voornamelijk vind ik het belangrijk dat ik een jaar of 5 vooruit kan met dit systeem en ook dan nog nieuwe spellen met een goede framerate kan spelen (zij het op lagere settings uiteraard). Ik ben fan van een grote diversiteit aan spellen, van FPS tot RTS, maar ook simulatie en 4X games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn systeem rond de 1000 euro proberen te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee alles nieuw.
In de toekomst ga ik nog een externe geluidskaart aanschaffen, maar deze hoeft op dit moment nit in de lijst. Verder heb ik heb al een goede koptelefoon en boxjes zijn niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, geen fetishes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Ik vroeg me af of er mobo's zijn die switchen tussen onboard video kaart en de extra GPU zodat je tijdens eenvoudig office werk niet 100 watt op de GPU aan het verstoken bent. verder komt de desktop in de woonkamer te staan, dushet zou ook fijn zijn als hij niet als een straaljager klinkt.
Mijn eigen idee tot nu toe:
Ik moet zeggen dat ik de GPU het lastigste vind. Zeker met alle verschillende merken en varianten. Omdat ik me er lang niet mee bezig gehouden heb, heb ik ook geen idee meer waar ik nu precies op moet letten.
Verder ben ik benieuwd naar jullie opmerkingen en suggesties om mijn systeem nog te stroomlijnen. Omdat de prijs retail zo rond de 1150 komt te liggen, zou het mooi zijn als er nog ergens iets te besparen valt zonder al te grote consessies te moeten doen.
Ik ben na vele jaren eindelijk weer van plan om zelf mijn pc in elkaar te zetten en zou het fijn vinden als jullie mij hierbij zouden willen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden als mijn basis desktop met programma's:
-office
-adobe photoshop / illustrator / indesign
-componeer programma's zoals ableton
Maar voornamelijk ook om te gamen. Ik wil in principe op dit moment zoveel mogelijk draaien op high/ultra (al vind ik het geen probleem om met beperkte of zelfs zonder AA te spelen.) met een resolutie van 1920x1080 op een 22 inch scherm (groter heeft in mijn woning weinig zin)
Maar voornamelijk vind ik het belangrijk dat ik een jaar of 5 vooruit kan met dit systeem en ook dan nog nieuwe spellen met een goede framerate kan spelen (zij het op lagere settings uiteraard). Ik ben fan van een grote diversiteit aan spellen, van FPS tot RTS, maar ook simulatie en 4X games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn systeem rond de 1000 euro proberen te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee alles nieuw.
In de toekomst ga ik nog een externe geluidskaart aanschaffen, maar deze hoeft op dit moment nit in de lijst. Verder heb ik heb al een goede koptelefoon en boxjes zijn niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, geen fetishes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Ik vroeg me af of er mobo's zijn die switchen tussen onboard video kaart en de extra GPU zodat je tijdens eenvoudig office werk niet 100 watt op de GPU aan het verstoken bent. verder komt de desktop in de woonkamer te staan, dushet zou ook fijn zijn als hij niet als een straaljager klinkt.
Mijn eigen idee tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Asrock Z75 Pro3 | € 75,30 | € 75,30 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 284,50 | € 284,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 66,- | € 66,- |
| 1 | TP-Link TL-WN821N | € 8,90 | € 8,90 |
| 1 | Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart | € 140,60 | € 140,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 9,99 | € 9,99 |
| 1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 25,03 | € 25,03 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,90 | € 33,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,45 | € 15,45 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.096,42 | |
Ik moet zeggen dat ik de GPU het lastigste vind. Zeker met alle verschillende merken en varianten. Omdat ik me er lang niet mee bezig gehouden heb, heb ik ook geen idee meer waar ik nu precies op moet letten.
Verder ben ik benieuwd naar jullie opmerkingen en suggesties om mijn systeem nog te stroomlijnen. Omdat de prijs retail zo rond de 1150 komt te liggen, zou het mooi zijn als er nog ergens iets te besparen valt zonder al te grote consessies te moeten doen.