vista -> W8, nvidia go 7300, welke driver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:20
Ik hb mijn laptop geupgrade naar windows 8, en de upgrade assistant hiervoor gebruikt.

nu zit ik op een 1280x800 scherm te kijken, met daarop weergegeven een vga resolutie.
alles leuk en aardig, maar ik had er op gerekend dat ik wel iets anders dan vga kon instellen. nu is dit eigenlijk best "ruk" te noemen.

windows 8 gebruikt de basivc microsoft grafische driver.

kan ik een andere driver installeren??

op een desktop met daarin een nog oudere grafische kaart kon ik tenminste nog gewoon zelf een andere resolutie kiezen, maar op deze laptop heb ik nu wel heel erg spartaans beeld....

kan ik de windows 7 driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, de Windows 7 driver, mits deze WDM1.1 is, werkt. Overigens vind Windows Update (staat tussen optional updates) vaak ook drivers.

[ Voor 43% gewijzigd door Umbrah op 10-11-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:20
de windows 7 driver die ik nu heb draait inderdaad naar behoren, maar nog niet geheel zoals windows 8 het zou willen denkik..
ik hoor mensen over dat je met 2 monitoren op de ene dhet metro/startscherm kunt hebben, en op de andere de desktop.
niet dta ik het grote nut zie van een scherm-groot startmeneu, maar toch.
dat zie ik niet voorbij komen in mijn instellingen, waar ik alleen kan kiezen tussen extend dektop en replicate desktop....

ik hoop wel dat er nog geen gewone windows 8 driver voor de geforce go 7300 gaat komen....

t werkt op zich prima voor het aansluiten van een beamer op de laptop, en de resolutie kan ik bij beide goed zetten ( op de laptop 1280x800, en de beamer 1920x1080. alleen is dat nog wat onhandig voor het bedienen, de laptop staat achter me tijdens film kijken .. dus reflectie van het beeldscherm van de laptop, en ook erg onhandig, dan zit ik achterom kijkend de film te bedienen.. misschien heeft iemand hier tips voor? een manier dat het beeld op de beamer komt, maar de bediening op het laptopscherm kan gebeuren?

met windows mediacenter 8 zit je voor de bediening aan het sherm op de beamer vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 21:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ik hoor mensen over dat je met 2 monitoren op de ene dhet metro/startscherm kunt hebben, en op de andere de desktop.
niet dta ik het grote nut zie van een scherm-groot startmeneu, maar toch.
dat zie ik niet voorbij komen in mijn instellingen, waar ik alleen kan kiezen tussen extend dektop en replicate desktop....
Dat krijg je als je het start menu oproept. Zodra je op je desktop klikt, verdwijnt die zoals het altijd heeft gewerkt. Je kan de tegels ook op een ander scherm oproepen door de hot-corner daar aan te roepen.
misschien heeft iemand hier tips voor? een manier dat het beeld op de beamer komt, maar de bediening op het laptopscherm kan gebeuren?
Simpel. Je kloont het scherm van de laptop naar de beamer om op beide hetzelfde te zien, of je past het primaire scherm aan. Of even in de instellingen kijken van de software, daar kan je wellicht ook aangeven waar de controls moeten komen.

Commandline FTW | Tweakt met mate