Ik heb een platenspeler en sinds kort een nieuwe versterker. Die heeft geen phono-ingang. Dus een voorversterker van zolder gehaald, maar daarvan is de voeding verdwenen (12V~AC 500mA PSU)
Even gegooglet, die kan ik kennelijk prima vervangen voor een universele, dat is geen probleem. Ik heb nog wel wat adapters liggen, maar die zijn allemaal DC == gelijkstroom, dus heb ik niks aan.
Ik heb 2 vragen:
1) klopt het dat ik een adapter moet hebben die voldoet aan de volgende eisen:
- 12 Volt
- minimaal 500mA (mag hoger, dan blijft de voeding koeler??)
- wisselstroom AC (dus geen DC gelijkstroom)
2) heeft iemand er wel eens aan gedacht om de voeding weg te werken in de platenspeler? Ik heb zo'n oude Thorens die vooral leeg is binnenin, dus er is ruimte zat
Die thorens doet maar 1 ding met die 220V die gaat meteen naar het motortje, verder niks.
Dan hoef ik nl. maar 1 stekker in het stopcontact te steken, 1 snoer naar de platenspeler, 2 x audio uit en 1 x 12V uit naar de phono voorversterker.
Zijn hier nadelen aan, of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Even gegooglet, die kan ik kennelijk prima vervangen voor een universele, dat is geen probleem. Ik heb nog wel wat adapters liggen, maar die zijn allemaal DC == gelijkstroom, dus heb ik niks aan.
Ik heb 2 vragen:
1) klopt het dat ik een adapter moet hebben die voldoet aan de volgende eisen:
- 12 Volt
- minimaal 500mA (mag hoger, dan blijft de voeding koeler??)
- wisselstroom AC (dus geen DC gelijkstroom)
2) heeft iemand er wel eens aan gedacht om de voeding weg te werken in de platenspeler? Ik heb zo'n oude Thorens die vooral leeg is binnenin, dus er is ruimte zat
Die thorens doet maar 1 ding met die 220V die gaat meteen naar het motortje, verder niks.
Dan hoef ik nl. maar 1 stekker in het stopcontact te steken, 1 snoer naar de platenspeler, 2 x audio uit en 1 x 12V uit naar de phono voorversterker.
Zijn hier nadelen aan, of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?