Na me de afgelopen weken goed ingelezen te hebben denk ik dat ik er klaar voor ben om mijn eigen systeem samen te stellen.
Wat wil ik doen met het nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (battlefield 3)
Wat mag het systeem kosten?
Ik heb rond de € 550 over voor het systeem, om de kosten te drukken ben ik van plan een tweedehands videokaart te kopen, waarvoor ik €150 opzij zet. Ik heb dus ongeveer €400 over voor de rest van de computer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een externe hardeschijf (500GB), dvd lezer/brander en een DELL systeemkast (DELL dimension 2400).

Over deze systeemkast gaat mijn eerste vraag, zou ik deze kunnen hergebruiken voor mijn nieuwe computer? Ik heb de kast open gemaakt en het lijkt erop alsof het moederbord aan de behuizing vastgeschroefd zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, gekozen voor een i3 zodat ik in de toekomst makkelijk kan upgraden naar een betere CPU (i5) en aangezien de meeste games toch maar 1 a 2 cores goed benutten.
Voeding: De cx430 lijkt me voldoende ipv de cx500? (Ik kwam rond de 350 watt uit via http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine)
SSD: zal ik slechts windows en 1a2 games op zetten en 64GB lijkt me dus genoeg
Videokaart: Zal iets in de trend van GTX 560 Ti / HD7850 worden
Graag jullie mening over deze opzet. Werkt alles met elkaar / past alles? Zou ik de DELL kast kunnen hergebruiken?
Wat wil ik doen met het nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (battlefield 3)
Wat mag het systeem kosten?
Ik heb rond de € 550 over voor het systeem, om de kosten te drukken ben ik van plan een tweedehands videokaart te kopen, waarvoor ik €150 opzij zet. Ik heb dus ongeveer €400 over voor de rest van de computer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een externe hardeschijf (500GB), dvd lezer/brander en een DELL systeemkast (DELL dimension 2400).
Over deze systeemkast gaat mijn eerste vraag, zou ik deze kunnen hergebruiken voor mijn nieuwe computer? Ik heb de kast open gemaakt en het lijkt erop alsof het moederbord aan de behuizing vastgeschroefd zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, gekozen voor een i3 zodat ik in de toekomst makkelijk kan upgraden naar een betere CPU (i5) en aangezien de meeste games toch maar 1 a 2 cores goed benutten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 3220 Boxed | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Asrock B75 Pro3 | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Antec One Hundred | € 44,- | € 44,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,25 | € 18,25 |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 30,95 | € 30,95 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 60,50 | € 60,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 418,45 |
Voeding: De cx430 lijkt me voldoende ipv de cx500? (Ik kwam rond de 350 watt uit via http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine)
SSD: zal ik slechts windows en 1a2 games op zetten en 64GB lijkt me dus genoeg
Videokaart: Zal iets in de trend van GTX 560 Ti / HD7850 worden
Graag jullie mening over deze opzet. Werkt alles met elkaar / past alles? Zou ik de DELL kast kunnen hergebruiken?