Volgens mij zo'n metalen kern. Hoe noem je zo'n ding? Om storingen tegen te gaan
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Kan ook een pullblock zijn.
Kun je monteren aan een paal zodat je niet perongeluk het touwtje eruit trekt..
Kun je monteren aan een paal zodat je niet perongeluk het touwtje eruit trekt..
Ik heb het (even voor de duidelijkheid) niet over de stekker ofzo, maar na de stekker zit IN de kabel een dik gedeeelte. Ik vroeg mij wat dat is en waarvoor het dient.
DAT was het, ja! zo heet hetDat is een ferrietkern.
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
een ferrietkern is een soort magneet. die magneet zorgt er voor dat er geen magneetische straling wordt opgewekt in de kabel. De magneetische straling in de kabel onstaat door het spoel effect.
Verwijderd
Ja, en hij zit trouwens niet alleen om monitorkabels. Ook bijvoorbeeld een scanner- of printerkabel. Of het nou aantoonbaar beter wordt met die dingen is de vraag....
Verwijderd
jep, ferrietkern, zodat
1: de kabel geen andere apparaten stoort
2: andere signalen de kabel niet storen
di volgens de EMC (elektromagnetische compatibiliteit norm) zelfs verplicht, hoewel het toch soms niet gedaan wordt!
verschil is soms merkbaar, hangt van de omgeving af!
1: de kabel geen andere apparaten stoort
2: andere signalen de kabel niet storen
di volgens de EMC (elektromagnetische compatibiliteit norm) zelfs verplicht, hoewel het toch soms niet gedaan wordt!
verschil is soms merkbaar, hangt van de omgeving af!
BTW europese playstation en N64 controllers hebben dat ding ook
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Verwijderd
ferriet is een verzamelnaam voor legeringen die zich (zoals ijzer) magnetisch gedragen!
(er is ook een ijzersoort die ferriet wordt genoemd, maar dat is speciaal hittebestendig ijzer, en heeft hier niets mee te maken!)
(er is ook een ijzersoort die ferriet wordt genoemd, maar dat is speciaal hittebestendig ijzer, en heeft hier niets mee te maken!)
Pagina: 1