Een zelfverleend certificaat van onze server is verlopen waardoor toegang met exchange vanaf een mobiel niet meer werkt. Normaal gesproken kun je deze via de SBS console herstellen / vernieuwen waardoor hij weer geldig is en het weer zou moeten werken. Echter mijn SBS console crasht op het moment dat ik het netwerk tab aanklik. Ik heb geprobeerd de console te herstellen via
software - > sbs 2008 -> wijzigen -> console herstellen en vervolgens de installatie cd erin echter crasht de console nog steeds.
Vanuit de beheer console voor de certificaten heb je optie (alle taken vernieuwen met zelfde of nieuwe sleutel) hier krijg ik de melding dat de gebruiker (dit is de administrator account tenslotte) niet de rechten heeft om dit certificaat te vernieuwen (webserver).
Als ik op hte probleem google kom ik ook niet tot een werkende oplossing.
Ook de de certificaat functie van de SBS heb ik al een verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Iemand een idee wat nog te proberen?
software - > sbs 2008 -> wijzigen -> console herstellen en vervolgens de installatie cd erin echter crasht de console nog steeds.
Vanuit de beheer console voor de certificaten heb je optie (alle taken vernieuwen met zelfde of nieuwe sleutel) hier krijg ik de melding dat de gebruiker (dit is de administrator account tenslotte) niet de rechten heeft om dit certificaat te vernieuwen (webserver).
Als ik op hte probleem google kom ik ook niet tot een werkende oplossing.
Ook de de certificaat functie van de SBS heb ik al een verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Iemand een idee wat nog te proberen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 21:11 . Reden: Toevoeging na eigen actie ]